Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: pyramide-trening

Gold Member guggen sin avatar
    Ble medlem
    12-2002

pyramide-trening

Er pyramide trening bra for kroppsbygging, eller er dette noe primært for å bli sterk?
    Eller får man det beste fra begge verdener?
    Og skal man gå ned på vektene på de siste eller det siste settet? Eller skal man ikke gå ned på vektene i det hele tatt?

Jeg har aldri prøvd å trene pyramide før, er det noe å prøve ut hvis man har trent noen år.

Pyramide på baseøvelsene? 5 sett totalt kanskje i en pyramide? Bør man ha en treningspartner for de tyngste setta? Eller kan man ta det såpass rolig at det kan gjennomføres alene?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    09-2003
    Jeg tror nok pyramidetrening er mer for å øke i styrke. Men hvorfor ikke gjøre det? Hvis du kan løfte mer kg, er det også lettere for deg å legge på mer muskler. Jeg tror ikke du bør kjøre pyramidetrening fast, men en gang i blant er sikkert lurt.
    Hvis du driver pyramidetrening og du er fornøyd med framgangen din med økt muskelmasse, så hvorfor ikke gjøre pyramidetrening

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74

Re: pyramide-trening

Opprinnelig postet av guggen
    Er pyramide trening bra for kroppsbygging, eller er dette noe primært for å bli sterk?
    Eller får man det beste fra begge verdener?
    Og skal man gå ned på vektene på de siste eller det siste settet? Eller skal man ikke gå ned på vektene i det hele tatt?

Jeg har aldri prøvd å trene pyramide før, er det noe å prøve ut hvis man har trent noen år.

Pyramide på baseøvelsene? 5 sett totalt kanskje i en pyramide? Bør man ha en treningspartner for de tyngste setta? Eller kan man ta det såpass rolig at det kan gjennomføres alene?
    Vel, ved ett tidspunkt vil man stagnere om man ikke varierer med vektene. Pyramide trening kan vel være bra for både masse og styrke dersom man gjør det riktig. Om eg forstår deg riktig så er det altså spørsmål om du skal gå nedover eller oppover på vektene. Dette kan du helt fint variere selv, bare pass på å ikke bruke SAMME vekten på flere treninger over lang tid, da dette vil nærmest være ypperlig for stagneringen som du er redd for. Om det er snakk om ka program du bør begynne med, og du er nybegynner, bør du tenke på å ta ett fullkroppsprogram, en enkel splitt etc.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Medlem
    Ble medlem
    05-2003
    jeg pleier og begynne på 17.5 kg på biceps med manualer og når jeg klarer ikke mer med det så hopper jeg rett over til 15kg uten pause og tar så mange jeg klarer med det.. så til 12.5 kg og det samme der.. da kjenner jeg det skikkelig.. og synst det funker ganske bra..

Medlem Xena sin avatar
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    33
    pyramide er bra for å sjokke musklaturen din i perioder hvor ting begynner å stagnere litt. Denne treningsformen kan hjelpe deg over til neste nivå, og du vil øke styrke og muskelmasse, ettersom du klarer å ta mer vekt.

Det finnes mange forskjellige måte å legge opp pyramidetrening på. Eks. på reps i sett: 2-4-6-4-2, 12-8-6-2-6-8-12. Betegnelsen "pyramide" sier seg jo selv, du må opp og ned eller ned og opp. Går du bare ned heter det drop-set.

lykke til
    Go hard or go home !
    :gull:

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Opprinnelig skrevet av Nazario
    jeg pleier og begynne på 17.5 kg på biceps med manualer og når jeg klarer ikke mer med det så hopper jeg rett over til 15kg uten pause og tar så mange jeg klarer med det.. så til 12.5 kg og det samme der.. da kjenner jeg det skikkelig.. og synst det funker ganske bra..
    Dette er DROP SET ikke pyramide!!!

Jeg brukte pyramide før det er bra for styrke men liker ikke dette til kroppsbyging.

TEAM BODYTECH

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.