Viser resultatene 1 til 25 av 25

Tråd: Plutselig hodeverk på trening

Kliss nytt medlem Wold sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    25

Plutselig hodeverk på trening

Trente biceps på tirsdag og kjente plutselig et fryktelig hodepine når jeg tok i som værst. Det gikk over etter en stund, men i går kom det tilbake.
    Drev med noe nedtrekk på rygg da det smalt skikkelig i hodet mitt på 1-2-3
    Fikk skikkelig trykk i hodet, og var helt satt ut. Blackout omtrent..

Kunne ikke trene mer i går, og hadde hodeverk helt til jeg kom hjem..

Kjenner det til og med litt nå.

Er 18 år, spiser bra og skal nå prøve å legge meg tidligere også. Søvn har skylda?

Leste på forumet at andre også har opplevd dette, og det skyldes pusteproblemer under trening. Altså feil pusteteknikk..

Kan noen forklare meg riktig pusteteknikk i såfall? :svak:
    No Pain !curl! No Gain

Shakespeare
    Ble medlem
    06-2003
    Hadde en lignende opplevelse i fjor når jeg tok push-ups. Har etter dette hatt problemer med nakke/rygg, og tror det var relatert til dette.

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Jeg får lett vondt i hodet om jeg ikke har fått i meg nok vann... Det kan være det?

Medlem
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    30
    Ikke nok vann eller stiv nakke, tøy nakken og drikk vann, det har vært mine problemer.
    Mvh,

Choctaw :cool:

Bronse Member steven87 sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    jeg har sammme problem. jeg sliter med puste teknikken, men har forbedret puste teknikken nå og hode pinen har nesten forsvunet.

øv in og se om puste teknikken din kan forbedre dette. får du det ikke vekk så gå til lege og spør han.
    muligens ta en sjekk på rødeblodlegeme i blodet dit. de er de som frakter oksygen rundt i kroppen din. mangel på disse kan få deg til og føle deg svak og gi deg hodepine. det har skjed med meg, det er til og av
    Sist endret av steven87; 26-10-04 kl 10:40

L
    L er ikke aktiv
    Medlem L sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Wold
    Trente biceps på tirsdag og kjente plutselig et fryktelig hodepine når jeg tok i som værst. Det gikk over etter en stund, men i går kom det tilbake.
    Drev med noe nedtrekk på rygg da det smalt skikkelig i hodet mitt på 1-2-3
    Fikk skikkelig trykk i hodet, og var helt satt ut. Blackout omtrent..

Kunne ikke trene mer i går, og hadde hodeverk helt til jeg kom hjem..

Kjenner det til og med litt nå.

Er 18 år, spiser bra og skal nå prøve å legge meg tidligere også. Søvn har skylda?

Leste på forumet at andre også har opplevd dette, og det skyldes pusteproblemer under trening. Altså feil pusteteknikk..

Kan noen forklare meg riktig pusteteknikk i såfall? :svak:
    Høyt blodtrykk ??
    "All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us.... they can't get away this time" Lewis B. "Chesty" Puller.

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Eg fikk den værste formen for hodeverk etter et sett på beinpress, i løpet av 90min spydde eg ca 7ggr, kunne så vit gå, så nesten ingenting...

Fikk hodeverk igjen når jeg bare løp til bussen 2dager etterpå, samme greiene igjen

Det som er smartest er og ta en pause på ca en uke, så trener du med 50% av det du trener med nå i et par uker, frem til du kan trene med ca 85-90% av det du trente med...

Hvis du får vondt i hode på de første settene KAN du ta en pinex (IKKE ANBEFALT) slik at du forebygger hodepinen...

For det det kan være er at hodet ditt ikke klarer trykket og det må bygges opp igjen...

Og som Steven87 sa PUSTETEKNIKEN er viktig, inn på veien ned, pust ut rett før du går opp igjen

(dette virket for meg)

TEAM BODYTECH

L
    L er ikke aktiv
    Medlem L sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Big Boy
    For det det kan være er at hodet ditt ikke klarer trykket og det må bygges opp igjen...
    Må hodet bygges opp igjen??
    "All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us.... they can't get away this time" Lewis B. "Chesty" Puller.

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    han mener sikkert att hode må venne seg til det høye blod trykket man får under trening. altså at hode må bygge seg opp att til og tåle trykket

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36
    Pinex vil nok ikke hjelpe mot annet en smerten tror jeg, men dispril derimot er blodfortynnende (acetylsalicyl syre).
    Det er jo ikke å anbefale å ta smertestillende før trening, ta en tur til legen din og forklar for ham hva som har skjedd.
    En skal være forsiktig med slike ting, det kan være alvorlig også uten at man vet det.
    Gi 110% eller gi faen og dra hjem.

