Noen som har kunnskap om dette. Utførelser av øvelser, programm osv?
Noen som har kunnskap om dette. Utførelser av øvelser, programm osv?
Kjøp boka 'Power Factor Training' hos Atletic City (298kr)
http://www.athletic-city.no/shop/
Jo, det er min bil du ser i avataren :)
Hehe.....var vel ikke akkurat dette svaret jeg var ute etter. Lurer framdeles på det jeg spurte om "der oppe". Så bare at Absolute_Hardcore hadde god erfaring med dette, så det jeg lurte på var om flere hadde testet det ut og eventuelt kunne gi en "kort innføring" på hva det gikk ut på......Opprinnelig skrevet av Mercedes
mvh gainer1
Kort fortalt:
Man skal regne ut en 'facor' for kvar øvelse man gjer.
Meininga er å få en så høg 'factor' som mulig.
Det får man ved å utføre korte repetisjonar.
Ja,eg har kjørt etter 'Power Factor Training' prinsippa i nesten 1 år for et par år sidan.
Resultata var overraskandes bra,sjøl om eg ikkje hadde dei beste treningsredskapa (smith maskin og power rack er et must her)
Jo, det er min bil du ser i avataren :)
Må innrømme at jeg fremdeles ikke føler at jeg er helt med.....Har forstått det slik at det går ut på å kjøre med tyngre vekter i øvelsens letteste fase....rett? Hvordan er anbefalingene i forhold til antall rep + sett og om dette skal kombineres med mere tradisjonell trening. Hadde vært flott med et eksempel på et treningsprogramm med dette med forklaringer![]()
mvh gainer1
Eksempel på en økt fra boka:Opprinnelig skrevet av gainer1
Markløft:
50 kg x 2 x 20
60 kg x 2 x 20
70 kg x 2 x 20
70 kg x 1 x 26
Benkpress:
55 kg x 2 x 20
65 kg x 2 x 15
70 kg x 1 x 13
70 kg x 1 x 11
80 kg x 1 x 8
Latsdrag:
30 kg x 2 x 18
35 kg x 2 x 15
40 kg x 1 x 19
45 kg x 1 x 16
50 kg x 1 x 13
Beinpress:
150 kg x 1 x 20
175 kg x 2 x 20
200 kg x 2 x 20
225 kg x 1 x 23
250 kg x 1 x 21
260 kg x 1 x 19
Stående tåhev:
175 kg x 1 x 20
200 kg x 2 x 20
225 kg x 2 x 20
250 kg x 1 x 24
260 kg x 1 x 20
275 kg x 1 x 17
Du burde kjøpe boka ja, slik at du får regnet ut og komponert øktene din, med hensyn til belastning. Her trenes det innen musklenes sterkestevirkningsgrad slik at bevegelsesbanen bare er på 10-12 cm
It`s time to put some hussle behind this muscle.
Thanks Flexsus!! Har du testet dette selv? Vil du komme med anbefalinger?
mvh gainer
Kjørt det alt for kort tid til at jeg kan si noe om det.
It`s time to put some hussle behind this muscle.
PF funker ingen tvil om det. Men det gjør det meste når man har kjørt seg fast i en rutine. Jeg kan anbefale boken og opplegget!
Har du testet å kjøre prinsipper fra PF sammen med mere "tradisjonell trening", eks. på slutten av hver muskelgruppe?Opprinnelig skrevet av Absolute_hardcore
mvh gainer