Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 68

Tråd: Pump og utbytte

Fuglebrystet Guardian sin avatar
    Ble medlem
    11-2002

Pump og utbytte

Er det at man får mer pump i en øvelse nødvendigvis et tegn på at man utfører den riktig, får bra kontakt med muskelen og gir deg i det hele tatt et bra utbytte?

Et eksempel: Når jeg kjører vanlig flatbenk med stang (benkpress) får jeg grei pump og blir halvveis utmatta i brystmusklene. Om jeg en annen dag kjører flatbenk med manualer får jeg max pump og blir helt utmatta i brystmusklene. Vil det da si at jeg får et bedre utbytte av flatbenk med manualer enn med stang, ut fra den måten jeg utfører øvelsene på pga pumpen?

Dette var bare ett eksempel, er flere øvelser det er slik på. Så jeg lurer, kan man da si generelt at jo mer pump, jo mer utbytte når det er snakk om to øvelser som i utgangspunktet går på samme muskel?

Gold Member Omen sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    30
    Hehe tok du deg nær av de fulgebryst kommentarene og skal få fart på brystet nå

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Mine erfaringer er at får du bedre pump har du bedre kontakt med muskelen du bruker og får bedre utbytte
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Ble medlem
    11-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Omen Vis post
    Hehe tok du deg nær av de fulgebryst kommentarene og skal få fart på brystet nå
    Haha, nei egentlig ikke Jeg har bare alltid fått bedre pump av visse øvelser fremfor andre, og vil bare vite om det betyr at utbyttet fra de er bedre enn fra andre som gir meg mindre pump.

Spiser mye egg og lever fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Sergio Oliva mente "Da Pump" var nøkkelen til muskelvekst. Likevel tror jeg ikke at pumpen i seg selv er anabol på noen måte. Såklart skal man gjøre øvelsen "riktig", hva nå enn det betyr, men selv en gigantisk pump er ikke noe forvarsel om hypertrofi. Ta 3x50 push-ups og du får en kraftig pump. Sannsynligvis vil du ikke vokse av det. Samtidig har du gigantiske styrkeløftere som aldri har hatt pump i hele sitt liv.

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Tren så mange set som må til for å få en maksmimal pump og deretter stopp.

Bronse Member Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITFrank Vis post

Hvorfor det egentlig??
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stoneman Vis post

Hvorfor det egentlig??
    Fordi pumpen kan ha en vesentlig rolle i utviklingen av nytt muskelvev ifølge flere. Jeg trodde ikke dette før, men har begynt å tro mer og mer på dette.

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Så pump i en muskel er altså noe mer en kun en følelse du får fordi muskelen er midlertidig utmattet og fylt med blod?

Har du noen links som en kan finne noe om dette, er helt klart interessant.
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

Ble medlem
    03-2002
    Så pump i en muskel er altså noe mer en kun en følelse du får fordi muskelen er midlertidig utmattet og fylt med blod?

Du har jo en link til dette i signaturen din jackass

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33

Denne boken skal visst være veldig fokusert på det:

http://www.getbig.com/books/getthepump.htm

Min egne mening er vel at pumpen er mer en følelse en noe annet. Så jeg streber ikke etter den "perfekte pump" selv. Men jeg får den titt og ofte uansett.

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Du har jo en link til dette i signaturen din jackass
    Hehe, ikke lest der på en stund så visste ikke at de hadde skrevet noe om det i det siste...
    Men takker for det, skal sjekke opp.

Hva fikk deg forresten til å endre mening, jackass?
    - Mike Mentzer

Ble medlem
    03-2002
    Hehe, ikke lest der på en stund så visste ikke at de hadde skrevet noe om det i det siste...
    Men takker for det, skal sjekke opp.

Hva fikk deg forresten til å endre mening, jackass?
    Jeg har utrolig god fremgang om dagen, både med pump og flere set

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Jeg har utrolig god fremgang om dagen, både med pump og flere set

Kan det være treningsvolumet som er grunnen til fremgangen, og ikke pumpen i seg selv?

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Men fowler, hvis man får pump når man trener tungt, så er jo dette en indikasjon på muskelontak -> hypertrofi. Jeg mener pumpen er en god pekepinn på at man gjør noe rett
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av fowler Vis post
    Kan det være treningsvolumet som er grunnen til fremgangen, og ikke pumpen i seg selv?
    Treningsvolumet er ikke grunnen:

3 set på bryst
    3 set på rygg
    3 set på biceps
    3 set på triceps
    4 set på fremside lår
    3 set på bakside lår
    5-10 set på legger
    1 set på korsrygg
    1 set på grepet

Ble medlem
    11-2002
    Så, hvis jeg har to alternativ ved benkpress:

1. 3x10 med 100 kg, som gir meg ok pump
    eller
    2. 5x15 med 85 kg, som gir meg syk pump

så burde jeg ta alternativ 2?