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    blod fortynende er jo kjæmpe smart vist du begyner og blø nese blod under trening eller noe sånnt da. da slutter du aldri og blø i alle fall. hehe Ibux er blod fortynene og tror jeg

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Bruker du supertilskudd, er iallefall dette et "vanlig" problem (skyldes som oftest høyt blodtrykk).

Blodfortynnende som dispril og aspirin er knall i så måte. En halv ED til det gir seg, holder i lange baner.
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Kliss nytt medlem Wold sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    25
    Jeg tar proteinshake 3 ganger daglig og kreatin før og etter trening. Drikker ellers mye vann. Spiser bra og ja.. :/

Huff, hadde litt vondt på skolen i dag og gleder meg ikke til trening i morgen akkurat.

Dere kan få en ny rapport i morgen. Får jeg det i morgen også, etter jeg prøver med riktig pusteteknikk, går jeg til legen.
    No Pain !curl! No Gain

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av L
    Må hodet bygges opp igjen??

Bygges opp til og tåle trykket...

TEAM BODYTECH

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av ts
    Pinex vil nok ikke hjelpe mot annet en smerten tror jeg, men dispril derimot er blodfortynnende (acetylsalicyl syre).
    Det er jo ikke å anbefale å ta smertestillende før trening, ta en tur til legen din og forklar for ham hva som har skjedd.
    En skal være forsiktig med slike ting, det kan være alvorlig også uten at man vet det.
    Eg bruktepinex for og slippe smerten på det første settet, men eg greide meg med det...

Vil ikke bruke blodfortynende hvis eg begynner og blø..

TEAM BODYTECH

Gold Member Cera sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Drikk mer vann ( og evt kutt ut kreatin) og se om det hjelper.

aro
    aro er ikke aktiv
    Superior newbie aro sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Du tar i for hardt?

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Meg du snakker til aro? eller til wold

TEAM BODYTECH

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    jeg fikk sinnsykt vondt oppover fra nakken og i bakhodet i dag! pressa på 20reppers på beinpressen, og på siste reppen kom en intens smerte!
    sikkert no av det samma

Medlem lizzite sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    29
    har hatt noe av samme problemet selv.. kunne nok i tillegg drukket mere vann..
    Men jeg har(fått) muskelspenninger i nakken,og fikk lokalbedøvlese sprøytet inn og må gå på muskelavslappende i 14 dager. .. men han klarte ikke å lure meg til å slutte å trene da.. må bare være litt mer forsiktig.. iallefall så var det muskelen som hindret for blodtilførselen til hjernen.. så holdt på å svime av når jeg trente....og konstant kvalm og vondt i hodet..
    Man må være forsiktig når man trener gitt... tatt helt av for meg tror jeg.
    HAKUNA MATATA bike:-

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Polarman
    jeg fikk sinnsykt vondt oppover fra nakken og i bakhodet i dag! pressa på 20reppers på beinpressen, og på siste reppen kom en intens smerte!
    sikkert no av det samma
    Det er det nok, de 2ukene eg var vekke fra treningen hadde eg vondt i nakken hele tiden, måte passe på at eg gikk og satt helt rett

TEAM BODYTECH

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    jeg har ikke hatt vondt før eller etter den treninga da..

Medlem sandersama sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Kjære deg,

Du beskriver en såkalt seksuelt utløst hodepine. Disse forekommer i forskjellige utforminger, grader og varighet. Mange har slike hodepineanfall både ved seksuell aktivitet og fysisk anstrengelse. Ved å stanse den fremprovoserende aktiviteten så snart hodepinen melder seg kan varigheten av smertene ofte forkortes. Det finnes god behandling for denne tilstanden.

Jeg vil påpeke at enhver nyoppstått hodepine av denne art skal undersøkes av lege. Det innebærer en nevrologisk undersøkelse, måling av blodtrykk samt bilde diagnostikk, dvs. CT undersøkelse eller MR. Herved fremstilles både hjernen og dens blodkar. Dette gjøres for å utelukke andre årsaker til den akutte hodepinen. Riktig diagnose er avgjørende for riktig behandling!
    De nevnte undersøkelsene vil her kunne bidra til å stille diagnosen. Når andre årsaker til hodepinen er utelukket vil du kunne få hjelp av å bruke medisiner av typen NSAID forebyggende før planlagt seksuell eller hard fysisk aktivitet om nødvendig.

Lykke til og god bedring!

Silver Member HITman. sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av sandersama
    Lykke til og god bedring!
    Regner med at han har kommet seg nå - er tross alt over et år siden tråden ble startet.

Hvorvidt CT/MR er nødvendig vil avhenge av funnene ved undersøkelsen.

H
    Erfaring er den talentløses trøst.

Medlem sandersama sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    oi såg ikke det eg komopp som ny posther,merklig

Lignende tråder

1. Hvordan trene deg selv!
    By ambiguous in forum Artikler
    Svar: 27
    Nyeste innlegg: 19-06-11, 20:51
  2. Mineralubalanse - Et helseproblem?