Viser resultatene 1 til 16 av 16

Tråd: plages med melkesyre!!

Medlem Batbitch sin avatar
    Ble medlem
    10-2006
    Alder
    28

plages med melkesyre!!

Jeg får så innmari til melkesyre i armer og lår på trening!! Noen som har forslag til hva som kan hjelpe?
    'Cause if it wasn't for all of your torture
    I wouldn't know how to be this way now, and never back down!

D so ikkje dræp d, gjær d ti gonga sterkare :)

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    I forbindelse med Fitnessboxing-en? Da er det vel pulsen som blir litt i høyeste laget, skulle jeg tro. Tar jeg ikke helt feil, kan nivået der melkesyren begynner å gjøre seg gjeldende økes noe om man legger pulsen like i underkant av dette nivået på trening. Litt mindre innsats på treningen, så går det nok fint. Det kan ofte lønne seg å bremse litt, så utrolig det enn høres ut.

Antar du får flere og bedre svar utover dagen …
    You ran a marathon? That's cute …

Ble medlem
    10-2006
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av tombody Vis post
    I forbindelse med Fitnessboxing-en? Da er det vel pulsen som blir litt i høyeste laget, skulle jeg tro. Tar jeg ikke helt feil, kan nivået der melkesyren begynner å gjøre seg gjeldende økes noe om man legger pulsen like i underkant av dette nivået på trening. Litt mindre innsats på treningen, så går det nok fint. Det kan ofte lønne seg å bremse litt, så utrolig det enn høres ut.

På fitness boxingen ja... Slakke på treninga?? føler jeg må gi 110% når jeg først har karra meg dit

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    99,9% er nok akkurat passe …
    You ran a marathon? That's cute …

Medlem Avsluttet konto sin avatar
    Ble medlem
    11-2005
    Alder
    25
    får tappe den ut da
    Jay Cutler as president

Svigermor's drøm voids sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    bedre og lengre oppvarming er tingen for deg.. 15min er greit hvis du skal holde på rundt 1time
    Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups

- Pricilla Queen of the Dessert -

Bronse Member Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Melkesyre kommer av at du har for høy puls, altså at du trener med en intensitet som er høyere enn din anaerobe terskel (grensen der musklene ikke lenger får tilstrekkelig med oksygen)...

Ved å senke intensiteten (graden av anstrengelse) noe, så vil pulsen falle og du kan fortsette din trening som normalt. Å få for høye laktatverdier (melkesyre) er ikke gunstig.
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Ble medlem
    10-2006
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stoneman Vis post
    Melkesyre kommer av at du har for høy puls, altså at du trener med en intensitet som er høyere enn din anaerobe terskel (grensen der musklene ikke lenger får tilstrekkelig med oksygen)...

Ved å senke intensiteten (graden av anstrengelse) noe, så vil pulsen falle og du kan fortsette din trening som normalt. Å få for høye laktatverdier (melkesyre) er ikke gunstig.
    Jeg sliter ikke med melkesyre på styrke trening, men under fitness boxinga, dette spesielt når vi kjører intervall trening..
    Dette er jo organisert trening, men kanskje jeg får bare kjøre mitt eget tempo frem til jeg greier å yte 100%.
    Hvorfor er ikke melkesyre gunstig egentig?

Bronse Member Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Har ikke sagt noenting om styrketrening jeg...

Små mengder over kort tid er ikke farlig, men stor oppsamling av melkesyre i muskelaturen forlenger restitusjonstiden.
    Jo mer melkesyre du produserer jo kortere orker du og holde på også, var det jeg mente med at det ikke er gunstig, ikke farlig i den forstand.

Er enig med tombody som sier at du bør legge intensiteten litt lavere, da orker du og holde på litt lenger samtidig som kondisjonen din blir bedre og den anaerobe terskelen blir flyttet.

Hvis du hadde trent med pulsklokke eller vært flink til å ta pulsen så kunne du ha funnet ut hva makspulsen din er og ca. hvor din anaerobe terskel ligger.
    Dette hadde kanskje gjort treningen ennå mer effektiv.
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Vær glad du ikke plages med batterisyre i musklene, DET hadde vært faenskap det!

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Kjør mere intervall, gjerne i oppover bakker, dette øker kroppens evne til å kvitte seg med melkesyra
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Sitat Opprinnelig skrevet av Batbitch Vis post
    Jeg sliter ikke med melkesyre på styrke trening, men under fitness boxinga, dette spesielt når vi kjører intervall trening..
    Dette er jo organisert trening, men kanskje jeg får bare kjøre mitt eget tempo frem til jeg greier å yte 100%.
    Hvorfor er ikke melkesyre gunstig egentig?
    Det er fordi tempoet er helt annerledes.

Om du øver med dette tempoet i styrketreningen din så vil du se at det hjelper. Akkurat som det hjelper å gå for 15-20 reps innimellom
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Ble medlem
    10-2006
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Vær glad du ikke plages med batterisyre i musklene, DET hadde vært faenskap det!
    Fan! det hadde vært en smule krise da!! hehe

Medlem GangZter2 sin avatar
    Ble medlem
    10-2006
    Alder
    38
    Har du fått svar på det med melkesyra?
    cLitt e`bedre enn ingen ting...

Registered User
    Ble medlem
    07-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av tombody Vis post

Marius Bakken driver å tar laktatmålinger under trening for å holde seg under den anaerobe terskel, med det formål å øke terskelen for melkesyreproduksjon.

http://www.mariusbakken.com/index.ph...=13&groupid=16

Litt vel avansert å begynne med slikt under fitnessboxing, men det finnes nå iallefall kommersiellt tilgjengelige måleinstrumenter for dette. Uansett, det tombody sier kan nok være lurt.

Gold Member guggen sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    det er riktig som det sies her, at ved høy intensitet får man melkesyre. Dette er en måte for kroppen å gi deg energi.

Ved lav intensitet så klarer kroppen å ta opp nok oksygen. Når intensiteten blir høy nok, så kommer en ekstra "motor" i gang. Denne varer ikke lenge, og det fører til en opphopning av melkesyre i muskelaturen. Når den andre motoren settes i gang, så har du nådd din anarobe terskel.

Det du kan gjøre er å få bedre kondisjon, da vil den anarobe terskelen din bli høyere. Altså den komemr ved høyere puls. Uansett så vil man alltid få melkesyre når man jobber med høy intensitet over en viss tid.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.