Hvor lang pause har dere mellom ...
- mark 8 repper og 4 repper
- knebøy 6-10 repper og widowmaker?
- , om dere har gjort SLDL og skal over på quad-øvelse, mellom de to øvelsene?
- Biceps og underarmer?
Hvor lang pause har dere mellom ...
- mark 8 repper og 4 repper
- knebøy 6-10 repper og widowmaker?
- , om dere har gjort SLDL og skal over på quad-øvelse, mellom de to øvelsene?
- Biceps og underarmer?
mark ca 30 sek til 1 minOpprinnelig skrevet av Foreign Kid
knebøy -> widow 1 min
biceps underarm, så og si null pause.. kanskje 15 sek eller noe..
Beinhardt.Opprinnelig skrevet av chezuma
Særlig knebøy til widowmaker.. Er jo så vidt du får satt på nye vekter! :O
Jeg har minst to minutter; drikker vann, setter på nye vekter, puster, tenker stygge tanker osv :P
er vel eller det at jeg er litt super lei treninga for tiden, og da er det drit deilig at det gjort unna fort og brutalt, enn at jeg skal sitte der nede og forbanne alt og alle som har irritert meg den dagen :POpprinnelig skrevet av Foreign Kid
Jeg er også glad i kortere treninger, og jeg tror faktisk (selv om dette virker litt rart) at jeg kan løfte tyngre i bøy/mark på slutten f eks om jeg har brukt mindre tid mellom øvelsene. Intensive treninger er deilige :>Opprinnelig skrevet av chezuma
Men jeg tar meg definitivt lengre pauser før de to tung-settene ... Kanskje jeg må gjøre noe med det?
tror egentlig det er jævlig indviduelt.. =) men jeg i mitt tilfellet blir jævlig slack om jeg bare sitter og glaner i to minutter. så heller litt dizzy og kjører på =) men det viktigste på de tunge settende er stemningen rundt hele greia, om de spiller bonnie tyler på fullguffe i bakgrunnen så kanskje jeg løfter 10kg eller no. Er jævlig avhengi av riktig stemmning, og da er det egentlig like gyldig om jeg får hvilt eller ikke, for da er jeg såpass fyrt opp.Opprinnelig skrevet av Foreign Kid
Jeg har aldri sjekket hvor lang tid jeg bruker egentlig. Jeg tar det mer på følelsen og på hvor lang tid treningspartneren min bruker på sitt sett.
Men!Opprinnelig skrevet av chezuma
Om du kjører rett videre med 30 sek pause mellom tung-sett og WM-sett vil du jo ikke kunne løfte like mye i WM'en?
Eller om du kjører 4 rep etter 8 rep-stil: Om du først tar de 8 tyngste repetisjonene du noen gang har gjort i beinpress, blir du å trenge mer enn 30 sek om du ikke skal gå _ned_ i vekt før 4-reppern :P
*host* *hark*Opprinnelig skrevet av Big Boy
Kan noen forklare hvordan denne knebøyen utføres? kjører man f.eks først 100x4-8, for så å gjøre hva? Ta av noen kg, og kjøre 20 repper? Eller?
Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.
Jepp...ta av noen kg og kjøre 20 reps med en vekt du der og da ville greid 10-12 reps med straight.Opprinnelig skrevet av Hardway
F. eks. 8*100kg ---> ta av vekt/vente 1 min ---> 20*75kg (du tar noen sekunders pause med stanga på skuldrene når du trenger det, slik at de 20 repsene blir av typen 12-3-2-2-1)
*Tar den tiden jeg trenger (vanligvis 2-3 min) mellom 8- og 4-repper i mark
*1 min mellom 8-repper og WM i bøy
*Den tiden jeg trenger (vanligvis 4-5 min) mellom hamstrings- og quad-øvelse
*Trener leggene mellom biceps og underarmer, så her går det fort vekk 10 min
H
H
Erfaring er den talentløses trøst.
o_0Opprinnelig skrevet av HITman.
