Viser resultatene 1 til 18 av 18

Tråd: Protein

Medlem
    Ble medlem
    07-2006

Protein

Stemmer det at kroppen ikke nyttegjør seg av mer enn rundt 30 gr. protein per måltid? Isåfall, hvor lenge bør man vente mellom hvert måltid?

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av hulken.....-..- Vis post
    Stemmer det at kroppen ikke nyttegjør seg av mer enn rundt 30 gr. protein per måltid? Isåfall, hvor lenge bør man vente mellom hvert måltid?
    Det stemmer ikke, nei .. Iform.no hjernevasker deg.

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    hva er et måltid?

Spiser mye egg og lever fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11

Det er en myte, startet av første mann som spilte din navnebror på TV.
    Fikk forresten beskjed av en ernæringsfysiolog som jobber på treningssenter her i byen at jeg ikke måtte spise så mye protein. Det ville føre til overproduksjon av en eller annen substans i kroppen. Må spørre henne hva det egentlig er hun snakker om. Tviler egentlig på om hun vet det selv.
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

FV
    FV er ikke aktiv
    Rusbrus-prinsen FV sin avatar
    Ble medlem
    11-2006
    Eneste ulempen med mye protein, er vel at det kan belaste nyrene mer enn normalt?

Vil også si at denne posten godt kunne vært plassert under "Kosttilskudd"
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Kunne aldri falt meg inn å betale penger for å sende en bekreftelse på åååhh du er så fiin azzzz håper du blir rik og drukner i kølle. come the fuck on, de greiene der er så idiotisk at jeg blir kvalm.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av FV Vis post
    Eneste ulempen med mye protein, er vel at det kan belaste nyrene mer enn normalt?

Da skal du spise avsindig mye protein... Hva er mest skadelig for nyrene tror du? 300gram prottis per dag eller skamfylla hver helg?
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

AKA Gullfisken Sørlendingen sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mr.Gluteus Vis post
    Da skal du spise avsindig mye protein... Hva er mest skadelig for nyrene tror du? 300gram prottis per dag eller skamfylla hver helg?
    Jeg har en tendens til å kombinere det der til tider.. hm..

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sørlendingen Vis post
    Jeg har en tendens til å kombinere det der til tider.. hm..
    Hehehehe
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

FV
    FV er ikke aktiv
    Ble medlem
    11-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mr.Gluteus Vis post
    Hehe, kjenner du meg? Men nå er ikke dette ett tema på dette forumet, siden alle her inne holder seg langt borte fra alkohol, vi vet alle hvor skadeligt dette er for treningen vår. Jeee.........
    Kunne aldri falt meg inn å betale penger for å sende en bekreftelse på åååhh du er så fiin azzzz håper du blir rik og drukner i kølle. come the fuck on, de greiene der er så idiotisk at jeg blir kvalm.

Spiser mye egg og lever fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Det er vel strengt tatt bare skadelig dersom man allerede har nyreproblemer. En liten detalj som Jordbruks-Norge unnlater å informere om.
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

FV
    FV er ikke aktiv
    Ble medlem
    11-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av fowler Vis post
    Det er vel strengt tatt bare skadelig dersom man allerede har nyreproblemer. En liten detalj som Jordbruks-Norge unnlater å informere om.
    Gjelder dette alkohol også?wacko

Medlem
    Ble medlem
    07-2006

Kosttilskudd, da er det snakk om protein pulver eller lignende da. Tenker først og fremst på protein gjennom vanlig mat, for prøver å bruke så lite pulver som mulig. Men det burde nok vert lagt under "kosthold" hvis det er enn sånn kategori her.

Ble medlem
    04-2006
    Gjelder dette alkohol også?wacko
    Nei :P

Medlem
    Ble medlem
    07-2006
    For mye protein gjør vel så det legger seg et fettlag utta på leveren hvis ikke jeg er helt på jorde. Men hvor mye protein bør man ha i seg per måltid? Er vel ikke noe vits å å putte i seg ubegrensa med proteiner heller regner jeg med. Et sted sier vel kroppen nei takk? Kroppen klarer vel ikke å ytnytte ubegrensa med proteiner?

Ble medlem
    04-2006
    Det er ganske basic kunnskap du lett kan lese deg til ved å gi litt innsats sjæl

Medlem
    Ble medlem
    07-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post
    Det er ganske basic kunnskap du lett kan lese deg til ved å gi litt innsats sjæl
    Jeg har lest en del, og der jeg leste stod det at kroppen ikke klarte å gjøre nytte av mer enn 30 gr protein per måltid. Folka her på forumet sier at det er feil?

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Men du har en proteinsyntese
    RockyRock

dr. fatkins tjeh sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Jeg har lest en del, og der jeg leste stod det at kroppen ikke klarte å gjøre nytte av mer enn 30 gr protein per måltid. Folka her på forumet sier at det er feil?
    Det at grensen er satt til 30g uten forbehold om størrelsen til personen, hvor mange måltider personen spiser om dagen, eller hvor hurtigopptakelig protein som benyttes, burde vel si sitt om realismen i tallet.

Det er helt urealistisk at at en person på 45 kilo som sitter stille nyttegjør 30g protein 7 ganger (måltider) om dagen like bra, som en som trener styrke 4 dager i uka og veier 130 kg.

Hvis du putter i deg opp mot 2g bra protein per kilo kroppsvekt per døgn, er du i nærheten av det ernæringseksperter med treningserfaring anbefaler. Spis så ofte at kroppen til enhver tid har protein tilgjengelig fra kosten.

Søk litt på forumet her om proteinsyntese - gjerne det Tessa har skrevet om det.
    --tjeh
    Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.