Viser resultatene 1 til 16 av 16

Tråd: Push up

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2004

Push up

Hva virker egentli push up på?

Er det mulig å få mer "fyldig kasse" me å ta push ups.

Hvor mange bør jeg ta hver dag i tilfelle?

Takker

Psykadelisk
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    27
    Absolutt mulig.Ta fem armhevninger og tre sett hver tredje dag.Øk en armhevning i uken.Så vil du få bra brystmuskler.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2004
    Vett ikje om du antok at eg va jenta, 5 * 3 virke veldig lite..?

har kjørt 30 * 2 sett 1 uke nå. Er det et poeng i å begynne lavt å så øke utover? altså ikje lurt å begynne så høyt?

Takker

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Også en god idé å variere litt. Altså mellom smale, vanlige og brede.
    Du kan også ta noen med klapp
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Medlem
    Ble medlem
    05-2004
    Om pushups er det eneste du skal trene, så ville jeg iallefall lagt til 4 sett hver gang du trente det. F.eks Mandag-onsdag-fredag.

ikke kjør deg helt ut,1-2 bak failure på alle setta. Start med f.eks 15-20 x 4 set og øk med 3-4reps hver uke. Burde gå greit. Men når det er sagt så finnes det endel andre øvelser man kan benytte seg av som gjør at du kan trene flere deler av kroppen.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2004
    Med failure mener du at man gjør d helt til man ikke klarer å ta en repetisjon til?

Hvilke andre øvelser tenker du på? Helst noen der man ikje trenger trenings apparater.

Silver Member xray sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    71
    Pushups program

Mandag: 4x20 bredt (bred armstilling)
    Onsdag: 3x25 skrå (sett beina på skrivebordet og gå helt med, skulderbredde armstilling)
    Fredag: 2xMAX vanlig pushups (antatt maks 30+)

Dette er "vanskeligere" program, men målet ditt er som du sier å bygge KASSE, ikke å ta flest mulig pushups. Likevel bør du klare å øke 1-2 reps pr UKE. Når du ikke klarer det begynner du på nytt etter en hvileuke.

- Løft med brystet: stram brystkassen når du hever og senker deg
    - Senk deg sakte ned, ikke slipp deg ned
    - Ikke gi opp på den "umulige reppen", KLAR den og senk deg sakte ned.

(Ved siden av dette bør du finne deg en stang å ta pullups, med samme program som over, overtak, undertak, bredt og smalt tak)
    :)

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av x-ray
    Onsdag: 3x25 skrå (sett beina på skrivebordet og gå helt med, skulderbredde armstilling)
    Takk for et bra svar!

Med denne mener du at jeg skal ha beina på et platå så det blir tyngre og lengre vei opp og ned?

Silver Member xray sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    71
    Den dagen er for å trene de skrå brystmusklene, helt avgjørende for en fin kasse. Det blir nok ikke lengre avstand ned/opp av litt brattere, men tyngre ja. Korrekt,

Merker du at du ikke blir støl, kan du prøve å legge til et sett på den dagen. Ta rolige kontrollerte reps,

Har satt en 16år gammel kar på dette programmet og han har iallefall økt fra 30 til 50 vanlige pushups, men målet er å øke muskelmassen, men tommelfingerregel, øker du ikke i styrke så øker du ikke i masse heller, så det må bli målet ditt, strev etter å legge til 1-2 reps når tiden er moden, men bruk tiden så du ikke stagnerer brått. Bedre å øke gjevnt å trutt, enn å slenge på 10stk ekstra og sitte fast i mange mnd.

Spør om du ble usikker,

xr
    :)

Kliss nytt medlem lilleOle sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    syns det hjelper lite med pushups, selv... tar 3 x 100 man,ons og fre. og det har jeg gjort en stund. man tar gjerne flere pushups etterhvert, men kan ikke si kassa har blitt no større av det akkurat.

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    seriøst... eg håpe ikkje at folk e dødsens alvorlige her?? for å sei det sånn, eg gjekk MDK kurs å du tar ett par armhevinger der. tro meg! eg kunne flatt peisa på ein 80 stk. men eg kan ikkje akkurat sei at eg satt igjen med noge kasse akkurat. vil sei at armhevinger heller gjør deg seig og senesterk.
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Javel?

Da tar du dem ikke korrekt da, armhevinger er jo en "ok" øvelse for kasse. Selvfølgelig er det litt om å men hva man får til med egen kroppsvekt, men det er hvertfall ingen uting.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Sorry folkens, men det er VELDIG begrensa hvor mye muskelvekst du får ved å bare ta vanlig push ups. Til et punkt må man øke vektbelastninga for å øke muskelveksten, og det punktet når man veldig fort med push ups.
    Styrken blir heller ikke no særlig, da vekta er for lett.

Har du vektskiver kan du legge de oppå baksiden av skuldrene, og gradvis øke vektbelastningen. DEt vil gi muskelvekst.

TIPS:En veldig bra pushups øvelse for å styrke i mage/rygg regionen er å flette fingrene slik at albuene peker utover, og gå helt ned til hånda med panna.

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    Joda push ups e bra det. men eg kan kje skjønna at det har noge særlig byggnings potensial i seg. du vil jo bare kunna øka antall reps me tiå. kan jo kje bygga noge spesielt me push ups.
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Det er nok mer en øvelse som trener muskelutholdenhet først og fremst. Ikke særlig volum eller styrke av seg selv. Men visst du tar det i sammenheng med andre øvelser, som f.eks i supersett med andre bryst øvelser. Eller med belastning i tillegg til kroppsvekten, så kan den nok bli mer effektiv som styrke/volum øvelse.

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Hehe, må si meg enig i Stripie her... Pushups er ikke no særlig for å bygge "fyldig kasse".

Lignende tråder

1. Ørsting på vei...
    By Ørsting in forum Trenings / kostdagbok
    Svar: 2226
    Nyeste innlegg: 08-11-10, 21:36
  2. Svar: 9
    Nyeste innlegg: 15-09-03, 21:00
  3. Push ups...
    By Elisa in forum Trening
    Svar: 18
    Nyeste innlegg: 27-05-03, 13:25
  4. Push ups,sit ups,chin ups...etc.