Ikke heng deg så mye opp i tallene, men bør jeg da legge set/reps etter pumpen, uavhengig antall kilo, utmattelse, etc?

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Reaper Vis post
    Men fowler, hvis man får pump når man trener tungt, så er jo dette en indikasjon på muskelontak -> hypertrofi. Jeg mener pumpen er en god pekepinn på at man gjør noe rett
    Det er jo en forutsetning at man trener "riktig" (hva som er riktig kan debatteres ihjel)!

Det er jo riktig som fowler sier at 50 x 3 pushups gir en god pump, men ikke noe særlig mer enn det.

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Guardian Vis post

eller

Ikke heng deg så mye opp i tallene, men bør jeg da legge set/reps etter pumpen, uavhengig antall kilo, utmattelse, etc?

Hvorfor ikke kombinere de to?

Ble medlem
    11-2002
    Hvorfor ikke kombinere de to?
    Som i at jeg kjører alternativ 1 treningsdag A, og så alternativ 2 på treningsdag A2 (neste brystøkt)? Men om pumpen kommer max ved alternativ 2, hvorfor ikke bare holde seg til det? Og skal jeg forsøke å øke antall kilo, eller set/reps?

Er ikke for å mase dette, jeg er bare nysgjerrig

Ble medlem
    03-2002
    Som i at jeg kjører alternativ 1 treningsdag A, og så alternativ 2 på treningsdag A2 (neste brystøkt)? Men om pumpen kommer max ved alternativ 2, hvorfor ikke bare holde seg til det? Og skal jeg forsøke å øke antall kilo, eller set/reps?

Jeg mener ikke at man skal forandre programmet slik at man går kun for maksimal pump.

Man må finne en fin balansegang.

Saccosekk Wasa sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    29

eller

Personlig ville jeg valgt alternativ 2 viss du klarer å gjennomføre det. Du løfter jo mer enn dobbelt så mye vekt totalt på den øvelsen. Viss det også gir deg en syk pump og du føler du har trent SKIKKELIG bra i forhold til ok pump og du føler du kunne gitt mer.

Men du har vel andre øvelser på samme dag, så det er lit drøyt å kjøre 5x15 på en øvelse
    Don't train with machines, be one!

Superior newbie Sorin sin avatar
    Ble medlem
    05-2005
    Plausibelt.

Trening med høyt repetisjonsantall og påfølgende pump vil jo gi mer vann og glykogen i muskulaturen. Kan det i så fall være at muskelen har bedre "vekstvilkår" pga dette?

Jeg ser ikke noe poeng i å trene for pump sånn generelt sett, men jeg har selv brukt droppsett på slutten av perioder med lavt repetisjonsantall (og progressivt økende belastning) for å kunne fortsette vektprogresjonen så lenge som mulig.

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    HAHAHAHAHAHA.....

benkpress ja...... heh
    vær forsiktig med vekter over 40kg....husk at du har et deathspot punkt på kroppen din som vi andre ikke har...
    hvis du glipper stanga med 45kg+ med vekter på må du huske at den brystkassen der ikke holder lenge og under der i nærheten ligger hjertet og...
    men bra at du prøver og rehabelitere de ekle fuglebrystene...
    NO INSULT!

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anders92 Vis post
    HAHAHAHAHAHA.....

benkpress ja...... heh
    vær forsiktig med vekter over 40kg....husk at du har et deathspot punkt på kroppen din som vi andre ikke har...
    hvis du glipper stanga med 45kg+ med vekter på må du huske at den brystkassen der ikke holder lenge og under der i nærheten ligger hjertet og...
    NO INSULT!
    Er dette akseptabelt å si på et forum? eh nei.
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    08-2006
    Alder
    29
    HAHAHAHAHAHA.....

benkpress ja...... heh
    NO INSULT!
    Og den konstruktive tilbakemeldingen er hvor???? Jekk deg ned åtti hakk og les reglene før du poster noe som helst igjen

Ble medlem
    08-2006
    Alder
    29

Det jeg har erfart er at når jeg har hatt den samme øvelsen i en periode, så får jeg ikke samme pumpen som i starten, selv om jeg øker på antall kg. Men om jeg bytter øvelsen etter en stund og angriper muskelen fra en annen "vinkel" så kommer pumpen igjen. Hvor hensiktsmessig det er vet jeg ikke, men man trener jo, og det er deilig å føle at man får skikkelig kontakt.

