Viser resultatene 1 til 21 av 21

Tråd: Pre- og Post- trenings aktivitet

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002

Pre- og Post- trenings aktivitet

Pre-trenings aktivitet

Det verste en kan gjøre en time før trening er å ligge på sofaen eller sitte å holde på med pc’en eller å slappe av på en cafe med en kopp kaffe. Lav intensitets aktivitet før trening senker ”gløden”, og gjør at du føler deg slapp og daff. Hvis det er et behov for å slappe av og ta en ”5minutt” på øye, så gjør det til unntaket når det gjelder forberedelse til trening, ikke vanen.

1 time før trening er det smart å gå seg en liten tur, vaske opp, gjøre husholdningsoppgaver. Dette hjelper kroppen å lade batteriene før trening, sånn at man kan yte max. Tenk på de du skal utføre på treningen etterpå, mens du holder deg i aktivitet.

Post-trenings aktivitet

Første fase av innhentningen etter en treningsøkt er at kroppen skal stabiliser metabolismen, med lavere blodtrykk og lavere puls. Samtidig begynner kroppen å erstatte tapt ATP reserver som er gått tapt under aktivitet og begynner å frakte melkesyre fra musklene og inn i blodet, så til leveren og innaktive miuskler hvor det der blir omdannet til glucose. Disse kravene må bli oppfylt før muskelglykogen kompensasjon, lokalisert innhentning (muskler) og så system innhentning (endocrine og neurologiske).

Man kan fremskynde denne prosessen, og innhentningen etter trening, med å inkludere 5-10 minutters cool down med lav intensitet aerob trening (50%-60% av max puls). Ved å utføre slik trening etter en økt, øker man blodsirkulasjonen, da fjerner du melkesyren raskere og mer effektivt. Dette er noe jeg gjør etter hver økt, og jeg har merket at jeg ikke blir så støl lengre og jeg føler at jeg tar meg igjen raskere. Så en 10 minutters sykletur etter treningen med lav intensitet er en god investering.

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Thumbs up
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

AKA Gullfisken Sørlendingen sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    29
    Min erfaring er at jeg har de beste treningene når jeg har slappet helt av før trening. Gjerne spise et godt måltid, ligge en halvtime på sofaen og halvsove, før jeg setter på høy musikk i 5 min, skifter til treningsklær, og går på trening.

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITFrank Vis post
    Pre-trenings aktivitet

Det verste en kan gjøre en time før trening er å ligge på sofaen eller sitte å holde på med pc’en eller å slappe av på en cafe med en kopp kaffe. Lav intensitets aktivitet før trening senker ”gløden”, og gjør at du føler deg slapp og daff. Hvis det er et behov for å slappe av og ta en ”5minutt” på øye, så gjør det til unntaket når det gjelder forberedelse til trening, ikke vanen.

1 time før trening er det smart å gå seg en liten tur, vaske opp, gjøre husholdningsoppgaver. Dette hjelper kroppen å lade batteriene før trening, sånn at man kan yte max. Tenk på de du skal utføre på treningen etterpå, mens du holder deg i aktivitet.

Tror du ikke det holder med 10 min med generell oppvarming? Personlig slapper jeg av før trening, men går 10 min kjapp gange til treningen. Synes jeg er ganske opplagt og har bra med energi egentlig.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sørlendingen Vis post
    Min erfaring er at jeg har de beste treningene når jeg har slappet helt av før trening. Gjerne spise et godt måltid, ligge en halvtime på sofaen og halvsove, før jeg setter på høy musikk i 5 min, skifter til treningsklær, og går på trening.
    Ditto.
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Silver Member Lean01 sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Jeg bare popper en 2 koffein kaps tar en scoop med cee og litt gackick så er jeg gira som faen.

Medlem
    Ble medlem
    05-2003
    høy og aggressiv musikk. sjelden det passer åt rene når jeg virkelig vil, derfor må man bruke ytre stimulier

Svigermor's drøm voids sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    gjerne forran pcen, høre på syretechno og rammstein så blir jeg gira før trening:P
    Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups

- Pricilla Queen of the Dessert -

Medlem Royal_attitude sin avatar
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    20
    Kan si meg enig i det meste du sier her Hjelper og høre på hard musikk også Helst hard metal!!
    "Tren og vær glad for hver dag som går, så skal du se hvor mange muskler du får."

