Viser resultatene 1 til 34 av 34

Tråd: Politiet beslaglegger og juristene får det utlevert

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18

Politiet beslaglegger og juristene får det utlevert

Torbjørn Trommestad - gatepoliti i Arendal - mener hans etat aldri vil klare å vinne kampen over den ulovlige handelen av dopingmidler. Se videoinnslag fra TVA.

Lovendringer må derfor til før politiet kan gjøre jobben sin godt nok.

-Politimennenes dopingbeslag blir utlevert av juristene få dager etter inndragning. Jeg mener det finnes en hjemmel for å beslaglegge og ødelegge denne typen medikamenter, men det mener visstnok ikke juristene, sier gatepoliti i Arendal, Torbjørn Trommestad.

http://redir.opoint.com/?url=http://...Jlc2xhZyIxNw==

El Guapo Biggus sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    38
    Alt som er mer enn til eget bruk kan vel beslaglegges og straffes. Hva som er "eget bruk" står neppe i noen lov, men er kanskje nevnt ut ifra rettspraksis?
    Thor is here, Odin is here. How can you miss?!!

Silver Member
    Ble medlem
    04-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK Vis post
    Torbjørn Trommestad - gatepoliti i Arendal - mener hans etat aldri vil klare å vinne kampen over den ulovlige handelen av dopingmidler. Se videoinnslag fra TVA.

Lovendringer må derfor til før politiet kan gjøre jobben sin godt nok.

-Politimennenes dopingbeslag blir utlevert av juristene få dager etter inndragning. Jeg mener det finnes en hjemmel for å beslaglegge og ødelegge denne typen medikamenter, men det mener visstnok ikke juristene, sier gatepoliti i Arendal, Torbjørn Trommestad.

http://redir.opoint.com/?url=http://...Jlc2xhZyIxNw==
    For en tosk, han mener at det finnes en hjemmel for å inndra, men juristene er uenig.Kanskje han burde finne seg noe annet å gjøre.Søtt av de å tro at man blir kvitt problemet med å forby det

Silver Member
    Ble medlem
    04-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Biggus Vis post
    Alt som er mer enn til eget bruk kan vel beslaglegges og straffes. Hva som er "eget bruk" står neppe i noen lov, men er kanskje nevnt ut ifra rettspraksis?
    Eget bruk, regnes som seks ukers forbruk

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Hva som er grensen for lovlig og ikke er vel ikke så farlig , vi på antidopingforumet fitnessprat kommer aldri borti dette problemet uansett , men at politiet ikke ser i samme lovboka som jurister det er litt skremmende.
    Politiet burde jo absolutt være en gruppe mennesker som vet hva loven sier og ikke stille spørsmål ved denne når den utøves korrekt.

Spiser mye egg og lever fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Kanskje politimannens favorittfilm er Death Wish?
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder death-wish-uk.jpg  
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

Ble medlem
    08-2006
    Alder
    38
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK Vis post
    Hva som er grensen for lovlig og ikke er vel ikke så farlig , vi på antidopingforumet fitnessprat kommer aldri borti dette problemet uansett , men at politiet ikke ser i samme lovboka som jurister det er litt skremmende.
    Politiet burde jo absolutt være en gruppe mennesker som vet hva loven sier og ikke stille spørsmål ved denne når den utøves korrekt.
    Jau. Men bare tenkte at det må være det som de surrer med; om det er til eget bruk eller ei. Er ikke loven rundt dopingmidler relativt ny?

prz
    prz er aktiv nå
    Gold Member prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    det er godt de passer på oss. tenk hvor mange dumme valg vi hadde gjort viss ikke.

Gold Member Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av prz Vis post
    det er godt de passer på oss. tenk hvor mange dumme valg vi hadde gjort viss ikke.
    Haha, ja hva skulle vi vel gjort uten formynderiet?

Egendefinert brukertittel Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Det ble vel fastslått i høyesterett at opptil 5g kunne regnes som eget bruk.
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

Silver Member Incline sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    29

Hm

Ny rettspraksis;

Eget bruk;

-Kan du sette alle varene du har liggende oralt/inject ila en 12timers periode og overleve det, så er det eget bruk. Da får du refundert tilsvarende mengde dop fra purken og en skriftlig unnskyldning.
    Dør du, eller får varige men så er det straffen for oppbevaring av for mye varer.
    Fair trade?