Registered User
    Ble medlem
    07-2006
    Kan det være at en skikkelig panserpump kan være med på å strekke fascier rundt musklene, og dermed gi mer romslige forhold for hypertrofi av muskelen i seg selv? Dette høres ut som en far stretch, men jeg liker denne tanken/teorien veldig godt.

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Kan det være at man bare "føler" seg som Hulken?

Og i lengden blir det ikke sammenlignbart å trene 3x10 og 5x15 da det er sinnsykt stor forskjell i total rep og tyngde.

I tillegg så rekrutterer man mer muskelfiberI ved alt. 2 som ikke er så altfor positivt om du ønsker styrke.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Dette er kanskje OT, men hvorfor går de fleste NED på antall sett når de reduserer rep-antall? Det bør, i de fleste tilfeller, være omvendt.
    3setx8repsx80kg=24 reps totalt. 1920kg løftet. Mange bruker dette på et gjennomsnittlig treningssenter.
    Skal man senke rep-antall, bør man ØKE antall sett for å få opp volumet.
    3x3x100kg = 9 reps totalt. 900kg løftet. Nesten ett tonn mindre enn i det forrige eksempelet.
    Mike Mentzer og Arthur Jones snur seg nok i graven nå, men trening med et visst volum har vist seg å være nødvendig, iallefall for hypertrofi. Er man av den genetiske elite og på store mengder d-bol, kan man kanskje unne seg å kjøre ett sett benkpress hver 14. dag, men det funker dårlig for gjennomsnittmannen.

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Jeg har lite tro på pump - jeg får faktisk mer fremgang om jeg ikke får så mye pump, da pump hemmer meg å nå failure.. Noe jeg merker ekstremt på prioriteringsøvelsene til DC da jeg får pump rundt 10-15reps og skal til 20-30..

TEAM BODYTECH

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Sitat Opprinnelig skrevet av Big Boy Vis post
    Jeg har lite tro på pump - jeg får faktisk mer fremgang om jeg ikke får så mye pump, da pump hemmer meg å nå failure.. Noe jeg merker ekstremt på prioriteringsøvelsene til DC da jeg får pump rundt 10-15reps og skal til 20-30..
    Er det pumpen eller melkesyren som hindrer deg?

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Hvis du får så mye pump at du ikke klarer en rep til, er ikke det failure?
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Dette er kanskje OT, men hvorfor går de fleste NED på antall sett når de reduserer rep-antall? Det bør, i de fleste tilfeller, være omvendt.
    3setx8repsx80kg=24 reps totalt. 1920kg løftet. Mange bruker dette på et gjennomsnittlig treningssenter.
    Skal man senke rep-antall, bør man ØKE antall sett for å få opp volumet.
    3x3x100kg = 9 reps totalt. 900kg løftet. Nesten ett tonn mindre enn i det forrige eksempelet.
    Mike Mentzer og Arthur Jones snur seg nok i graven nå, men trening med et visst volum har vist seg å være nødvendig, iallefall for hypertrofi. Er man av den genetiske elite og på store mengder d-bol, kan man kanskje unne seg å kjøre ett sett benkpress hver 14. dag, men det funker dårlig for gjennomsnittmannen.
    Er nok flere som snur seg i graven og som er grunnleggende uenig med deg.
    American College of Sports Medicine (Forsket på trening fra ca. 1950-tallet) sier dette:

"While a few researchers have shown better outcomes for strength and muscular hypertrophy with multiple set protocols, the overall evidence does not support the performance of multiple sets of each exercise or higher volume training."

"There is not any consistent evidence that the stimulus (repetition performance, number, duration, volume of training) for experienced trainees needs to be different than for beginning trainees. Therefore, there is little or no basis for special ‘advanced’ routines promoted by some organizations, websites, and magazines."

- ACSM Now Endorses Simple Training Programs for Experienced Trainees
    - Mike Mentzer

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Hvis du får så mye pump at du ikke klarer en rep til, er ikke det failure?
    Du har jo mer å gå på, men pumpen hemmer deg så det vil være mulig å få ut flere, men en psykisk smertegrense vil holde deg igjen, selv må griner jeg av pump på det værste mens jeg holder på.. Jeg har hatt så mye pump at jeg trodde det brystet skulle rykke men hadde jo 9reps mer inne etter det ble ekstremt..så ja, jeg sier pump er hemmende for prestasjon innen muskelvekst.coffee

TEAM BODYTECH

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Er det pumpen eller melkesyren som hindrer deg?
    pump i seg selv får en jo uansett hva en gjør, men det er vel mer pump pga melkesyre så er vel heller den som holder igjen ja.

