Viser resultatene 1 til 32 av 32

Tråd: Proff Bygger

Medlem levrone sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    27

Proff Bygger

Er veldig nysgjering på dette med kroppsbygging, er 19år selv har veldig lyst og stile en gang, men kan noen gi et innblikk i hva som kreves vis du vill satse som Proff Bygger ? hva du i hele tatt må igjennom... etc bakdeler og med det. Lurer veldig.

Bronse Member Grizzly sin avatar
    Ble medlem
    08-2003
    Alder
    24
    er ikke proff byggerene de som har ifbb kort eller noe slikt? aka kai kakenes og co er "amatører"??? eller har jeg misforstått?
    Bedre med en god trekant, enn en ond sirkel

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36
    For å bli IFBB proff må du ha deltatt i flere nasjonale og internasjonale stevner med topp plasseringer.
    Det er noen konkurranser som har IFBB proff kort til vinneren, tror det var et Nordisk for noen år siden (da Tommi kom på 2 plass) som hadde dette.
    IFBB proff er ikke noe man bare blir, det krever ekstrem disiplin, utrolig bra genetikk,riktig kosthold og riktig trening. Man må ville det 100 % og ofre alt for å bli det. Tommi hadde denne mentaliteten da han trente i Norge før og han knuste alt og alle i konkurranser.
    Gi 110% eller gi faen og dra hjem.

AKA Gullfisken Sørlendingen sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    29
    Jeg tror han derre Ronnie Coleman er proff iallefall, han er så flink til å

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    27
    Javel, men hvilke jobber har de som regel ? hvordan finansiere alt ? hvilken jobb pleier dem å ha ?

Gold Member Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    at du er proffesjonel betyr at sponsorer betaler deg. du slipper å jobbe, betale kostilskudd og klær.

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    jeg er ikke helt enig det deviant.

for å bli proff må du ha PENGER. enkelt å greit. steroider koster penger. så en god utdannelse er viktig å ha.

Silver Member
    Ble medlem
    04-2002
    At du er proff betyr bare at du kan stille i proffkonkuranser,sponsor må du nok skaffe selv.Trur faktisk ikke det er så veldig (kanskje et 100 talls)mange i verden som klare å leve av det.
    Ellers så er vel kroppsbyggere som folk flest,jobber med litt av hvert(to av norges proffer jobber jo for proteinfrabrikken+personlig trener/massør
    Lureper:Med tanke på at hun sikkert har forsynt seg av franske cocktailpølser disse månedene, er kanskje et JÆVLA HELIKOPTER NOE OVER THE TOP!

Superior newbie
    Ble medlem
    04-2002
    Alder
    27
    tror nok ikke d er så gode forhold i Norge til å være proff. Tjener nok MYE mer i USA, mer profitt av bilder osv.

Bronse Member Tyler Durden sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    26
    Se på Ronnie Coleman. Han tjener jo GRØSS med penger på sponsorer o.l. men jobber fulltid (8 timers dag) som politimann rett og slett for gøy. (Eller fordi han elsker det for å være nøyaktig men det er det samme)
    ...I simply am not there.

Høyt savnet RIP fra oss alle Sindre sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    28
    Tror Coleman har slutta i politiet
    Better living through chemistry

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    du kan ikke bli proff så enkelt er det.
    RockyRock

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Proff kan man bli om man har genene til det enkelt og greit , gener,ekstrem disiplin i alt du gjør .

Å være proff er som regel et tapsprosjekt ,de færreste gjør noen penger på å være proff.
    Men det koster jo ikke alverden å være kroppsbygger heller og har du en vanlig jobb i tillegg så går det nok rundt

Medlem
    Ble medlem
    12-2002
    Coleman slutte i politiet etter han vant Mr. Olympia et par ganger.
    If you fall, stand tall, and come back for more.

Increase the Peace

Boyz N The Hood - 1991

AKA Gullfisken Sørlendingen sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    29
    Kommer ikke over den scenen i "The Unbeliveable" når Ronnie Coleman arresterer hun lille jenta

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    27
    NK, er ikke det veldig dyrt ?!? Du skal ha den dyreste maten på markede (reneste kjøttet etc) Alt steroide bruk, kosttilskudd. Generelt dyrt og drive kroppsbygging. Vis du skal stile til NM, må du vel regne 150 000 iåret hvertfall ? og sikkert dobble summen vis du driver proff ? mvh

Ble medlem
    10-2002
    NK, det jeg mener er at selv om du har genene og størrelsen, så er det i tillegg så mye annet, du må tåle mye invendig, du må se riktig ut til rett tid, du må ha genene til en av en million, det er så mye som må klaffe.
    RockyRock

Silver Member
    Ble medlem
    04-2002
    en av en million var litt voldsomt,norge har vel 7-10 stykker som har profflisens.Og det er jo ikke så mange som driver med (amatør/aktivt)kroppsbygging i norge.Må helt klart være heldig med valg av foreldre for å bli god
    Lureper:Med tanke på at hun sikkert har forsynt seg av franske cocktailpølser disse månedene, er kanskje et JÆVLA HELIKOPTER NOE OVER THE TOP!

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Om ikke så alt for mange åra kan du sprøyte inn genmodifisering... da er jo denne sporten på vei til begravelse... med resten av idretten.

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Det går jo rykter om at dette allerede har begynt

Blir trist hvis den beste byggern er han som har best kjemist...
    Uteliv, inneliv eller underliv?

