Viser resultatene 1 til 25 av 25

Tråd: Pauluns ABCDE - diett i praksis. Testing.

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30

Pauluns ABCDE - diett i praksis. Testing.

Vel, jeg har nå fulgt denne ABCDE-dietten i praksis. Siden gymen likevel var stengt og jeg ikke kunne trene hardt, og jeg har oppfulgt kravet om såkalt ekstrem bulking med 3600kCal i 12 dager (..i mitt tilfelle mer som 3 mnder..), så kunne jeg likegodt teste 1500kCal daglig i en uke.
    Hurra.
    Første dagen økte fettprosenten min med 3%, i følge badevekten min som er helt mongo. Jeg satser nå bare på at den tar like mye feil hver gang, så jeg kan måle differansen. Kan det tenkes at %en steg fordi jeg tapte væske? Anyways - En uke senere har jeg droppet 2% fett, så det later jo til å gjøre jobben sin, dette her. Men jeg føler at jeg krymper mer på brystet enn noe annet, og er så slapp at jeg knapt nok klarer å ta knebøy uten vekt på.. hehe. Siden jeg ikke har vært på slankern før spør jeg noen som har det:
    Er dette vanlig på så kort diett?
    Øker muskelvolumet igjen når man fyller på med karbohydrater?
    Hvor mye styrke mistet dere?
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Kjedelig å høre at du ikke kan løfte like mye benken,men biceps curlen holder seg?

Legg opp hvordan dieten din er satt opp så kan vi se på den, men det sier jo seg selv at det er unødvendig med så drastisk kcal kutt.
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Ungdommelig
    Gjest
    På lavkalorifasen bør du redusere antall og lengde på styrkeøktene. At du føler deg slapp osv. er helt vanlig. Dette er og en vanesak.
    Dietten er opprinnelig beregnet på rene utøvere. Den hormonpeaken du får i høykalorifasen er noe av poenget i dietten. Samme med forbrenningseffekten på lavkalori. Har man manipulert kjemisk med hormonproduksjonen/forbrenningen før, så vil det påvirke.( Avhengig av doser-lengde- tidspunkt etc)

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    hehe, Ungdommelig da, du tror for ille om meg. Jeg er ikke kjemisk modifisert. Kun 2 uker med lett tull & tøys for en stund siden .

stor_og_sterk, ABCDE-dietten og trim.nos Pluss-diett er enig i samme ting; og det er at dersom du har spist langt over nødvendig nivå i et par uker, så vil du for det første ha optimale hormonnivåer for anabolisme, for det andre vil du lagre næringsvæske i tynntarmen. Konseptet er da at du skal strupe kaloriene til 1500 (gitt at du veier 88kg) for å forbrenne maksimalt. Dette skal angivelig ikke gå særlig hardt ut over musklene og oppvaktheten (ja liksom). Vel, for de som lurer - Det virket altså ikke .
    Ned i vekt gikk jeg, men er slapp som en astmatiker etter maraton. Og mistet litt kraft ja.

Ungdommelig
    Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio
    hehe, Ungdommelig da, du tror for ille om meg. Jeg er ikke kjemisk modifisert. Kun 2 uker med lett tull & tøys for en stund siden .

stor_og_sterk, ABCDE-dietten og trim.nos Pluss-diett er enig i samme ting; og det er at dersom du har spist langt over nødvendig nivå i et par uker, så vil du for det første ha optimale hormonnivåer for anabolisme, for det andre vil du lagre næringsvæske i tynntarmen. Konseptet er da at du skal strupe kaloriene til 1500 (gitt at du veier 88kg) for å forbrenne maksimalt. Dette skal angivelig ikke gå særlig hardt ut over musklene og oppvaktheten (ja liksom). Vel, for de som lurer - Det virket altså ikke .
    Ned i vekt gikk jeg, men er slapp som en astmatiker etter maraton. Og mistet litt kraft ja.
    Du bør du kjøre ett par 24 dagers sykluser før du avsier dommen over dietten. I kjølvannet av denne dietten kom det en modifisert utgave som kalles "The delta 1250 diet".
    : http://www.t-nation.com/findArticle....e=body_59abcde

Uavhengig av disse konkrete eksemplene, tror jeg prinsippet om variasjon i kalorimengde(og sammenseting) er mer effektivt en tradisjonell bulking/deffing. På samme måte som du varierer all type trening(periodisering) over tid for å unngå lange platåer, så bør du endre dietten av samme årsak. Du kan feks lage bulke og deffeversjoner ut i fra prinsippene i disse diettene.