TEAM BODYTECH

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    HAHAHAHAHAHA.....

benkpress ja...... heh
    NO INSULT!
    Hva faen snakker du om? I såfall skulle jeg vært død for lengst så mange ganger jeg har fått vekter langt over din såkalt konklusjon på "the deathspot"

TEAM BODYTECH

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Du har jo mer å gå på, men pumpen hemmer deg så det vil være mulig å få ut flere, men en psykisk smertegrense vil holde deg igjen, selv må griner jeg av pump på det værste mens jeg holder på.. Jeg har hatt så mye pump at jeg trodde det brystet skulle rykke men hadde jo 9reps mer inne etter det ble ekstremt..så ja, jeg sier pump er hemmende for prestasjon innen muskelvekst.coffee
    Interessant. sikker på at du ikke forveksler pump med melkesyre nå?
    Men igjen skal man unngå pump når man driver med 15+ repper er det godt gjort
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Interessant. sikker på at du ikke forveksler pump med melkesyre nå?
    Men igjen skal man unngå pump når man driver med 15+ repper er det godt gjort
    Jeg setter egentlig vel pump og melkesyre om og om hverandre siden pumpen blir førhøyet med mer melkesyre, offcourse - det vil være godt gjort og unngå melkesyre på 15reps + med mindre en bruker RP'er eller har to evigheter av noen pauser mellom reppene oppover fra 10reps

TEAM BODYTECH

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Er nok flere som snur seg i graven og som er grunnleggende uenig med deg.
    American College of Sports Medicine (Forsket på trening fra ca. 1950-tallet) sier dette:

"While a few researchers have shown better outcomes for strength and muscular hypertrophy with multiple set protocols, the overall evidence does not support the performance of multiple sets of each exercise or higher volume training."

"There is not any consistent evidence that the stimulus (repetition performance, number, duration, volume of training) for experienced trainees needs to be different than for beginning trainees. Therefore, there is little or no basis for special ‘advanced’ routines promoted by some organizations, websites, and magazines."

- ACSM Now Endorses Simple Training Programs for Experienced Trainees
    Det de sier her er altså at ett eneste sett er like effektivt som flere. Tviler på om de får så mye støtte for dette blandt performance enhancement coaches rundt omkring.
    I tillegg:
    En økt nevrologisk effektivitet er iallefall en grunn til at "advanced trainees" ofte trenger lenger restitusjonstid enn nybegynnere. Kan de også klare seg med færre sett? Kanskje, men jeg tviler på om mange klarer å rekruttere en så stor andel av de motoriske enhetene at de får full effekt av ett eneste sett.
    Det er viktig å huske på at det finnes mange aspekter ved trening som det ikke er gjort tilfredsstillende forskning på.
    Dersom ett sett er nok, hvorfor anbefaler såpass mange av de beste innen faget flere sett per øvelse? Kanskje de ikke kjenner til ACSM's anbefalinger

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Jeg setter egentlig vel pump og melkesyre om og om hverandre siden pumpen blir førhøyet med mer melkesyre, offcourse - det vil være godt gjort og unngå melkesyre på 15reps + med mindre en bruker RP'er eller har to evigheter av noen pauser mellom reppene oppover fra 10reps
    hehe ja
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Det de sier her er altså at ett eneste sett er like effektivt som flere. Tviler på om de får så mye støtte for dette blandt performance enhancement coaches rundt omkring.
    I tillegg:
    En økt nevrologisk effektivitet er iallefall en grunn til at "advanced trainees" ofte trenger lenger restitusjonstid enn nybegynnere. Kan de også klare seg med færre sett? Kanskje, men jeg tviler på om mange klarer å rekruttere en så stor andel av muskelfibrene at de får full effekt av ett eneste sett.
    Det er viktig å huske på at det finnes mange aspekter ved trening som det ikke er gjort tilfredsstillende forskning på.Dersom ett sett er nok, hvorfor anbefaler såpass mange av de beste innen faget flere sett per øvelse? Kanskje de ikke kjenner til ACSM's anbefalinger
    Er i klartekst det de sier ja, at 1 sett er like effektivt som flere. Altså at det ikke er volumet det kommer ann på, men kvaliteten på treningen som gjøres, høy intensitet til failure.