Egendefinert brukertittel Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Tviler på at du klarer krepere på inj. med det første om vi ikke snakker megadoser. Oralt kan være fatalt for leveren da. Men jeg ville ikke prøvd forsvare et lager av insulin.
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

FV
    FV er ikke aktiv
    Rusbrus-prinsen FV sin avatar
    Ble medlem
    11-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Incline Vis post
    Ny rettspraksis;

Eget bruk;

-Kan du sette alle varene du har liggende oralt/inject ila en 12timers periode og overleve det, så er det eget bruk. Da får du refundert tilsvarende mengde dop fra purken og en skriftlig unnskyldning.
    Dør du, eller får varige men så er det straffen for oppbevaring av for mye varer.
    Blir du testet da? Overlever du så går det greit, dauer du så blir du satt i fengsel?
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Kunne aldri falt meg inn å betale penger for å sende en bekreftelse på åååhh du er så fiin azzzz håper du blir rik og drukner i kølle. come the fuck on, de greiene der er så idiotisk at jeg blir kvalm.

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Men hvorfor skal han ødelegge det, har han noe argument av noe slag-

F.eks om du kjører i fylla kan du drepe noen..om du kjører med AS i blodet hva kan skje? Hvor er hans logikk, resonnemang eller argument? Eller tenker han ikke.

Jeg har spurt en Politimann om dette og han ble bare rød i trynet og hisset seg jævlig opp og skreik til meg, riktignok var jeg vekter på tidspunktet og han mente kanskje ikke var på hans side.
    RockyRock

Psychosocial Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    En tanke som slo meg. Hva med åstille et lignende spørsmål med noen fra feks VG eller en annen stor avis til stede uten at politimannen vet at det står en journalist der?hva skjer da?
    Jeg er sponset av Norkost

Hakuna Matata

Just look me in the eyes and say I'm wrong!

Ble medlem
    08-2006
    Alder
    38
    Sitat Opprinnelig skrevet av Baliba Vis post
    En tanke som slo meg. Hva med åstille et lignende spørsmål med noen fra feks VG eller en annen stor avis til stede uten at politimannen vet at det står en journalist der?hva skjer da?
    Politimannen svarer at de gjør det politikerne bestemmer de skal gjøre. Hva som er lov og ikke bestemmer ikke politiet, men de er satt til å håndheve lovene politikerne bestemmer. Dette er politikere du og jeg stemmer på. Vil du ha det annerledes; bruk stemmeretten din klokt

Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Politimannen svarer at de gjør det politikerne bestemmer de skal gjøre. Hva som er lov og ikke bestemmer ikke politiet, men de er satt til å håndheve lovene politikerne bestemmer. Dette er politikere du og jeg stemmer på. Vil du ha det annerledes; bruk stemmeretten din klokt
    Tror du missforstod. Mente at politiet ikke skulle vite at det var journalist til stedet. Utifra hva jeg forstod av Rock sitt innlegg så er det ikke akkurat slik det ville blitt svart.

Hakuna Matata

Ble medlem
    08-2006
    Alder
    38
    Tror du missforstod. Mente at politiet ikke skulle vite at det var journalist til stedet. Utifra hva jeg forstod av Rock sitt innlegg så er det ikke akkurat slik det ville blitt svart.
    I akkurat den situasjonen Rock beskrev ja. Tror ikke det er noen bombe for jornalister at politiet strekker opp oppsternasige ungdommer. Men jeg ser jo at det er en viss underholdningsverdi i å vippe en politimann av pinnen

Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Var det noe spesielt med den situsjonen rock var i?
    Var du tilstede?
    Er det ikke lov å spørre om slikt?

Syntes da virkelig en politimann skal ha såpass med selvkontroll at han klarer å svare på en ordentlig måte uten å hisse seg opp

ps : jeg var ikke tilstede jeg heller, jeg bare spør

Og ja jeg ser en viss underholdningsverdi i å hisse de opp om det måtte være poenget da jeg syntes altfor mange av de er noen arrogante jævler.