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    hehe.. I natt har jeg mistet 700g vekt igjen. Og 75% av det var muskler i følge fettprosentmåleren. Det var det. Denne dietten avbrytes nå .

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Den fettprosentmåleren din er vel den som stemmer minst av alle fettprosentmålere i hele verden. Uansett, har liten tro på ABCDE , eller delta dietten, som er en modifisert utgave. Mulig man kan sitte igjen med noe positivt etter den, men å pine seg selv har i alle fall ikke jeg vært noen stor fan av

Resultatene kan alltids diskuteres.
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Bronse Member Pensjonert bruker.. sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Xray har vel noe å tillføre her?

Høyt savnet RIP fra oss alle Sindre sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    28

At du ikke er kjemisk modifisert er det morsomste jeg har lest på lenge. Du har i ni av ti poster hintet til at du bruker noe, som du tilsynelatende er veldig stolt av. At folk tror du er full av alt som er kjemisk muskeloppbyggende har du deg selv å takke for.
    Better living through chemistry

Bronse Member Pensjonert bruker.. sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sindre
    At du ikke er kjemisk modifisert er det morsomste jeg har lest på lenge. Du har i ni av ti poster hintet til at du bruker noe, som du tilsynelatende er veldig stolt av. At folk tror du er full av alt som er kjemisk muskeloppbyggende har du deg selv å takke for.
    hehe

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    annulert

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Vel, jeg betrakter hele problemstillingen slik:
    Mange her inne, uten at du skal behøve å føle deg truffet, har et forhold til AAS likt kristne amerikanske 5-barnsmødre har til Britneys møydom. Jeg ser bare ingen grunn til å være så integritetsløs og vise janusfjes. Så derfor sier jeg det som det er. Om du går gjennom postene mine vil du nok finne at kanskje 30 av dem inneholder noe omkring dette temaet. De øvrige 420 ikke. Jeg prøvde winstrol i 2 uker og sluttet pga leddsmerter. Og det er det. Om jeg kan innrømme det kunne jeg likegodt ha innrømt å ha brukt annet, om jeg nå engang hadde det. Ikke sant?

Høyt savnet RIP fra oss alle Sindre sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    28
    Vel, jeg betrakter hele problemstillingen slik:
    Mange her inne, uten at du skal behøve å føle deg truffet, har et forhold til AAS likt kristne amerikanske 5-barnsmødre har til Britneys møydom. Jeg ser bare ingen grunn til å være så integritetsløs og vise janusfjes. Så derfor sier jeg det som det er. Om du går gjennom postene mine vil du nok finne at kanskje 30 av dem inneholder noe omkring dette temaet. De øvrige 420 ikke. Jeg prøvde winstrol i 2 uker og sluttet pga leddsmerter. Og det er det. Om jeg kan innrømme det kunne jeg likegodt ha innrømt å ha brukt annet, om jeg nå engang hadde det. Ikke sant?

Det som bekymrer oss i Fitnesspratadministrasjonen er at folk kan plukke opp signaler fra folk som slenger ut hint om steroidebruk, og at folk kan gå til dem for å få hjelp og informasjon.

Vio, det er vel få, om noen, som tror på to ukers Winstrolhistorien din.
    Sist endret av Sindre; 28-03-05 kl 22:15
    Better living through chemistry

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Det som bekymrer oss i Fitnesspratadministrasjonen er at folk kan plukke opp signaler fra folk som slenger ut hint om steroidebruk, og at folk kan gå til dem for å få hjelp og informasjon.

