noen som har en god guide, eller lyst til å lage en? med de forskjellige positurene for de forskjellige muskelgruppene, gjerne med navn (om de har noen)
noen som har en god guide, eller lyst til å lage en? med de forskjellige positurene for de forskjellige muskelgruppene, gjerne med navn (om de har noen)
20 år
177 "høy"
73-75kg
I've Allways Been Crazy, But It's Kept Me From Going Insane! My Name... Is Psycho!
Siempre he sido loca, pero es de ir me mantuvieron loco! Mi Nombre ... Psycho!
Treningsdagbok
Kosthold
Bildeprofil
hmm, ingen som har noen ting å tilføye ? =(
20 år
177 "høy"
73-75kg
I've Allways Been Crazy, But It's Kept Me From Going Insane! My Name... Is Psycho!
Treningsdagbok
Kosthold
Bildeprofil
Denne linken kan vel hjelpe litt på ...
http://www.bodybuilding.com/fun/pose.htm
- Sep
"Man is a pupil and pain is his teacher."
-Alfred de Musset-
Et balansert måltid er én cheeseburger i hver hånd!
cheers =)
20 år
177 "høy"
73-75kg
Treningsdagbok
Kosthold
Bildeprofil
De obligatoriske er:
Dobbel biceps forfra
Ryggposering forfra (latsspread forfra)
Arm-bryst (valgfri side)
Dobbel biceps bakfra
Rygg bakfra (latsspread bakfra)
Tricepspose (valgfri side)
Mage-ben
Dobbel biceps forfra
Med framsiden mot dommerne, føttene litt fra hvernadre og hælene sammen. Begge armene løftes til skulderhøyde og bøyes i albueleddet. Hendene knyttes og vendes nedover. Biceps- og underarmsmuskelaturen kontraheres, som er de muskelgruppene poseringen i første rekke viser. Øvrige muskelgrupper kontraheres så mye som mulig, og i første rekke da latissimus dorsi, mage og lårets fremside.
Ryggposering forfra (latspread forfra)
Med framsiden mot dommerne, føttene litt fra hverander og hælene sammen. Hendene plasseres åpne eller knytet i midjen og den brede ryggmuskelaturen kontraheres, samtidig som så mange øvrige muskelgrupper som mulig kontraheres. Poseringen viser i første rekke ryggmuskelaturens bredde og overkroppen såkalte V-form.
Arm-bryst posering fra siden (sidechest)
Med valgfri side mot dommerne. Benet nærmest dommerne bøyes i kneleddet og foten hviler på tærne, hvoretter lår- og leggmuskulatur kontraheres. Armen nærmest dommeren bøyes med knyttet hånd i albueleddet og den bakerste, frie hånden griper tak om dn bøyde armens håndledd. Brystkassen utvides samtidig som bryst-, skulder og bicepsmuskelatur kontraheres. Poseringen viser i første rekke brystkassens volum, brystmuskelatur, deltoideus og biceps. Den viser også lår- og leggmuskelatur i profil, samt utviklingen av triceps i forhold til biceps.
Dobbel biceps bakfra
Med baksiden mot dommerne. Armene i skulderhøyde bøyes i albueleddet med biceps- og underarmsmuskelaturen kontrahert. Hendene knyttes og vendes nedover. Et ben bakover med foten hvilende på tærne, leggmuskelaturen og lårets bakside kontraheres samtidig som også skulder- og ryggmuskuluatur kontraheres. Poseringen viser nevnte muskelgrupper , og i tillegg nakke samt triceps i forhold til biceps.
Ryggposering (lat spread bakfra)
Med ryggen mot dommerne. Et ben bakover med foten hvilende på tærne, leggmuskulaturen og lårets bakside kontraheres. Hendene åpne eller knyttet plasseres i midjen, albuen presses utover-fremover og latissimus dorsi kontraheres og utvides maksimalt. Poseringen viser ryggmuskulaturens bredde samt utvikling av hamstrings- og leggmuskulatur.
Tricepsposering fra siden
Valgfri side mot dommerne, begge armene bak ryggen. Armen nærmest dommerne strekkes rett ned og triceps muskulaturen kontraheres. Den bakerste, frie hånden griper tak rundt den utstrekte armens håndledd eller fingre. Benet nærmest dommerene bøyes i kneleddet, foten hviler på tærne og leggmuskelatur samt lårets bakside kontraheres. Brystkassen utvides og bryst-, skulder- samt mage muskelaturen kontraheres. Poseringen viser i første rekke nevnte muskelgruppers utvikling.
Mage-ben posering
Med framsiden mot dommerne. Begge hendene bak nakken og et ben forover, kontraksjon av mage- og lårmuskulatur, som også i første rekke vises i poseringen.