Hakuna Matata

Ble medlem
    08-2006
    Alder
    38
    Hehe, synes de fleste situasjoner Rock er borti er rimelig spesielle ja

Regner ikke med at du tror alle politifolk i Norge vil svare og oppføre seg helt likt som det Rock beskrev dersom du spør et slikt spørsmål.

Silver Member Incline sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    29

=)

Sitat Opprinnelig skrevet av Odyssey Vis post
    Tviler på at du klarer krepere på inj. med det første om vi ikke snakker megadoser. Oralt kan være fatalt for leveren da. Men jeg ville ikke prøvd forsvare et lager av insulin.
    6uker som var "brukerdose"?
    I dont know, men ser for meg at feks 10.000mg Testo i kombi med feks 2500mg drol/dbol satt/tatt ila 10min setter fart i mølla., eventuelt tar knekken på mølla
    Fair trade?

Ble medlem
    10-2002
    Baliba, han hadde liksom ikke noe annet argument at de ble hissige.

Men så var det han selv som ble hissig og når jeg påpekte det var det like før han sprakk hehehe.

Uansett så er vel det en del av å være Politi, å ikke vite eller forstå så veldig mye.
    RockyRock

Ble medlem
    08-2006
    Alder
    38
    Da er det godt med en fyr som deg som kan belære dem

Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Da er det godt med en fyr som deg som kan belære dem
    Må gjerne gjøre narr av rock for at han er den han er, men må i grunn støtte rock i akkurat denne saken.
    Ser på meg selv som en egentlig ganske hyggelig person som i grunn aldri lager bråk eller kvalme og jeg er en lyd person. Men samtidig har jeg et dårlig inntrykk av politiet på lik linke som rock. Alle politimenn jeg foreløpig har møtt på eller hørt etc i det virkelig liv selv har vært noen arrogante hissige jævler og det syntes jeg er uproft.

Hakuna Matata

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Må gjerne gjøre narr av rock for at han er den han er, men må i grunn støtte rock i akkurat denne saken.
    Ser på meg selv som en egentlig ganske hyggelig person som i grunn aldri lager bråk eller kvalme og jeg er en lyd person. Men samtidig har jeg et dårlig inntrykk av politiet på lik linke som rock. Alle politimenn jeg foreløpig har møtt på eller hørt etc i det virkelig liv selv har vært noen arrogante hissige jævler og det syntes jeg er uproft.
    Man må jo se det fra politiets synsvinkel også da. Kan være de føler seg en smule truet idet dere begynner å pumpe bicepsen opp i trynet på dem!

Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Man må jo se det fra politiets synsvinkel også da. Kan være de føler seg en smule truet idet dere begynner å pumpe bicepsen opp i trynet på dem!
    Heller tvert imot, de burde sette seg umiddelbart på kne og be om å få kysse den!
    Det er jo sikkert ikke hver dag de møter den hellige ånd, selvom de tross alt er politiet..

Hakuna Matata

Ble medlem
    10-2002
    Biggus, han var hundefører og jeg som er veldig hundeinteressert spurte hvilke stoffer hunden kunne lukte frem og kjenne igjen og på den måten kom vi inn på det.

Jeg jobbet som vekter og han forventet vel at jeg skulle svare som en robot.

Jeg kan ikke under noen omstendigheter se hvordan Anabole herligerider kan i det hele tatt forbindes med noe kriminelt og kan heller ikke forstå hvordan andre kan påstå det.

De mest agressive og hissige medlemmene av vårt Samfunn er ikke menn som bruker steorider men overvektige hissige kvinner i overgangs alderen som skriker og kjefter og lager helvete for absolutt ingenting.

Det er fakta.

Baliba, jeg har samme oppfatning som deg.

Det er en ny trend i Oslo nå at jenter skal slåss med gutter. Jeg stod utenfor Bislett kebab med 3venner, 3jenter kom bort til oss og slo ut hamburgeren til kameraten min Reza og slo kompis nr.2 i ansikt 2ganger.

Det var en Politibil likeved og når vi spurte om de ikke skulle arrestere jentene så fikk vi svaret :

"trommesolo"

Ja det kan du tro.

