Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: pump\kontakt

Medlem zkur86 sin avatar
    Ble medlem
    03-2006
    Alder
    26

Question pump\kontakt

Hei, jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg litt....
    Treninga går framover, og jeg blir stort sett støl etter trening. Men når jeg trener bryst kjenner jeg liggsom ikke pumpen ordentlig. i dag feks så blir jeg sliten, og jeg kommer sikkert til å bli støl i morra, men når jeg kjørte siste settet på triceps, så kjente jeg en sinsykt bra pump, er det nødvendig å kjenne pumpen
    (bortsett fra at det er digg og kan jeg ha like bra "kontakt" med muskelen fordet? Lurer også på om noen har noen teknikker\ ting de gjør for å få bedre kontakt. Jeg kjører øvelsene strict, og varierer med løftetempoet. Jeg ligger på 4 sett og mellom 6-12 reps...

Takker for svar

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Pump har ingenting med om muskelen vokser eller ikke. Pump er bare samling av væske i muskelaturen. Så det er ikke noe behov for det annet en at man ser større ut da en man egentlig er hehe.

Judge, Jury & Executioner darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Pump er digg og gjør utrolig masse for motivasjon og feelingen på trening. Spis bra med karbs gjennom dagen, kreatin (cee) og drikk masse vann så kommer nok pumpen kansje prøve noen nye øvelser på brystet eller trene annerledes slik at du gir muskelen ett sjokk
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Pump er en indikasjon på at du oppnår riktig kontakt med muskelatur.Hvis du har problemer med å oppnå kontakt med en muskelgruppe bruker du dårlig teknikk,for tunge vekter eller bruker rett og slett feil øvelser for deg.
    Under en feks lavkarbodiett,kan det være vanskelig å oppnå en bra pump,fordi muskelaturen er tom for væske og energi(ikke bra i lengden).

Etter at jeg kuttet drastisk ned på vektene for en tid tilbake,oppnår jeg mye bedre kontakt og mye bedre pump(ganske logisk).

Noen tror at man må gå inn for å "ødelegge" muskelaturen mest mulig under en økt for å vokse,men jeg liker å følge noe som heter "time under tension".
    En viss belastning over en viss tid.Litt knotete forklart,men som en kjennt bygger sa engang:"you must stimulate your muscles, not annihilate "

Det gjelder ikke å løfte mest mulig vekter,men stimulere muskelaturen over en kort periode.Hva som er riktig stimulering,varierer fra person til person.

Selv bruker jeg korte og intensive økter,der hvert sett skal gi 100% kontakt og stimuli.
    Bruken av forced reps tror jeg også er noe overvurdert.Det gjelder å gi kroppen variasjon med jevne mellomrom,for kroppen har en tendens til å tilpasse seg raskt etter hvordan du bruker den.

Ble kanskje litt vel filosofisk det her,men bare sier litt om mine grunnprinsipper.

Bare noen tips fra en eldrende guttetass:-)
    I`m to old for this shit!

Medlem zkur86 sin avatar
    Ble medlem
    03-2006
    Alder
    26

Talking Thanks

Hey, takker for gode svar
    jeg tok noen sett incline press idag etter skulder øvelsene, og jeg fikk faktisk ganske god kontakt, jippi, jeg kjørte med lette vekter å 12 reps. Jeg tror kanskje jeg har funnet problemet nå.. har nok ligget med for lave reps for lenge... så komemr til å bytte til 12 reps igjen nå Tusen takk for hjelpen

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.