NORKOST - yammi!!!!
Flott post Tricepsman![]()
Og dersom man vil bli en god poser, må man øve øve øve. Sjekk ut Ed Corney, Frank Zane, Bob Paris og Mohammad Makkawy på Youtube for kreativ og estetisk nytelse![]()
Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound
-This is my purple wand and hairy sack of magic!
http://www.youtube.com/watch?v=VhZLCLHgMTg
bare for og få frem hvor rå denne karen er på scenen![]()
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså
Jeg liker ikke dansing på scenen. En mann i tangatruse bør unngå å danse til George Michael sanger hvis ikke dette skal bli et latterlig freak show. Zane, Arnold, Corney osv klarte å beholde maskuliniteten og verdigheten på scenen. Dersom Zane hadde dratt posing trunksen opp i rævva og fremført en "robot routine" hadde det liksom ikke blitt det samme.
Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound
-This is my purple wand and hairy sack of magic!
Problemet med alle disse fancye poserinsrutinene er jo at det kan skape forskjellsbehandling i bedømmingen.
Reglene for friposering sier at man har 60 sekunder på å framføre en rutine og det står i reglene (amatør) "alle 5 obligatoriske poseringer må være inkludert samt overgangsposeringer." Men desverre så virker det ikke alltid som om dette blir tatt hensyn til.
Husker i NM 2006 at det ble litt krangling over beste posør premien. Da han som vant visstnok ikke satt alle obligatoriske poseringer, og musikkmannen lot han fortsette godt over 60 sekunder. Mens andre fikk musikken slått av midt i en posering om det gikk over 60 sekunder. Og andre igjen gjennomførte gode rutiner innenfor alle reglene.
Jeg er for at poserinsrutiner skal være spennende å se på. Men det er viktig at dommerne behandler alle likt.
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså
joda sant det men er jo litt gøy når du gjør det "lille ekstra" og uvanlige da
men for all del smak og behag!!
men på tilføye at jeg er HELT enig med det mrmuscle sier ang at dommerene må dømme på fysikk og muskler og ikke på "show" men om showet byggeren lager får frem muskelaturen på en stilig og rå måte er det bare fett![]()
Han har utrolig rytme i kroppen, men jeg må ærlig si at jeg synes den poseringsrutinen der var usedvanlig langdryg....
Sånn mht reglene, så hadde han bare med seg 2 av de sju obligatoriske, og det gikk over ett minutt før den første av de to komJeg tror reglene er anderledes for proffene, så det er jo forsåvidt ikke noe poeng mht å se på akkurat den poseringa.
Hadde en posert slik på et NM (innen de tillatte 60 minuttene) så hadde det uansett gått dritt dersom dommerne fulgte reglene![]()
Hadde en derimot posert slik på en NM som gjesteposør, vil jeg tro folk hadde vært helt ville (jeg erkjenner at jeg er litt gammeldags mht hva jeg liker av friposeringer)![]()
Sist endret av tricepsman; 14-02-08 kl 18:16
NORKOST - yammi!!!!
Kuleste jeg ser er når de store kara tar baklengs salto, det kan jeg likeTommi gjorde jo det.. Drit fett
Målet mitt er at baklengssaltoen min skal sitte uansett muskelvekt
![]()
På en måte er det jo urettferdig at en person som har drevet med for eksempel turn skal få fordeler ifht at han/hun kan gå i spagatten og ta bakleng salto,,, men nå er det engang slik at poseringsprogrammet teller en viss prosent av totalen og da syns jeg at de som legger vekt på å trene på dette ska få kred for det også.. Selv om noen få har det veldig i kroppen, så tror jeg de fleste som gjør en god rutine har jobbet mye med det.
At en som har rytme, stil og smidighet i kroppen på scenen kan vinne over en som er stor, stiv og klossete syns jeg er på sin plass... Det er altfor mange som ikke gidder å trene på poseringa
Fy og faen det er mye døll posering, så når det endelig kommer en "danseløve" så gleder i hvertfall det mitt hjerte...![]()
Jeg liker kraftige og solide poseringsrutiner. Jeg er ikke interessert i å se på mannfolk som beveger seg som om de står på en strippescene. Spesiellt når jeg ikke får putte penger i trusen deres.
men fordi om de "faste" poseringene ikke kommer fram så burde du klare å ungå å fokusere på dansen og heller se om utøveren klarer å få frem muskelatursymetrien i den rutinen vedkommen har laget da enten det er dans, stripping, eller basic poseringsrutine
man kan jo i mange danse "moves" få frem meget fete muskeposeringer som ikke er av standar form som feks når kai står på hodet! det er vell en av de "poserigenen" jeg mener muskelaturen kommer mest frem på.