Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 60

Tråd: rase - svømming vs sprint

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

rase - svømming vs sprint

i følge denne: http://www.vg.no/sport/friidrett/art...artid=10003560 vil svarte alltid gjøre det bedre på sprint øvelser enn hvite, og hvite vil alltid kunne slå svarte i svømming. rett og slett grunnet "rasens" tyngepunkt. Syntes dette var litt interessant...
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Rasist!
    http://www.dingsekongen.no

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Miljø. Har hørt det er vannmangel i Afrika.
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Miljø. I Norge løper ikke politiet etter deg.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Hvis det nå plutselig er politisk korrekt å si at negre er bedre i sport fra et genetisk standpunkt, åpner man også slusene for å si at det er genetiske grunner til at negre er overrepresenterte i fengsler. Whoopi
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Gold Member Andreas sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    20
    Negere løper jo fortere enn oss hvite, er ikke det ganske tydelig bevist?
    Sitat Opprinnelig skrevet av wankstarr Vis post
    Jeg har gått på turn, og blitt kjent med en del yngre jenter..hehe. Hun er voksen for aldern også:) haha

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Jo, negre bør egentlig starte med noen hundredeler i handicap.
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    hm.. når jeg tenker på det er det jo faktisk nesten ingen svarte syklister heller...??

og ikke mistolk meg, jeg finnes ikke rasistisk, syntes bare dette var litt spennende
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Gladfeit! kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Jeg kan garantere deg, dette finnes ikke rasistisk i det hele tatt. Det er harde fakta.

Men det kan jo tenkes at mennesker fra afrika ofte har høy konsentrasjon av de muskelfibre som er mest eksplosive ( historisk sett jakt o.l ). Og Europeiske har mer utholdne muskelfibre. Resultatet er at negere gjør det bra i sprint og vi hvite i utholdenhetsidretter som feks sykling.
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Superior newbie -MinoTaurO sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    26
    Jepp, men ta også hensyn til at VEST Afrikanere gjør det bra i Sprint, ingen fra Kenya, Etiopia osv er god i sprint, men derimot er de sjukt gode i lang distanse.

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av Animal Vis post
    Hvis det nå plutselig er politisk korrekt å si at negre er bedre i sport fra et genetisk standpunkt, åpner man også slusene for å si at det er genetiske grunner til at negre er overrepresenterte i fengsler. Whoopi
    negre er ikke overrepresentert i norske fengsler. enda.

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Svarte er overlegne oss hvite på de fleste punker. Det er vel også derfor rasisme eksisterer.
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Nåvel. Ikke på det området som betyr noe. Intelligens.

Ble medlem
    11-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frode-Falch Vis post
    Svarte er overlegne oss hvite på de fleste punker. Det er vel også derfor rasisme eksisterer.
    Hehe.

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av tombody Vis post
    Intelligens betyr vel ikke noe? Dette er jo et treningsforum!!!!1
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Silver Member miau sin avatar
    Ble medlem
    09-2006
    Alder
    22
    Ikke svømming heller.
    But if you can't handle me when I'm all bloated on my cheat meal, then you sure as hell don't deserve me when I'm shredded -Marilyn Monbro

Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frode-Falch Vis post
    Intelligens betyr vel ikke noe? Dette er jo et treningsforum!!!!1
    Jammen! Jeg var på FP* nå ja …

* Hvorfor bruker jeg stor «p»?

Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    PS! Takk og pris for at vi har noen neger å ta med til Barcelona i disse dager. Det hadde blitt en stusselig norsk tropp uten dem.

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Jeg har dissekert en lang rekke negre på privaten opp igjennom, og jeg kan fortelle følgende: vestafrikanere har mye type 2 muskulatur men muskelfester langt fra leddet slik at de oppnår stor hurtighet men ikke like mye kraft. Hvor mange afrikanere er i erdenstoppen i styrkeløft? Riktig...men de er gode i sprint og tilsvarende hvor hurtighet er viktig, jmf. muskelfestene. Jeg hadde en kollega som er køl svart. Han er omtrent samme size som meg, men jeg har 60-70 kg i benk, 100 i bøy og mark på han. Derimot hopper han høyere enn meg!
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Superior newbie -MinoTaurO sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    26
    Godt poeng det med styrkeløft faktisk, jeg reagerte veldig på at den eneste mannen fra Afrika kontinentet som deltar i strong man var hvit.

Når det kommer til idrett vil jeg gjerne tro at alle Afrikanere har en kjempefordel når det gjelder idretter der hurtighet er nøkkelen til suksess.

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36

* Hvorfor bruker jeg stor «p»?
    Sedvane...

Forøvrig elendig av Jays å bli slått av en froskespiser på 100m i EM i kveld

Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    I neste EM skal MoreHeavyGravy stille på hundremeter. Da kan vi droppe disse to negressene våre.

Det er spinkle legger som er det fremste kjennetegnet på de negrene som løper bra.