Royal Attitud's/Anders':

Treinings og kostlogg: http://fitnessprat.no/showthread.php?t=26860

Profil: http://fitnessprat.no/showthread.php?t=26859

Registered User
    Ble medlem
    02-2007
    Jeg sitter og koper foran pcen før trening jeg også.
    Den generelle oppvarmingen blir som regel løping på tredemølle i noen få (3-4) minutter i såpass høy hastighet at hele kroppen er ganske varm etterpå.
    Jeg gidder rett og slett ikke å varme opp i 10 minutter.

Skal ta å prøve å være aktiv i timen før trening til neste gang. Rydde og vaske litt f.eks, så får jeg se hvordan det føles på trening etterpå.

Fin tråd forresten

Platinum Member TommyMSI sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    27
    Høy deilig trance kombinert med el tigre, koffein osv. Lage pwo shake, skrike å hyle. flekse, fise. Sette på en klesvask. løpe rundt i huset. En perfekt pre treningsaktivitet for meg. En blanding av glede/ lykkes- og agressivitet følelse er veldig viktig for meg for å få en perfekt trening.
    http://fitnessprat.no/showthread.php?t=27446 <---treningsdagbok

1.pl City Open 2007

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Ser på Jay Cutler ta en tur på studioet

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av TommyMSI Vis post
    Høy deilig trance kombinert med el tigre, koffein osv. Lage pwo shake, skrike å hyle. flekse, fise. Sette på en klesvask. løpe rundt i huset. En perfekt pre treningsaktivitet for meg. En blanding av glede/ lykkes- og agressivitet følelse er veldig viktig for meg for å få en perfekt trening.
    Haha! flekse,fise og hyle

Medlem Royal_attitude sin avatar
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    20
    Sitat Opprinnelig skrevet av TommyMSI Vis post
    Haha!!! Må prøves XD
    "Tren og vær glad for hver dag som går, så skal du se hvor mange muskler du får."

Royal Attitud's/Anders':

Treinings og kostlogg: http://fitnessprat.no/showthread.php?t=26860

Profil: http://fitnessprat.no/showthread.php?t=26859

Mentalt utfordret wankstarr sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Jeg daffer før trening. Men har i meg tre scoops med no-xplode og CEE, hører på noe musikk fra trenings filmer.. Rammstein f.eks. Da blir jeg trenings gira:P
    <3Fitnessfrøken<3

Medlem
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    27
    Pre-workout tiden min består stort sett i 15-60 min bilkjøring avhengig av hvor jeg jobber hen og hvor mye kø det er. Drar altså rett fra jobb og til trening. Blitt vandt til det, så det fungerer greit!

Bronse Member
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    21
    Enig med alle som sier at man b&#248;r h&#248;re p&#229; aggressiv musikk. Death metal og annen ekstrem metal funker best!

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    En time før trening: Romslig middag -> en halvtime på ryggen -> kjører til trening -> setter meg på ræva og drikker en kopp kaffe og prater tullball -> går inn i treningslokalet og gir så mye som jeg har planlagte -> setter meg på ræva og hiver i meg protein/karb-shaken -> legger inn en pris og tar en liten kopp kaffe til -> drar hjem og legger meg på sofaen en snau time -> spiser et godt måltid med 250g kylling og en del karb

Og da er det i grunn bare to måltider igjen før frokost
    NORKOST - yammi!!!!

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av tricepsman Vis post
    En time før trening: Romslig middag -> en halvtime på ryggen -> kjører til trening -> setter meg på ræva og drikker en kopp kaffe og prater tullball -> går inn i treningslokalet og gir så mye som jeg har planlagte -> setter meg på ræva og hiver i meg protein/karb-shaken -> legger inn en pris og tar en liten kopp kaffe til -> drar hjem og legger meg på sofaen en snau time -> spiser et godt måltid med 250g kylling og en del karb

Og da er det i grunn bare to måltider igjen før frokost
    Var skremmende likt det jeg gjør før trening, bortsett fra prisen
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44