Regner med det var feilSærlig siden du på forhånd skrev 2-3 mins mellom 8 og 4 repper.
Flott at det er flere som tar seg nogen lunde like lange pauser som meg hvertfall.. <)
En ting til folkens:
Dere tar vel ikke noe spess pause mellom warm-up settene og w-u/workset?
Så f eks fra siste oppvarmingssett til arbeidssettet ditt i benk har du hvor lang tid? Mellom warm up og nedtrekk? Mellom WU og knebøy?Opprinnelig skrevet av Big Boy
Jeg mente brystøvelse med en benk (skrå- eller negativ skrå-benk), flatbenk bruker ikke jeg heller :P Ingen religiøs motstander per se though.Opprinnelig skrevet av Big Boy
Også mente jeg WU som i warm up, ikke som i mistyped WMhehe
Hvorfor har dere så lang tid mellom 1. sett og WM? Hva er det fysiologiske rasjonalet, og er dette noe Dante har skrevet en "fasit" på?
Fysiologisk rasjonale:Opprinnelig skrevet av Memento
Å ikke dø.
Vet ikke om det finnes en fasit, men noe annet enn the latter ville være irrasjonelt imo
(Ok, dette var litt OT, men jeg foretrekker å ha en litt lengre pause for å psyke meg opp til settet, som jeg da igjen kan bruke enda mer vekter på (Y) )
Ja, det er jo høyst forståelig.Opprinnelig skrevet av Foreign Kid
Jeg spør siden jeg er interessert i erfaringer, og om Dante har uttalt noe spesifikt vdr dette. Personlig er jeg tilhenger av ca 1 min pause, da dette vil gi en ny, rask tømming av ATP og høye laktatverdier.
Dante har aldri gitt oss noen tider for annet enn RP'er (som er 15-20dype pust), men han har gitt oss en forklaring på pausens lengde.
Pausen mellom første sett og WM skal være slik at du har pusten igjen og har psyken til å løfte et WM sett, om det er 1min eller 4min så er det ikke noe galt med noen av tidene.
OT igjen:
Hvor lang tid tar deres dype pust?![]()
Har du 20 pust? :O
Høres ut som det der må ta mer enn 20-25 sekunder da, eller?
Jeg har aldri sjekket egentlig, men jeg tar bare 12-15 pust og tipper jeg bruker omtrent 25.. Tar vel egentlig raskere pust i begynnelsen enn mot slutten, før jeg helt på slutten hyperventilerer ca 3 ganger. For å få dype pust raskt må man jo halvveis hyperventilere hele tiden though :P
Har faktisk stoppeklokke og begynner å løfte igjen når 15sek er gått. Ikke for å "overanalysere", kun fordi jeg liker å vite at jeg har like lange pauser mellom RP hver gang, og da veit jeg at jeg faktisk har økt og ikke bare hatt litt lenger pause enn sist.
Pauser er for kvinner og barn!
Før i tiden kunne jeg gjerne somle bort 5 minutter på å innhente meg mellom hver serie. Nå løfter jeg til jeg blir blå i trynet og bæsjer på meg. Har ikke lengre pause i benk enn det tar å sette på flere skiver. Og gjerne 7-8 serier annenhver dag. Slikt blir det staut kar av!
I stående roing er jeg ekstrem. Der stopper jeg kun opp et par sekunder etter 8 løft for å brøle og trekke litt oppmerksomhet, før jeg fortsetter showet.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/
Tar selv 12 pust, så legger jeg meg under stangen eller tar grep på nedtrekken igjen og så kjører jeg på.
Hva er nedtrekken for noe? Puppene?Opprinnelig skrevet av MrMuscle
Du trener ikke DC. (Som er hva denne tråden handler om :P)Opprinnelig skrevet av vio
Tipper ryggen din er ødelagt om noen år om du "rest pauser" stående roing![]()
Og nedtrekk er det samme som pulldown.
Jeg tenkte mest på den øvelsen der han la seg ned og lot stangen peke oppover, og så kjørte på!