Vio, det er vel få, om noen, som tror på to ukers Winstrolhistorien din.
    Vel, det er ikke mitt problem om du lever i din egen verden hvor du har rett og er allvitende. Jeg vet hva jeg har brukt .
    Men så lenge det virker for deg, så er vi alle glade!
    Forresten vil jeg fraråde alle å bruke winstrol. Leddsmertene er utålelige! :O

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Vio.
    Ikke for å legge meg opp i diskusjonen men jeg tror ikke du er personen som skal anbefale/fraråde angående AAS av den enkle grunn at du har null erfaring og lik null innsikt i emnet.
    Ønsker du å ta på deg slike oppgaver så finnes det forum som er mer egnet til det enn her

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Vel, så var det jo heller ikke jeg som tok opp dette emnet. For min del startet dette med en kritikk av ABCDE-dietten. At andre er så interessert i vri det til noe annet kan jeg pent lite for. Er det urimelig at jeg forsvarer meg mot urimelige påstander mener du?
    Dessuten motiverer jeg ikke slike debatter, i hvertfall ikke nå lengre. Fitnessprat.no bruker jeg nok mer til å finne ut hva som er mest muskelbyggende av rødbetesaft og gulrotjuice, samt diverse urter som bedrer søvnen. Osv.
    (Ps., vi kan fint slutte å snakke om denslags nå, ikke sant? Tilbake til tanker om ABCDE, greit?)

Silver Member xray sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    71
    så gulrotjuice er bra grejer? Billig på LIDL nemlig :-)

Joda, kjørt gjennom ABCDE her, husker det som gode greier jeg, men det er nok alt jeg har notert meg å, men en tolmodigsprøve om man ikke er vant med å spise etter "notatblokka", trur heller ikke jeg gjorde det så sikkelig den gangen, men kontrollert kcal-inntak er jo bare en fordel

Også høres det ut som det er første gangen du går på den vekta, eller hvordan er dagene fra tidligere da? bla bla ned 700gr i muskler opp 3% i fett hehe tull det vettu
    Sist endret av xray; 29-03-05 kl 10:52
    :)

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Vel, så var det jo heller ikke jeg som tok opp dette emnet. For min del startet dette med en kritikk av ABCDE-dietten. At andre er så interessert i vri det til noe annet kan jeg pent lite for. Er det urimelig at jeg forsvarer meg mot urimelige påstander mener du?
    Dessuten motiverer jeg ikke slike debatter, i hvertfall ikke nå lengre. Fitnessprat.no bruker jeg nok mer til å finne ut hva som er mest muskelbyggende av rødbetesaft og gulrotjuice, samt diverse urter som bedrer søvnen. Osv.
    (Ps., vi kan fint slutte å snakke om denslags nå, ikke sant? Tilbake til tanker om ABCDE, greit?)
    Helt i orden , det var bare absolutt siste setning/lije i #14 jeg ikke likte , men nok om den saken.
    Over til ABCDE for de som orker det opplegget der (jeg testet det for 3-4år siden tror jeg) og kan ikke si at jeg minnes det med noen overmåtelig fryd.

Ungdommelig
    Gjest
    hehe.. I natt har jeg mistet 700g vekt igjen. Og 75% av det var muskler i følge fettprosentmåleren. Det var det. Denne dietten avbrytes nå .
    Du skjønner at dette du skriver her er tull ? Sånne raske endringer i vekt går på væske og tarm/mage-innhold.

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av xray
    så gulrotjuice er bra grejer? Billig på LIDL nemlig :-)

Joda, kjørt gjennom ABCDE her, husker det som gode greier jeg, men det er nok alt jeg har notert meg å, men en tolmodigsprøve om man ikke er vant med å spise etter "notatblokka", trur heller ikke jeg gjorde det så sikkelig den gangen, men kontrollert kcal-inntak er jo bare en fordel

