Viser resultatene 1 til 17 av 17

Tråd: Prob med magemuskel...

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2003

Prob med magemuskel...

Hei!

Har satset litt ekstra på trening av magemuskler nå etter jul.
    Men det som er problemet er at det virker som dem bygger en del utover, når jeg slapper av syns jeg at magen står mere ut enn den gjorde før?

Jeg bruker bare crunch maskin (som dem har på sats)
    Liker ikke så godt vanlige sit'ups, er det kanskje ikke bra å kun bruke den maskinen??

Jeg er ca.185cm og veier 82kg, tror jeg har ok fett% men noe fett er det seff rundt magen, driver jo med bulk

Trener mage 2-3 ganger i uken, 3-4sett i crunch maskin 10-20rep og
    2-3 sett i maskin der jeg sitter og vrir på overkroppen(husker ikke hva den heter) 10-15rep

Fint om noen har noen tips til mitt problem her, evt hvordan trener dere mage...

HK
    HK er ikke aktiv
    Medlem HK sin avatar
    Ble medlem
    04-2002
    tipper du har ok synlige magemuskler fra før av?

Jeg har akkurat det samme problemet, magen blir tutete. Hvis jeg i det hele tatt gidder å trene magen, blir det en 30-40 reps i crunch maskin 2 sett. Virker som om det får stramma opp litt uten at magen blir større.

Er vel egentlig fett% som spiller noen rolle i mitt tilfelle i allefall.

Obs! Den maskina hvor du vrir på kroppen har tendens til å bygge mage i bredden, noe å tenke på hvis du tenker på det estetiske. (smal midje, bred rygg)

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    det kan være pga ernæringen den står ut.
    men du kan jo kjøre et søk på vakum trening.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2004
    Hva type ernæring gjoer at magen staar ut? Melk f.eks?

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Kommer helt an på hva kroppen reagerer på.
    Jeg tror på blodtype dietten, og den har bevist hva jeg ikke takler. Melk og hveteprodukter så ser jeg ut som om jeg er gravid. Selv med lav fettprosent. Så en kan gjerne sjekke hvordan føles det og ser det ut etter inntak av de forskjellige tingene.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    havregryn blåser opp magen min

ørretboms Gulliksen sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av forecloseradream
    havregryn blåser opp magen min
    Min og.
    Tror jeg må kutte ned på den utover sommer, kan ikke gå rundt og se gravid ut da

Banned
    Ble medlem
    03-2004
    har ikke særlig definert mage for tiden, men vanlige sit ups og crunch-maskin gjør at magen virker "gravid" . når jeg kjører mage med tau, så føler jeg at øvelsen ta over hele magen inkl sidene, og jeg får ikke utstående mage.sverger til mage med tau nå!! ...

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2004
    E midt i en bulk naa saa magen min er konstant oppblaast. Drikker en del melk saa jeg tenkte det kunne vaere aarsaken. Mulig det bare er all maten jeg spiser.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2003
    Nå spiser jeg en del havregryn og drikker en del melk, mulig det er det som gjør det??
    Får prøve å kjøre en del med tau å se om det gjør susen....

Er det mange her som kjører vacumøvelsen?? Resultater???

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av Nann-Rosita
    har ikke særlig definert mage for tiden, men vanlige sit ups og crunch-maskin gjør at magen virker "gravid" . når jeg kjører mage med tau, så føler jeg at øvelsen ta over hele magen inkl sidene, og jeg får ikke utstående mage.sverger til mage med tau nå!! ...
    Fortell gjerne forskjellen på crunch maskin og rep crunch i effekt siden du klarer å skille de fra hverandre , jeg gjør det ikke skjønner du !

Banned
    Ble medlem
    03-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK
    Fortell gjerne forskjellen på crunch maskin og rep crunch i effekt siden du klarer å skille de fra hverandre , jeg gjør det ikke skjønner du !
    jeg føler faktisk at crunc i maskin tar mer på ryggen enn på magen , derfor syns ikke jeg den tar det spor på magemusklene mine.
    når jeg kjører crunch i cable med tau , ( kalles vel knelende ?) , så føler jeg at jeg får strukket meg helt ut hver gang før jeg cruncher, og at det tar over hele magen. Etter å ha kjørt med tau første gangen merket jeg faktisk at man etter dag en blir støl til og med like under ribbena, og DE har jeg aldri blitt i en crunch maskin.... pluss at jeg merker det bra i de skrå musklene!

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    ok
    dårlig maskin eller dårlig teknikk er mine tips.

Banned
    Ble medlem
    03-2004
    ok
    dårlig maskin eller dårlig teknikk er mine tips.
    hmm . vel er vel individuelt hva en synes er best. det var ihvertfall et tips fra min side, og en kommentar om hva som funket for meg.... tror nok teknikken er riktig...

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    hvis du kjenner det i ryggen og ikke i maven i en crunch maskin , da tror jeg det er en dårlig utformet maskin om du har korrekt teknikk

Banned
    Ble medlem
    03-2004
    hvis du kjenner det i ryggen og ikke i maven i en crunch maskin , da tror jeg det er en dårlig utformet maskin om du har korrekt teknikk

vet jeg ingenting om, men har aldri vært fan av slike mage maskiner . venninna mi slet også med ryggen på slike maskiner. kan sikkert komme av at en har feil i ryggen, men.... har faktisk hørt flere klage over slike maskiner.
    Ellers så liker jeg best benhev fra benk, vanlige sit-ups og nedtrekk med tau!
    tar i hvertfall

Medlem kontoen er ikke i bruk sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Det er viktig å trekke magen innover når man cruncher. Akkurat som om man har et tau på innsiden som drar musklene innover. Hvis ikke, kan man få "gravid"-mage à la Ronnie Coleman.

Lignende tråder

1. Svar: 22
    Nyeste innlegg: 28-06-04, 13:50
  2. Trenger litt hjelp med kostholdet.
    By voodz in forum Kosthold
    Svar: 1
    Nyeste innlegg: 08-09-03, 11:12
  3. Begynne med friidrett som "gammel" ?
    By Soje in forum Kampsport og annen sport
    Svar: 17
    Nyeste innlegg: 25-08-03, 15:16
  4. hva er galt med meg??