Viser resultatene 1 til 3 av 3

Tråd: Redusere treningsmengde på større musler?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    10-2004

Redusere treningsmengde på større muskler?

Hei, dette er mitt første "innlegg" her på forumet. Har drevet med vekttrening av/på i rundt 15 år. Har tidligere aldri trent på sommeren. Etter en pause på to år har jeg nå trent i 7 måneder. Har klart å trene igjennom sommeren. Jeg er 180 og 97 kg. Trener på den gammeldagse måten; hele kroppen tre ganger i uka. Jeg har hatt en raskere økning nå enn noen gang før. Dette tror jeg kommer av at jeg har lest mest mulig om vekttrening og kosthold, noe jeg ikke har gjort tidligere. Kjører mitt gamle program, men jeg kjører nå bare to sett mot tidligere tre sett og avslutter siste sett før jeg er helt tom (rundt 90 % av max). Jeg spiser også mer og bedre og får i meg rundt 1.5 gram ganger kroppsvekta i protein. Tidligere tok jeg bare litt proteinpulver etter trening. Nå må jeg øke antall reps eller kilo stort sett for hver treningsøkt. Tidligere tok det månedsvis før jeg kunne øke. Jeg er fornøyd og overrrasket over fremgangen nå. Jeg begynner imidlertid å få følelsen av at tre ganger i uka er for mye for lårmusklene. Merker at jeg økte mer tidligere og etter en ukes pause økte jeg mye i vekt på lår, men måtte gå ned i gjen de neste gangene. Spørsmålet mitt er om det kan være lurt å kjøre lår bare en eller to ganger i uka. Hva er deres erfaringer? Trenger større muskler mer tid til å hente seg inn? Har dere måttet redusere antall treninger på muskelgrupper etterhvert som de er blitt større for at de skal få bygget seg opp før neste trening?
    Sist endret av Bubba; 22-10-04 kl 12:21

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Det angår ikke akkurat spørsmålet ditt, men 1.5 gr pr kilo kroppsvekt er ikke nok. Kjør på til hvertfall 2.5 gram

www.kalibergym.no Hightower sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Større muskler trenger lengre tid for å hente seg inn, det er i allefall fall min erfaring. Spesiellt greit er det å kutte ned antall sett hvis man ikke spiser/sover optimalt.
    "Eat more women!! They are high in protein :) "

Lignende tråder

1. Doggcrap-trening oversatt til norsk!
    By Oracle in forum Trening
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: 24-10-04, 15:32
  2. Snowboard
    By glenn-w in forum Kampsport og annen sport
    Svar: 16
    Nyeste innlegg: 20-04-04, 15:50
  3. Jeg savner deg Pappa....
    By Tjalala in forum OT