hei! har en ganske heftig diskusjon me ei vennine.. hun fortalte om hvordan for mye trening kunne føre til at kroppen ikke bare brenner kcal, men også lagrer ekstra fett. synes dette virker rart jeg, hvorfor skulle kroppen lagre fett når jeg trener?? trener selv oppmot 9 - 10 timer i uka. mye av det er styrke trening, noe fotballtrening, og 1-2 spinningtimer. hun mente at dette var alt for mye, og at jeg enten må enten må doble matinntaket mitt (noe som aldri hadde gått uten at jeg blir seene ut som en bobble om noen uker), eller halvere treningsmengden.. litt skummelt å høre slikt. prøver jo å redusere fett mengden.. ikke øke.. å regnte da naturligvis med at trening var "the way to go". ligger det noe i dette eller?? kan en tjene på å trene mindre??
ei uke med trening kan f.eks se slik ut:
MANDAG: 90 min fotball, 30 min sykkel (15x2 til og fra trening)
TIRSDAG: 50 min styrke (mage og armer), 60 min sykling (30xs, delt inn i to økter, sykler til byen og besøker foreldrenne mine og tilbake. litt over en mil hver vei)
ONSDAG: 90 min fotball, 30 min sykkel (til og fra)
FREDAG: 90 min styrke, hele kroppen, 30 min stepmaskin, 15 min ro, 15 min sykkel (til og fra trening)
LØRDAG: 60 min spinning
SØNDAG: 90 min styrke - hele kroppen, 30 min sykkel (til og fra fotball trening), 90 min fotball
blir fort en del timer, men som f.eks med fotballen hvor en trening varer i 90 min, så er vi jo ikke aktive hele tiden. har ofte en halvtime teknikk, en halvtime spill, + skuddtrening osv.. er ikke så harde treninger. sykllingen er jo heller ikke så hard. sykler ganske store avsdtander ganske kjapt, så det blir jo god oppvarming og nedkjøring.. føler heller ike at styrketrening er "tung" trening. kjører jo reltibt lette vekter med mange reps.. blir varm og svett osv.. mn skikkelig tung trening er jo ikke dette.. ingenting av dette er tung trening med unntak av den ene fotballkampen i uka..
men er dette en ok mengde trening eller? hvor sann er påstanden om fettlagring ved formye trening?

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat
Heller tvert imot

Du kan gå på spinningtimer hvis du vil, så kan du spørre instruktøren om hvorfor det er viktig å tøye etter en god kondisjonsøkt når dere kommer til uttøyningen.
ikke for å være frekk..
yeah