Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: Push ups, sit ups og manualer

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    24

Exclamation Push ups, sit ups og manualer

Hei!
    Som i tittelen er det bare dette utstyret jeg har! går det ann å bygge bra me muskler me manualer og noen andre øvelser?
    Nå har jeg ett brukbart kosthold, tar inn rundt 2700kcal , 30% proteiner, 20% fett og 50% Karbohydrater.

Hadde noen giddet å lage ett opplegg til meg, med en del øvelser me egen kroppsvekt og manualer? har nesten ingen treningserfaring fra før, så jeg veit ikke helt hva, curls, flyes og sånnt betyr

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg skal gi deg et program som er garantert å gi deg framgang.
    Å trene hjemme kan gi enda bedre resultater en på et studio, fordi du blir ikke forvirret av allslags maskiner. Men holder deg til gode og kjente øvelser.

Ok, tren dette programmet maks annenhver dag, og lær deg øvelsene før du bruker for tunge vekter.

5-10 minutter generell oppvarming (jogging, sykling, hoppeta osv)

Utfall 3x12

Strake markløft 3x12

Kroppshevinger (undergrep) 3xmax

Push-ups 3xmax

Sidehev 3x12

Sit ups 2x20

Medlem Nedkjemp sin avatar
    Ble medlem
    10-2004

Arrow Kosthold er det viktigste!

Kostholdet står for rundt 80% av resultatet når du trener. Det er derfor her du kan hente mest. For å finne et kosthold som passer deg og dine målsetninger kan du lete litt rundt på forumet her eller besøke andre sider om trening på nettet. Kjenner du ikke til noen er det bare å ta kontakt. Ellers kan jeg fortelle at toppidrettsutøvere har et inntak på 60% karbohydrater, 30% fett og 10% proteiner. Selvsagt er det noen variasjoner avhengig av hvilken idrett de driver med og om det er "season" eller ikke. Stort sett foretrekker de å hente energien fra karbohydrater, fettet kommer fra inntak av essensielle fettsyrer (gir store energimengder, derfor stor prosentandel) mens proteinet er der for å sørge for tilgjengelige aminosyrer i blodbanen (for å hindre nedbrytning og for å bygge muskler).

Men vi får komme oss til hovedpoenget. Ønsker du å gjennomføre et godt treningsprogram med begrensede ressurser kan jeg anbefale deg å følge det du finner på marinejeger.no. Hensikten med programmet er å gi deg bedre utholdende styrke, men du vil også oppleve muskelvekst hvis kostholdet er rett (basert på bl. a. egne erfaringer). Du kan selvsagt droppe den kardiovaskulære delen av treningen (den som går på utholdenhet) hvis du ikke er interessert i annet enn muskelvekst.

Ellers ønsker jeg deg lykke til!
    Sist endret av Nedkjemp; 25-10-04 kl 20:38 Begrunnelse: Endret ikon!
    Omnia Mea Mecum Porto
    -> Alt jeg er bærer jeg med meg <-

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    24
    heihei!
    tusen takk for fine tips!
    går igang og trener i morra!

Lignende tråder

1. Svar: 22