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Jeg har dissekert en lang rekke negre på privaten opp igjennom, og jeg kan fortelle følgende: vestafrikanere har mye type 2 muskulatur men muskelfester langt fra leddet slik at de oppnår stor hurtighet men ikke like mye kraft. Hvor mange afrikanere er i erdenstoppen i styrkeløft? Riktig...men de er gode i sprint og tilsvarende hvor hurtighet er viktig, jmf. muskelfestene. Jeg hadde en kollega som er køl svart. Han er omtrent samme size som meg, men jeg har 60-70 kg i benk, 100 i bøy og mark på han. Derimot hopper han høyere enn meg!
    De finnes da i sterke versjoner også
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder mark_felix.jpg   johnniejackson.jpg   coleman.jpg  

NORKOST - yammi!!!!

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Det som er mest interessant med denne diskusjonen er hvordan de som finner den så uhyre spennende og gøyal alltid er hvite menn, det betyr veldig mye å få det indirekte bekreftet at..ja du vet..IQ ogsånn er høyere hos den hvite.
    RockyRock

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Helt enig! Jeg har også lav IQ eller hva det nå heter, men jeg kan ikke helt forstå hvorfor det skulle være noe problem
    NORKOST - yammi!!!!

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Dette med IQ er jo også pga. arv og miljø. Mennesker som har igjennom lang tid drevet mye med tall og mattematikk har høyere IQ. Man kan selv få høyere IQ iløpet av et liv, og avkom kan arve noe av dette, så etter mange generasjoner kan IQ'en øke noe.

Dette med mattematikk, økonomi og tall er blant annent hvorfor jødene er kjent for og ha høy IQ. Ikke alle jøder men en spesiell gruppe.
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Og ser vi på de store gruppene, så er det ikke hvite menn som leder, men gule kvinner og menn. Jeg er ikke en av dem.

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Indere har flere begavede ( toppsjiktet IQ ) barn enn USA har barn. Ikke vanskelig og se hvor verdenssenteret vil være før vi trer på oss tre-dressen

Forresten. En ting jeg har tenkt på. Dette med penis/vaginastørrelse.

La oss si asiatere har minst penis i snitt, hvite i midten og svarte størst. Vil det da være tilsvarende med kvinnene? Altså at asiatere er trangest, deretter hvite, også svarte størst?

Er vel noen her inne som har nok kulturelle erfaringer til og bekrefte/avkrefte dette

Ble medlem
    11-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av kimmen Vis post
    Dette med IQ er jo også pga. arv og miljø. Mennesker som har igjennom lang tid drevet mye med tall og mattematikk har høyere IQ. Man kan selv få høyere IQ iløpet av et liv, og avkom kan arve noe av dette, så etter mange generasjoner kan IQ'en øke noe.

Dette med mattematikk, økonomi og tall er blant annent hvorfor jødene er kjent for og ha høy IQ. Ikke alle jøder men en spesiell gruppe.
    Jeg regner med at du ikke tror at noe man lærer i løpet av livet vil bli arvet av barna man får, Kimmen.

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Nei det stadiet er jeg ikke på. Men fysikklærern min hadde lest noe tidskrifter, og dette var visst forsket på, at man kunne arve 1/3 IQ poeng per generasjon eller noe, dersom feks du hadde opparbeidet deg høyere IQ enn dine forfedre så ville dine avkom få 1/3 høyere IQ.

Så på en 30 generasjoner kan man jo få et snitt i familien på 10 høyere i IQ, dersom man står på.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44

Ervervede egenskaper går ikke i arv.....
    NORKOST - yammi!!!!

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Da må jeg spørre hva som er forklaringen til at noen folkegrupper har langt høyere IQ enn andre.

Ble medlem
    11-2003
    Jeg skjønner ikke helt hva du mener her, men fysikklæreren din refererte nok til http://en.wikipedia.org/wiki/Flynn_effect

Ble medlem
    11-2003
    Da må jeg spørre hva som er forklaringen til at noen folkegrupper har langt høyere IQ enn andre.
    Evolusjon - alle får ikke gitt arvestoff videre til menneskeheten

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av tricepsman Vis post
    De finnes da i sterke versjoner også
    Ingen av dem er styrkeløftere, og samtlige går på steroider, så de faller forsåvidt utenfor diskusjonen. Men Animal linket forleden til en usedvanlig morsom brun mann som også er elitestyrkeløfter i tungvektsklassen.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio Vis post
    Ingen av dem er styrkeløftere, og samtlige går på steroider, så de faller forsåvidt utenfor diskusjonen. Men Animal linket forleden til en usedvanlig morsom brun mann som også er elitestyrkeløfter i tungvektsklassen.
    Njeee - pettimeter - Johnnie Jackson har vel hatt en stevnetotal på 940, inkludert en mark på 370 - satt på stevner, Colemann syslet vel litt med styrkeløft før byggerdagene.
    Når det gjelder Felix, så aner jeg ikke, men skulle ikke forundre meg om han hadde vært innom de tre store en gang han heller.