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Opprinnelig skrevet av levrone
    NK, er ikke det veldig dyrt ?!? Du skal ha den dyreste maten på markede (reneste kjøttet etc) Alt steroide bruk, kosttilskudd. Generelt dyrt og drive kroppsbygging. Vis du skal stile til NM, må du vel regne 150 000 iåret hvertfall ? og sikkert dobble summen vis du driver proff ? mvh
    Du trenger ikke den dyreste maten på markedet , du klarer deg fint med tunfisk ris og olje , det som skille vanlige dødelige fra proffene er at de klarer å spise bra hver dag året rundt år etter år.

Alt steroidbruk ?? med de rette genene så trenger du da ikke bruke så mye mer bol enn andre , å si at man trenger 150 000.- i bol i året for å være med i NOrge for eksempel er hull i hodet å engang forestille seg.
    Tro det eller ei men det er gutter og jenter i norge som still reint , skal du ha en mulighet til å hevde deg i toppen i tyngre vektklasser så er det klart at du bør være kjemisk assistert for å ha mulighetene men jeg tror nok det burde rekke langt med 2-3000.- i månenden om du er heldig med genene.
    At det derimot sitter gutter blandt publikum på NM som bruker like mye som mange av de tyngste misbrukende IFBB gutta vet jeg med sikkerhet.
    Ikke likestill alle her puleeese.

Er jeg blåøyd og tror på røverhistorier fra enkelte "store" om at de er rene osv , nei langt i fra.
    Men jeg er rimelig sikker på at for eksempel Ronnie Coleman som ble nevnt over her var så godt som rein ganske langt fram i karrieren sin.

Jeg har personlig sett og jeg kjenner talenter som bruker så lite bol at dosene er av en art som får enkelte nybegynnere til å anse de som ubrukelige.
    Folk som bruker 150.- i uka og er større enn noen av oss dødelige noen gang kan drømme om å bli.

Kliss nytt medlem lilleOle sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    du ser heller flere "små"gutter enn større gutter som går på roider. det er heeeeelt sikkert

alle bruker steroider. til og med den feite nabo'n din.

tut og kjør, lev til du dør.

--enlitenOle

Ble medlem
    10-2002
    ah jeg utalte meg litt feilaktig, jeg mente vis du har tenkt til å vinne eller bli noe annet enn en som dør 3år etter bypass operasjonen sin, bli noe annet enn en liten firkant i flex når du stuper.
    RockyRock

Silver Member
    Ble medlem
    04-2002
    Må si meg enig me NK
    angående bruk av dop i kroppsbygging.Har fulgt med flere som har stilt/vunnet NM.Det er mange som bruker små doser av dop.Det som går igjen er en sinnsyk disiplin når det gjelder mat.Alle klarer å spise/trene bra over noen få måneder,men det som er vanskelig er å kjøre ett bra kosthold over flere år.Jeg trur at du kan trene "dårlig" men slurve du med maten så kommer du ingen vei.En som eide det første gymmet jeg trente på sa følgende:den som vinner VM/olympia er folk som så ut som en kroppsbygger før de begynte å trene.

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    27
    Akkurat, så når alt kommer til alt så er det de genene som teller? i tillegg til riktig mat, men hovedvekten ligger på genene. De har folk med seg som setter opp til de skal ta i forhold til kroppens reaksjoner altså ?

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    De har ikke nødvendigvis folk som hejlper seg ,det er ikke noen stor vitenskap å vite hva du må spise og innta av diverse for å vokse , det er en stor vitenskap å skjønne hvordan enkelte klarer å gjøre de riktige tingene 24//365 år etter år

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Å kjøre et kjempekosthold, ÅRET RUNDT... og bruke små doser med winstrol, evnt. deca, andre godsaker... må jo gi kanonresultater...

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Big Ronster tar 3-4 måneder borte fra gymmet 1 gang i året.
    Ronny har ikke trent siden Torsdag før olympia nå , og er vel muligens begynt å pelle seg inn i gymmet igjen akkurat nå

umenneskelig mann he he

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Opprinnelig skrevet av forecloseradream
    Å kjøre et kjempekosthold, ÅRET RUNDT... og bruke små doser med winstrol, evnt. deca, andre godsaker... må jo gi kanonresultater...
    Deca og Winstrol hele året??

Old man Tarzan sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Opprinnelig skrevet av NK
    Big Ronster tar 3-4 måneder borte fra gymmet 1 gang i året.
    Ronny har ikke trent siden Torsdag før olympia nå , og er vel muligens begynt å pelle seg inn i gymmet igjen akkurat nå

umenneskelig mann he he
    Kødder du?

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Kevin Levrone trener vel også bare halve året, resten av året spiller han i band?

Bronse Member Tessa sin avatar
    Ble medlem
    09-2002
    Alder
    35
    Blog Entries
    1
    Det er stor forskjell på hva "proffer" lever av;
    I statene lever de mest profilerte proffene av å holde seminarer, reklame/modelloppdrag, fungerer som PT, eller prøver å klare seg på sin sponsorkontrakt...(Ryktene sier at det er svært få som har så gjeve sponsorkontrakter at de klarer å få ting til å "gå rundt"....)

Her i Norge har de fleste proffene, så vidt jeg vet, mer eller mindre normale jobber de lever av, og satsingen som proff skjer mer på "hobby basis".
    Stellander driver gym nordpå, Ødegården driver som PT, massør og holder seminarer, Borgan Paulsen jobber på Haralds Gym, Arnstein Mathisen er byggmester...

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.