Også høres det ut som det er første gangen du går på den vekta, eller hvordan er dagene fra tidligere da? bla bla ned 700gr i muskler opp 3% i fett hehe tull det vettu
    Jeg gikk totalt ned 3kg, men badevekten min er ytterst frustrerende. Den har fettprosentmåler, men den er like stabil som Kim og atombomben. Angivelig hadde mamma (som nok er litt røslig..) 7% kroppsfett, mens jeg før ble vist til 18% (noe som skuffet meg, men ikke var overveldende nok til å bli tenkt som feil). Nå viser den at jeg er 24%, etter diett, som er ganske pussig siden jeg egentlig ikke har så mye fett. Har akkurat så mye at jeg ikke har mageruter og at den kurver ut i stedet for inn. Håpet var bare at den skulle vise like mye feil hver gang, så jeg kan måle forskjellen.

NK: Husker du hvordan dine resultater var etter 12 dager def? Mistet du mye styrke?

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ungdommelig
    Du skjønner at dette du skriver her er tull ? Sånne raske endringer i vekt går på væske og tarm/mage-innhold.
    Joda. Men vekten min har vannprosentmåler også.
    Det ville vært rart om tarm-innholdet skulle øke etterhvert som jeg har tært bort innholdet (over natten, og over tid, jamfør Pluss-dietten til trim.no)
    Tror jeg skal slutte å stole på den vekten. hehe.
    Uansett var det ikke noe for meg. Føler meg så veik nå. Tror jeg foretrekker å jogge litt før frokost .

Men hadde satt pris på å høre noen detaljerte utredninger om erfaringer av ABCDE. Spesielt med tanke på styrke- og muskeltap kontra fettap.

Silver Member xray sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    71
    http://php.iform.no/pub/art.php?id=425

Denne har du vel da lest tenker jeg men, kanskje ikke alle
    :)

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    NK: Husker du hvordan dine resultater var etter 12 dager def? Mistet du mye styrke?
    Jeg kjørte vel den dietten i en litt for kort periode til å si om den ga meg noe spesielt.
    Husker jeg rett så ble jeg frustert og ga opp etter bare 8uker.

Ungdommelig
    Gjest
    Joda. Men vekten min har vannprosentmåler også.
    Det ville vært rart om tarm-innholdet skulle øke etterhvert som jeg har tært bort innholdet (over natten, og over tid, jamfør Pluss-dietten til trim.no)
    Tror jeg skal slutte å stole på den vekten. hehe.
    Uansett var det ikke noe for meg. Føler meg så veik nå. Tror jeg foretrekker å jogge litt før frokost .

Men hadde satt pris på å høre noen detaljerte utredninger om erfaringer av ABCDE. Spesielt med tanke på styrke- og muskeltap kontra fettap.
    Dete jeg kan si er at jeg kjenner folk som har hatt gode resultater av modifiserte opplegg. Har du forresten lest hele ABCDE-dokumentet ?:http://www.musclemedia.com/training/abcde/v58_abc1.asp
    Her beskriver forfatter hvordan du kan/skal gjøre endringer basert på dine personlig forutsetninger.

Vet folk som har hatt god effekt på både styrke og volum med et lignende opplegg. de har kjørt 14 dagers sykluser i stedenfor 24, ikke fullt så lavt i kalorier på "sulte" fasen. I tillegg så økte de proteininntaket en del og reduserte antall og lengde på øktene i "sultefasen".

Husk å ta utgangspunkt i ditt personlige vedlikeholdsinntak av kalorier.

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    I såfall høres det forsvarlig ut ja.
    Etter å ha testet ABCDE i sin opprinnelige form var jeg for første gang på trening i dag. Gikk til helvete deluxe. Mistet 10kg av benkpressen min, og får såvidt opp de gamle 10RM-vektene i skulderpress på første løftet. Men med høy-kalori og muskelminne kommer det nok tilbake fort.

Lignende tråder

1. Baseline diett
    By MrMuscle in forum Artikler
    Svar: 3
    Nyeste innlegg: 21-02-10, 15:59
  2. ABCDE DIÆTEN - 5 kilo muskelmasse på 10 uger!
    By Retroboy in forum Artikler
    Svar: 11
    Nyeste innlegg: 01-05-05, 20:41

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.