Dop eller ikke - sterkere enn de fleste andre dopede i samme sjanger er de nå lell Det var uansett bare ment som en motvekt til radmagre karer med etiopisk herkomst
    Sist endret av tricepsman; 29-07-10 kl 13:32
    NORKOST - yammi!!!!

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    James Henderson benket på 90-tallet 322.5kg i IPF uten benkskjorte. Det er det få som gjør MED skjorte den dag idag, så de få negrene som er med gjør det svært bra.

James henderson
    Lamar Gant
    David Ricks
    osv
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    For min del synes jeg...selv om det ikke omhandler temaet "svømming vs sprint", at Lureper sin sak om Flynn Effekten var på sin plass
    NORKOST - yammi!!!!

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Allle negerene pumper jo jern, problemet er vel at de fleste er i fengsel så de får ikke blitt med på stevner osv..

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Og alle vet jo hvorfor alle negrer er så raske å løpe. Det er fordi alle de treige sitter i fengsel.
    For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Mener jeg leste et sted at jøder/folk med jødisk avstamming har vunnet ca 22% av alle Nobelprisene (ca 170-180 stk), og de utgjør kun ca 0,2% av verdens befolkning.

Til sammenligning har arabere/folk med arabisk avstamming bare vunnet 6 (eller egentlig bare 5, da den ene (for fred) til Yasser Arafat kanskje var litt tvilsom? :P) Nobelpriser, og de utgjør vel ca 20% av verdens befolkning...
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    La merke til at i friidrettsem så var INGEN av deltakerne i Tikamp afrikanere, arabere, eller av asiatisk herkomst.

Ble medlem
    11-2003
    La merke til at i friidrettsem så var INGEN av deltakerne i Tikamp afrikanere, arabere, eller av asiatisk herkomst.
    De kan vel ikke telle så langt!

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av wannabeROCKY Vis post
    Mener jeg leste et sted at jøder/folk med jødisk avstamming har vunnet ca 22% av alle Nobelprisene (ca 170-180 stk), og de utgjør kun ca 0,2% av verdens befolkning.

Til sammenligning har arabere/folk med arabisk avstamming bare vunnet 6 (eller egentlig bare 5, da den ene (for fred) til Yasser Arafat kanskje var litt tvilsom? :P) Nobelpriser, og de utgjør vel ca 20% av verdens befolkning...
    Men så oversettes det jo ca 300 bøker til arabisk hvert år (til sammenlikning rundt 3000 til gresk hvert år), og kulturer som er så lukket for påvirkning utenfra henger fort etter (jfr. Kina for lenge lenge siden)
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Tikamp er vel litt som skiskyting vil jeg tro

Idretter som utøves av folk som er et stykke fra toppnivå i enkeltøvelser, men greit gode på hele røkla

..men fra spøk til alvor...så er det sikkert en miks av fysiske forutsettninger, men kanskje mest av alt idrettstradisjoner i de ulike regionene?

Vet ikke så mye om utbredelsen globalt av tikamputøvere, men det er vel et nokså lite antall totalt som bedriver det siden det jo er en vanvittig trenings- og teknikkkrevende idrett sammenlignet med å fokusere kun på 1-2 enkeltøvelser slik de fleste andre utøverne gjør.
    Det er jo gjort undersøkelser på enkelte afrikanske utøvere i langdistanseløping (Etiopia) sammelignet med hvite som indikerer at de har noen fysiske fortrinn, men i de samme afrikanske landene så er det vel heller ikke så enormt mange andre muligheter enn å løpe langt.....dårlig med gode treningsmuligheter på reelt gode friidrettsanlegg for massene lissom
    Så da blir det vel dårlig med gode sprintere fra samme type land også...mens det f.eks tusser av griseraske sorte amerikanere etc.

Hmmm - ja, jeg så forøvrig en teori på hvorfor negre fra Amerika/Jamaica ofte var så gode på en del øvelser....survival of the fittest under slavetiden... Litt søkt kanskje, men forsåvidt ikke helt vilt utenkelig
    NORKOST - yammi!!!!

Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Men også negersprinterne har relativt spinkle bein, fra kneet og ned.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Sitat Opprinnelig skrevet av LurePer Vis post
    De kan vel ikke telle så langt!
    Også ligger på en måte ikke Europa i Afrika og Asia og sånn
    NORKOST - yammi!!!!

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Også ligger på en måte ikke Europa i Afrika og Asia og sånn
    Europa er mikset. De beste fra hvert land deltar, inkl innvandrere, som det er mange av.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Europa er mikset. De beste fra hvert land deltar, inkl innvandrere, som det er mange av.
    Såpass! Greit å vite!
    NORKOST - yammi!!!!

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Såpass! Greit å vite!

Ja nettopp. Grunnet stor populasjon så er utvalget stort nok til å se mønstre på hvilke etniske opprinnelser som hevder seg i forskjellige idretter. Derfor feiler det opprinnelige innspillet ditt hvor du insinuerte at de er fra europa og da er det ingen asiatere/negre

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.