-
progresjon - prestere mer fra økt til økt
Jeg var tidligere flinkere til å øke fra økt til økt. Enten kjørte jeg flere reps med samme motstand, eller så økte jeg motstanden.
Det var enklere da jeg trente kun 1 set pr øvelse.
Hvordan skal det gjøres når man kjører flere set ? La oss si at man kjører 10 reps på første set, 8 reps på andre og 7 reps på siste sett, med den samme motstanden på alle settene.
Når er det riktig å øke motstanden ? gitt at man vil ligge mellom 8 og 10 reps. øker man vekten når man klarer så mange reps som i eksempelet...så vil man ikke klare "nok" reps i det siste settet med tyngre vekter...
Skal man gi seg før failure på de første settene og økte vekten når man klarer 10 ganger 3 ?
Håper dere forstår hva jeg mener
-
Det er HUNDRE måter å gjøre det på.
Man kan f.eks trene med en vekt, og når man klarer 10 reps på alle setten, så øker man på neste trening. Eller man kan velge en vekt som man klarer 12 reps med, så øke vekt, så klarer man kanskje 10 og så øke igjen, og da klarer man kanskje 8. jeg liker å variere fra splitt til splitt selv.
Visst progresjonen har stoppet, så bytt program.
-
ikke nødvendigvis bytt øvelser, men bytt reps antall for en periode og se hva som skjer..., f.eks fra 3x8-10 til 4x4-6 .. derfra kan du gå til 3x3 f.eks, ..
x
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere innleggene dine
-
Forumregler
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.