Viser resultatene 1 til 15 av 15

Tråd: Program til nyttår

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002

Program til nyttår

Her er det jeg har tenkt å begynne med etter nyttår (Pause i jula) .

Blir trening 3 dager i uka. Det som står bak muskelen er hovedøvelsen som skal kjøres først i økta, med unntak av markløft som skal kjøres til sist av ryggøvelsene. De øvelsene i parantes er ekstraøvelser som jeg kommer til å rotere (uten noe særlig system i)

Dag1
    Rygg - Markløft (Foroverbøyd stangroing, T-rows, nedtrekk foran/bak, sittende roing, hantelroing.)
    Skuldre - Militærpress (Sidehev med hantler/kabler, omvendt pecdeck, liggende kabelkryss, foroverbøyd sidehev.)
    Biceps - Stangcurl (Scottcurl, hantelcurl, hammercurl, kabelcurl.)

Dag2
    Lår - Knebøy (Benpress en sjelden gang, benspark, lårcurl.)
    Legger - Stående tåhev (Sittende tåhev)

Dag3
    Bryst - Benkpress (Skrå benkpress m/stang og hantler, omvendt skrå m/stang og hantler, flyes med hantler, stående kabelflyes)
    Triceps - Franskpress (Nedtrekk, smalbenk, en arms franskpress)

Kosten vil bestå av mye proteiner og karbohydrater, + en del fett, og vil ha overskudd på kalorier.
    Målet mitt er å øke i masse, og jeg har troen på at for å øke i masse må man også øke i styrke.

Noen kommentarer til dette?

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Av egen erfaring så er bicepsen kake etter ryggøkt... så jeg kjører knappe 4-5 sett før den gir seg på 10rep...

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Jeg har ikke tenkt å bruke alle øvelsene i parentes på en økt, jeg roterer dem for hver økt. Kjører aldri mer enn 5 sett på biceps, vanligvis 3

Pump-A-Holic Viper[o] sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    jeg har troen på det programmet der...
    kjører noe liknende selv nå, men jeg har delt det opp over 4 dager, og det fungerer da hittil lovende for meg!

tror heller ikke det blir noen fare med det at biceps skal bli flat etter rygg, så sant du roterer litt som du sier.
    push harder - lift more

Bronse Member Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31

Re: Program til nyttår

Sitat Opprinnelig skrevet av Diezel

Dag1
    Rygg - Markløft (Foroverbøyd stangroing, T-rows, nedtrekk foran/bak, sittende roing, hantelroing.)
    Skuldre - Militærpress (Sidehev med hantler/kabler, omvendt pecdeck, liggende kabelkryss, foroverbøyd sidehev.)
    Biceps - Stangcurl (Scottcurl, hantelcurl, hammercurl, kabelcurl.)

Dag2
    Lår - Knebøy (Benpress en sjelden gang, benspark, lårcurl.)
    Legger - Stående tåhev (Sittende tåhev)

Dag3
    Bryst - Benkpress (Skrå benkpress m/stang og hantler, omvendt skrå m/stang og hantler, flyes med hantler, stående kabelflyes)
    Triceps - Franskpress (Nedtrekk, smalbenk, en arms franskpress)

Målet mitt er å øke i masse, og jeg har troen på at for å øke i masse må man også øke i styrke.
    Syns det ser veldig bra ut jeg!

Det eneste jeg hadde gjort annerledes er å bytte vanlig benkpress som hovedøvelse med hantel pressflyes, dette for å strekke litt mer på brystmuskulaturen... Personlig så syns jeg at benkpress ikke er en optimal brystøvelse... Hva er din erfaring med det?

Jeg deler din oppfatning om at for å øke i masse så må du også øke i styrke...
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Har vært borte i jula så har ikke fått sett noen av svarene her..

Nå har jeg ikke trent på over 2 uker - har kun hatt 2 lette treningsøkter i oslo for å få tiden til å gå, og ellers har jeg som vanlig i jula spist veldig dårlig (jeg har motsatt problem av det de fleste har i jula - har en tendens til å spise få måltider når jeg har ferie) .

Er sinnsykt gira på å begynne på dette programmet, og jeg tror jeg kan få gode resultater på det så lenge jeg spiser bra.

Viper : Jeg bruker faktisk ikke å bli så sinnsykt sliten i biceps etter rygg. Klart jeg blir sliten, men ikke så at jeg går drastisk ned i vekt på f.eks bicepscurl , så det tror jeg skal gå helt fint. Om man er sliten i biceps etter rygg har uansett ikke så mye å si - om man ikke skal briefe noe jævlig med tunge vekter på curlene da

Stoneman : Takker,høres bra ut det. Benkpress er en øvelse jeg aldri har fokusert noe særlig på, men har litt lyst til å gjøre det i dette programmet, sammen med de andre basisøvelsene.

Har nå fått meg kreatin og skal starte på alt dette på søndag. Kjører rundt 15g kreatin per dag og masse mat (Det blir det vanskeligste) men jeg klarer det nok

Skal prøve å få skrevet ned treningslogg på forumet her, og oppdatere med bilder av og til..

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Hvorfor har du ikke skuldre sammen med bryst og tricep?

TEAM BODYTECH

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Det har jeg hatt siden sommeren, vil ha litt forandring

Bronse Member Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Originally posted by Diezel
    Har vært borte i jula så har ikke fått sett noen av svarene her..

Viper : Jeg bruker faktisk ikke å bli så sinnsykt sliten i biceps etter rygg. Klart jeg blir sliten, men ikke så at jeg går drastisk ned i vekt på f.eks bicepscurl , så det tror jeg skal gå helt fint. Om man er sliten i biceps etter rygg har uansett ikke så mye å si - om man ikke skal briefe noe jævlig med tunge vekter på curlene da

Bruker du straps på ryggtreningen din...??

For meg har det fungert sinnsykt bra, har masse igjen til biceps treningen, får mye bedre kontakt med ryggen også...
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Nei, har ikke brukt noe før igår, da begynte jeg med magnesium, sinnsyk virkning. Fikk skikkelig god kontakt med ryggen.

Medlem laserman sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    24
    Diezel... Hvor kjøpte/bestilte du magnesiumen?

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    På Svinesund.. 189 SEK for 8 blokker.

Men det selges visst på apoteket også..

Silver Member waille sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    jævla bra rating på linken her du gitt
    !burger: !burger: !burger: !burger:

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2004
    Bra program du har der. Men du kunne/ burde kutte ned 1-2 av øvelsene i triceps/ biceps. Spis mye Protein. Stå på:-)

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Kutte 1-2 av øvelsene i triceps/biceps? Så du mener jeg kun skal kjøre en øvelse i 8 uker?

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.