De hadde samme tankegang som de aller fleste fram til i fjor, men intensiv forskning på alle aspekter ved trening og treningsstudier har gjort at de endret mening:

- Kritikk av ACMS's Point of Stand fra 2002!

Når det gjelder hva mange av de "beste" anbefaler så behøver jo ikke det være en sannhet selv om de anbefaler det. Samme som at alt Kåre Norum sier skal være riktig fordi han er ekspert/professor.
    Satt på spissen selvsagt.

Er åpen for det meste jeg, syns det derfor er spennende med de som tørr å gå nye veier.
    - Mike Mentzer

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    My two cents:
    De nye anbefalingene kommer til å bli endret igjen. Og igjen. Og igjen.
    Det beste er kanskje å se hva som funker på folk flest, og hva de som har trent tusenvis av individer, sier fungerer.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    en 4 splitt med tunge baseøvelser i 3-8rangen og støttevelser fra 8-12 er nok gull uansett i mine øyne
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Bronse Member mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29

:)

Her er jeg helt enig med Reaper, dette her ser jeg fungerer veldig bra, kanskje best, på alle ola nordmann som trener på gymmet så har moderat erfaring. klapp
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av mYth Vis post
    Her er jeg helt enig med Reaper, dette her ser jeg fungerer veldig bra, kanskje best, på alle ola nordmann som trener på gymmet så har moderat erfaring. klapp
    Prøver du å være morsom eller ?
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Bronse Member mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29

:)

Neida, det gjør jeg ikke. Provoserte det deg slik jeg skrev det? Jeg mener det fungerer som bare juling akkurat det du skrev der. Jeg kjører det slik selv. Beklager i så fall
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av mYth Vis post
    Neida, det gjør jeg ikke. Provoserte det deg slik jeg skrev det? Jeg mener det fungerer som bare juling akkurat det du skrev der. Jeg kjører det slik selv. Beklager i så fall
    Virket som hån slik det var skrevet men jeg er overtrøtt og da blir det forvekslinger hehe
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    My two cents:
    De nye anbefalingene kommer til å bli endret igjen. Og igjen. Og igjen.
    Det beste er kanskje å se hva som funker på folk flest, og hva de som har trent tusenvis av individer, sier fungerer.
    For det første så er vel ikke disse anbefalingene så veldig nye, du har jo selv nevnt mannen som startet med teorien allerede på 70-tallet og som trente mange individer med stor suksess.

Poenget fra min side med å dra frem denne debatten er at det finnes mange måter og nå sine mål på, det som fungerer bra for noen bør nødvendigvis ikke fungere for alle. Derfor er det fint med teorier og studier som beviser at du kan få meget respektable resultater av noe annet enn det som "normalt" er anbefalt.

Jeg skjønner jo at folk som har trent så mye volum som enkelte har gjort har veldig vanskelig for å svelge at de faktisk kunne oppnådd veldig gode resultater med mye mindre trening, ingen vil innrømme at det de selv gjør kanskje ikke er det mest effektive, meg selv inkludert

Mulig jeg også endrer mitt opplegg, men det gjør jeg først når framgangen med 1 sett pr. øvelse stopper opp, ser ingen grunn til å endre et program som fortsatt gir meg resultater.
    - Mike Mentzer

Ble medlem
    03-2002
    For det første så er vel ikke disse anbefalingene så veldig nye, du har jo selv nevnt mannen som startet med teorien allerede på 70-tallet og som trente mange individer med stor suksess.

Poenget fra min side med å dra frem denne debatten er at det finnes mange måter og nå sine mål på, det som fungerer bra for noen bør nødvendigvis ikke fungere for alle. Derfor er det fint med teorier og studier som beviser at du kan få meget respektable resultater av noe annet enn det som "normalt" er anbefalt.

Jeg skjønner jo at folk som har trent så mye volum som enkelte har gjort har veldig vanskelig for å svelge at de faktisk kunne oppnådd veldig gode resultater med mye mindre trening, ingen vil innrømme at det de selv gjør kanskje ikke er det mest effektive, meg selv inkludert

Mulig jeg også endrer mitt opplegg, men det gjør jeg først når framgangen med 1 sett pr. øvelse stopper opp, ser ingen grunn til å endre et program som fortsatt gir meg resultater.
    Etter å ha trent med 1 set så lenge som du har gjort, hvilke resultater merker du? Styrkeøkninger, muskeløkninger eller begge?

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.