Fyfaen for en arrogant Politikjerring.
    RockyRock

har 20kg biceps Tuba sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Men du kan vere sikker på at viss du hadde tatt tak i en av de hønsene som laget kvalm hadde du tilbrakt en stund på staten sin regning.
    'Feo, Fuerte y Formal'

Ble medlem
    10-2002
    Vi ga Politiet skiltnr på Taxien de tok...jeg var hardt fristet til å virkelig skade dem, men jeg var mer fascinert av fenomenet..har sett det endel ganger nå..jenter som helt alminnelig ut..ikke noe jallatrekk som skal slåss mot gutter...herregud så lame.

Men samtidig kanskje det ikke er så lame, endel av dem kan jo banke gutter..er jo mange gutter som sikkert får juling lett av jenter.
    RockyRock

Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rock Vis post
    Biggus, han var hundefører og jeg som er veldig hundeinteressert spurte hvilke stoffer hunden kunne lukte frem og kjenne igjen og på den måten kom vi inn på det.

Jeg jobbet som vekter og han forventet vel at jeg skulle svare som en robot.

Jeg kan ikke under noen omstendigheter se hvordan Anabole herligerider kan i det hele tatt forbindes med noe kriminelt og kan heller ikke forstå hvordan andre kan påstå det.

De mest agressive og hissige medlemmene av vårt Samfunn er ikke menn som bruker steorider men overvektige hissige kvinner i overgangs alderen som skriker og kjefter og lager helvete for absolutt ingenting.

Det er fakta.

Baliba, jeg har samme oppfatning som deg.

Det er en ny trend i Oslo nå at jenter skal slåss med gutter. Jeg stod utenfor Bislett kebab med 3venner, 3jenter kom bort til oss og slo ut hamburgeren til kameraten min Reza og slo kompis nr.2 i ansikt 2ganger.

Det var en Politibil likeved og når vi spurte om de ikke skulle arrestere jentene så fikk vi svaret :

"trommesolo"

Ja det kan du tro.

Fyfaen for en arrogant Politikjerring.
    Men disse kvinnene i overgangsalderen skaper jo ikke akkruat de samme problemene som en litt overagressiv testosteronbome på byen.

Forøvrig ser jeg ikke helt for meg at jentene faktisk var ute etter å sloss men heller yppe seg og på en eller annen bevise at de var tøffe og ikke lot seg pille på nesen eller noe i den duren ( jeg aner ikke bakrgrunnen for at de gjorde det ).

Ellers har jeg egentlig lite erfaring med politidamer så kan egentlig uttale meg om de selvom man selvfølgelig ikke skal dra alle under en kam da.........

Hakuna Matata

Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rock Vis post
    Vi ga Politiet skiltnr på Taxien de tok...jeg var hardt fristet til å virkelig skade dem, men jeg var mer fascinert av fenomenet..har sett det endel ganger nå..jenter som helt alminnelig ut..ikke noe jallatrekk som skal slåss mot gutter...herregud så lame.

Men samtidig kanskje det ikke er så lame, endel av dem kan jo banke gutter..er jo mange gutter som sikkert får juling lett av jenter.
    Jeg syntes det virker særdels ulogisk at noen stusselige jenter skulle prøvd å få til slosskamp med deg og dine venner. Jeg skal ikke påstå at jeg ser på de dyra som spesielt intelligente, men såpass dumme ser jeg ikke helt for meg at de er.

Hakuna Matata

Ble medlem
    10-2002
    Du har sett dem en av selv i "er dette morsomt tråden" Han er 170cm og 65kg de andre litt høyere men rundt om den vekten.

Det er forresten ikke første gang de opplever det, på postgirobygget konserten i sommer på OMH tok det helt av..da var det riktig nok jenter med litt mer p-pillefasong og tyngde bak de ukooridnerte agressive fettbetyngende bevegelsene sine.

Jeg stod i kø litt lengre unna og de stod utenfor og spiste.
    RockyRock

Ble medlem
    10-2002
    Og store kvinnfolk i 40-50årene er forferdelig agressive mennesker Baliba, har du noen gang sett en sånn få parkeringsbot..det er show det.
    RockyRock

Ble medlem
    08-2006
    Alder
    38
    Neida, Rock er en god gutt han. Men jeg er litt uenig i den "skjære alle over en kam" argumentasjonen deres, uten at jeg skal kværulere videre på det. Historien til Rock er forøvrig morsom den

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.