Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Periodiserig på WS4SB?

BOB
    BOB er ikke aktiv
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003

Periodiserig på WS4SB?

Folkens,

Er nå godt i gang med WS4SB og jeg lurer litt på dette med periodisering.

Først kjørte jeg tung markløft i 3-4 uker og nå har jeg holdt på med boksbøy et par uker.

Begge øvelser er tunge, og involverer så vidt jeg vet mye av den samme muskulaturen.

Jeg kan ikke huske at Defranco nevnte noe om deload annet enn at man skulle rullere øvelser på ME-dagene hver 2.-3. uke?

Er dette virkelig nok? Jeg føler at jeg tyner kroppen min ganske bra, særlig underkropp, og ser ikke for meg at dette er en bærekraftig utvikling selv om jeg storkoser meg per i dag

På overkroppen virker det litt mer levelig, da man kan variere mellom en del ulike og kanskje mindre belastende øvelser.

Har planer om å lese meg opp angående periodisering og slikt etterhvert, men før den tid må jeg kalle på høyere krefter her på forumet

Med kjærlig hilsen,

BOB

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Sånn som jeg har forstått det ut fra artiklene så er det snakk om deload når man selv føler for det (listen to your body er gjentatt i det kjedsommelige, nesten, gjennom artiklene). Det står litt om en del forslag til periodiseringer under In-season training i den tredje artikkelen, litt nede på siden.
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

BOB
    BOB er ikke aktiv
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av moreheavygravy Vis post
    Sånn som jeg har forstått det ut fra artiklene så er det snakk om deload når man selv føler for det (listen to your body er gjentatt i det kjedsommelige, nesten, gjennom artiklene). Det står litt om en del forslag til periodiseringer under In-season training i den tredje artikkelen, litt nede på siden.
    Thanks.

Skal kikke på det nå.

Hvor ofte har du kjørt deload?

BOB
    BOB er ikke aktiv
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Hvordan legger dere opp en deload uke da?

Kan jeg kjøre splitten som vanlig, men kjøre f.eks + 10 reps med lette vekter og kun 1-2 sett per øvelse? Godt unna failure?

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Jeg bare tenkte visst åpenbart å svare uten å gjøre det Har stort sett tatt deload når jeg har følt for det og følt meg sliten og flat, sånn ca 4-5 ukers intervaller. Har jeg bare kjørt lett på sånn 8-10 reps bare for kosens del
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

BOB
    BOB er ikke aktiv
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av moreheavygravy Vis post
    Jeg bare tenkte visst åpenbart å svare uten å gjøre det Har stort sett tatt deload når jeg har følt for det og følt meg sliten og flat, sånn ca 4-5 ukers intervaller. Har jeg bare kjørt lett på sånn 8-10 reps bare for kosens del
    Cool

Jeg har hatt god fremgang siden jeg begynte, og for en gangs skyld skal jeg være så lur at jeg tar en deload-uke før det er for sent

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.