Viser resultatene 1 til 20 av 20

Tråd: Pause - Hvor ofte?

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002

Pause - Hvor ofte?

Hvor ofte har dere hvileuke?

Jeg bruker - og har alltid sett på det som en selvfølge å ha hvileuke etter rundt 7-8 uker med trening.. Så slo det meg plutselig at det er ikke alltid jeg ser folk som har det?

Har dere rene hvileuker, eller en uke med veldig lett trening osv?

Silver Member waille sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    har en uke fri hvert halvår ca.
    !burger: !burger: !burger: !burger:

Bronse Member Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Tar ca. 10 dager fri ca. hver 8 uke ved hard intensiv trening...

Har jeg bedrevet litt lettere trening en periode, så føler jeg ikke behovet for "hvileuke".

Alle har forskjellig genetikk så hva som fungerer best for hver enkelt er nok vanskelig og si...
    Kan jo på en måte måles i prestasjonssvingning, greit å ta seg litt pause hvis fremgangen har stoppet opp. Evaluere treningsperioden en har vært i og kanskje komme med noen forandringer ved behov!
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Gjelder samme greia her er det hard intensiv trening så er det hvileuke hver 6-7, mens hvis jeg kjører en rolig 3 eller 4 split kan jeg nesten holde på i det uendelige. Problemet er at jeg blir ganske lei etter en stund.
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Ikke noe fast mønster på det.
    Jeg tror at visst en gjør en rutine av det og så vil det miste litt av effekten sin. Jeg tar meg fri når jeg føler for det og det faller seg riktig.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    enig i det mrmuscle sier.. pause når man føler for det

ørretboms Gulliksen sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Ja. Viktig å ta en friuke når kroppen er sliten..

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36
    Enig med MrMuscle, ta etpar fridager når du føler for det.
    Du merker fort på kroppen om du er overtrenet ved at du sover dårlig,har vondt i kroppen generellt, stagnerer på øktene og mister lysten til å trene.
    Kanskje også greit å ta en hviledag eller tre i ny og ne istedetfor hele uker ?
    Gi 110% eller gi faen og dra hjem.

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Opprinnelig skrevet av ts
    Enig med MrMuscle, ta etpar fridager når du føler for det.
    Du merker fort på kroppen om du er overtrenet ved at du sover dårlig,har vondt i kroppen generellt, stagnerer på øktene og mister lysten til å trene.
    Kanskje også greit å ta en hviledag eller tre i ny og ne istedetfor hele uker ?
    Har akkurat hatt ti dagers "strategisk nedtrening".

Gold Member guggen sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Jeg lurer litt på den vondt i kroppen generelt. Det er vel ikke det samme som å være støl. ( hvis man ikek er mye mer støl enn vanlig?)
    F.eks hvis man sliter med litt vondt i ryggen ?

L
    L er ikke aktiv
    Medlem L sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Pleier å bli både fysisk og psykisk ganske sliten etter ca4-6uker med steinhard trening. Da pleier jeg å legge inn noen ekstra hviledager og trener lettere i 1til 2uker. Så er det pån igjen når jeg føler at kroppen er i rett modus igjen. Rene hvileuker pleier jeg ta 2-3ganger i året litt etter behov. Rundt juletider og på sommern er det greit å koble av med et par uker latmannsliv.
    "All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us.... they can't get away this time" Lewis B. "Chesty" Puller.

Medlem Xena sin avatar
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    33
    Et godt tegn på at en pause er nødvendig er når du våkner om morgenen og er sliten i hele kroppen. Ikke trøtt altså, men SLITEN. Slik at det er tungt åbare gå ut på badet, da er du på vei mot overtrent og trenger litt hvile, men det beste tipset er nok bare å lytte til kroppen sin, du kjenner den best og vet selv når du må ta pause. Er enig med TS at det ofte holder med 2-3 dager, 7-10dager kan fort bli litt for mye igjen, men dette er også individuelt, du ser det selv etter hvert også.
    Go hard or go home !
    :gull:

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Jeg er ser iallefall frem til en pauseuke i vinterferien nå! passa veldig bra pga jeg tror kanskje jeg holder på å få betennelse eller noe slikt i underarma!

Har aldri hatt betennelse før så jeg er ikke helt sikker på hvordan det kjennes ut. Men symptomene jeg har er at jeg får vondt på øvre del av underarma når jeg bøyer håndleddet, dette er kun på høyre hånd. Noen som vet hva det kan være?
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Kliss nytt medlem anonymperson sin avatar
    Ble medlem
    01-2004
    Har som de fleste her inne ikke no systematisk system på når jeg tar meg fri-uker. Kjører til jeg merker kroppen stagnerer, eller at huet rett og slett ikke vil mer..

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Tar hvileuke når jeg føler at det trengs, når jeg ikke er i noe slag og verken har lyst eller klarer å prestere noe på trening, blir som oftest hver 10-12 uke. Kjører enkle hviledager meget sjeldent.

Registered User
    Ble medlem
    10-2003
    Har friuke når "gymmet" er stengt!

www.kalibergym.no Hightower sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Får slenge meg på jeg og, legger inn friuke sånn ca hver 3.måned
    En gang i året har jeg 3 uker total hvile og borte fra vekttrening,men denne kommer som oftest også av seg selv,dvs enten er jeg dritalei,overtrent etc etc. Disse 3ukes oppholdene gir kroppen rikelig med hvile og jeg føler alltid at jeg vokser bra etter en sånn pause.
    "Eat more women!! They are high in protein :) "

Gold Member Cera sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Mine pauser kommer vel naturlig i form av ferie, sykdom etc...

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Tar pause når eg føler for det, slik som de fleste her. Før så hadde eg systematiske pauser, men føler ikke at det gir meg noe mer enn de pausene eg tar nå - når kroppen sier takk for seg. (sykdom)
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Medlem
    Ble medlem
    05-2003
    vel har ikke pause i en viss mellom rom. men tar bare pause når jeg føler jeg trenger det eller skal ut og reise, og tar det da som fri...

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.