Jeg har hverken speil eller vekt. Jeg klasker bare hånda på magen og tar tiden den disser. Og konstaterer at jeg fremdeles er bleikfeit. Så tusler jeg tilbake til sofa'n og trøster meg med bestevennen min Maarud.
Har prøvd det første alternativet, den var svært unøyaktig, vi testet den på tre personer inkludert undertegnede, en person på ca.8 %, meg på 12%, og eieren på rundt 20%. Men vekten viste helt feil, dvs. ganske rett på meg, men forsvinnende forskjell på de andres resultat kontra mitt.
Vil nok fint kunne oppdage forandringer gi seg positive eller negative med denne vekten, men den er elendig hva "nøyaktig" måling angår.
har denne
http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...logCategoryID=
Obh Nordica 6281
Synes den er crap. varierte alt for mye så kan ikke bruke den til å se forandringer. I såfall bare over lang tid. er brukbar til å vise vekt, ikke mere..
Min erfaring er at de fleste slik vekter ikke klarer å hvise fett% osv noe særlig riktig, men har ikke prøvd noen av de du nevner...
Bruk fettklype heller, mer nøyaktig og blir billigere![]()
Hmm...
For hvis jeg skal bruke nesten 2k på en vekt som denne:
http://www.trimogtrivsel.no/nettbuti...febdfe44fedfb8
Så SKAL den vise korrekt.
SCP
OBH NORDICA PERSONVEKT
Denne har jeg. Testvinner TV2 hjelper deg.. Virker faktisk ganske bra, etter hva jeg kan bedømme.. oppfyller vel ikke alle kravene til SCPlayer, men er ett rimelig og greit alternativ.
You tell me, and i`ll tell you...
Har ikke peiling.
Men hvis du ser på den til 1700,- så er jo fett% det "enkleste" den viser:
Fettprosent
Muskelmasse
Vannprosent
Benmineral
Gjestefunskjon
Recall av fettprosent, vannprosent og muskelmasse
Kroppsfett rundt mageregion
Kroppssammensetningsscore
Hvilemetabolisme
Metabolsk alder
Athlete mode
Jeg vet ikke hva halvparten av hva dette er, eller hvordan den kan vite/vise det...
SCP
De sender strøm gjennom deg. Så er det vel noe forskejllig motstand i fett, vann og muskler så da får den en ide om hvordan du er bygd opp. forøvrig så hadde jeg fett% på 18 på profilbildet mitt i følge min vekt![]()
SCP
Det må vel finnes noen forbrukerrettigheter på slike produkter også, så du kan sende den i retur om den er helt fucka? forøvrig tror jeg du må opp i enda dyrere utstyr for å få korekte målinger.
Prøver å finne en tråd her inne om en sånn sak en kobler til pc'n tror den kostet en 10 lapper eller noe
Ja, det er det jeg tror også.
-Helt presis viser den nok aldri, men hvis den viser "jevnt feil" så kan man jo bruke den, for da ser man jo forandringer
både pluss og minus selvom de eksakte tallene ikke er riktig.
Når jeg tenker 2 ganger om jeg skal bruke 2lapper på en vekt, så er 10lapper uaktuelt...
SCP
http://www.intelametrix.com/products.html
fin fin sak sier Hardway selges av børge på den revolusjonsiden hans for 11.999,-
har kjøpt en på kaliber så vidt jeg vet.. må mase på Gunnar for å få den opp å gå, tror Hardway har den hjemme og leker med den..
http://www.myorevolution.com/fitness.asp
MyoRevolution er enedistributør for BodyMetrix BX2000, en revolusjonerende verdensnyhet for nøyaktige målinger av fettprosent og muskelstørrelse! Den håndholdte enheten plugges direkte inn i USB-porten på din PC, og via den medfølgende programvaren får du en grafisk oversikt over din kroppssammensetning, samt beregninger av kaloriforbruk fra dag til dag.
Enheten sender et ultralydsignal gjennom vevet, og viser en grafisk framstilling på skjermen med punkter for tykkelse av både fettvev og muskelvev.
Påvirkes ikke av hydrering og elektrolyttnivå som vanlige elektriske målere, og forstyrrer ikke systemet ved å sende strøm gjennom kroppen. Du slipper ubehagelig klyping og får mer nøyaktige resultater siden fettvevet ikke komprimeres under måling, som med fettkalipere.
Nøyaktig - måler ned til 0.1mm endring fra dag til dag. Opptil 50% mer nøyaktig enn elektroniske vekter (bioimpedans) og fettklyper.
Rask og trygg måling - settes mot huden på det aktuelle målepunktet, 2 sekunder senere har du resultatet. Ingen ubehagelig klyping.
Prisgunstig - en brøkdel av kostnaden til instrumenter med tilsvarende nøyaktighet, som for eksempel Dual X-Ray (DEXA).
BodyView programvaren gir en komplett rapport over helsetilstand, kroppssammensetning, trender i kroppsvekt og målepunkter, samt anbefalinger for trening og kosthold.
Salgsverktøy - med sitt 3-D grensesnitt og mange funksjoner vil programvaren være et utmerket salgsverktøy for å skaffe flere kunder til senteret eller PT-tjenesten. Programmet kan skreddersys med egen logo og egen tekst på rapporter og anbefalinger.
Perfekt for treningssentre, personlige trenere, og alle institusjoner som utfører helserelaterte tjenester. Ved for eksempel en kostnad på 149,- pr måling, måling 1 gang per uke, og 20 kunder, er produktet nedbetalt på 4 uker!
Pris:
Komplett versjon med ubegrenset antall brukere:
11 970,- + mva.
Stemmer nok det.Opprinnelig skrevet av Yvonne
Dessuten så har jeg bare en venn, og mamma bor veldig langt unna
SCP
Men er det ingen her som har en litt feit vekt de kan anbefale en på vekt-jakt?
SCP
[QUOTE=PG*;391266]Kan ikke du prøve å lære deg å quote? Dvs ikke skrive inni den teksten du qouter, men utenforOkey.. Siden det plager degmarkeringene som kommer opp? coffee![]()
Det gikk jo bra....
Dobbeltklikk, dobbeltpost. Jeg tror PC`en min er inne i 3års krisen..
Du har i alle fall tittet på det merket som anses som markedsledende...Tanita altså. Vet de forhandles av Fysiopartner i Norge...
Det ér en viss unøyaktigeht i slike vekter uansett: man får gå av og på 3 ganger og ta middelverdien. Og så bruke verdiene til å se endring over tid.
Fettklyper er også svært unøyaktige dersom man ikke er erfaren og vet hvordan man skal gripe tak i huden på nøyaktig måte...