Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Reps etter failure

Medlem laserman sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    24

Reps etter failure

På siste reppen i et sett, vil det da være mest gunstig å få treningspartneren til å hjelpe med å få opp vekten på to-tre reps etter failure eller stoppe idet man merker at man når failure ved å starte på en rep til?

Hvis man lager et eksempel med person A og B der begge legger på samme mengde vekt og øker med samme antall reps i forhold til forrige trening. Vil person A som stopper reppen før failure eller person B som får hjelp på to reps etter failure (tenker da med den mengden hjelp at personen bruker ca 2 sekunder på å få opp reppen), øke mest i muskelmasse? Begge har kjørt det slik over seks måneders tid og begge har trent tre sett per muskelgruppe, to ganger i uka.

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Dette heter forced reps. Hva som fungerer best er det mange som har meninger om, sikkert er det ihvertfall at intensitet ofte er stikkordet til fremgang uansett hva man gjør. Og, forced reps øker intensiteten.

Ville ikke overdrevet bruken av det, samt at det er viktig å huske på at dette krever ekstra hvile.

Selv ville jeg droppet det i starten og ev. begynt når man føler kroppen er klar for hardere belastning.

Vanskelig å si utfallet av to identiske personer med forskjellig treningsprogram, folk er rett og slett forskjellige så forskjellige ting fungerer for forskjellige mennesker

Det er en teknikk for å øke intensitet, rett og slett.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Er noen som mener at den negative delen av repetisjonen er det som bygger mest, så det har muligens noe for seg (gitt at partner ikke hjelper på vei ned).
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Medlem tnt^85 sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Om brukt for mye vil det brenne ut CNS rimlig fort

fjeldmann fjeldmann sin avatar
    Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    jeg har ikke trua på slike forced reps.

1. som sagt det kan slite deg ut i lengden
    2. så og si umulig og merke fremgang hvis du får to ekstra, hvordan vet du hvor mye spotter hjelp deg med osc
    3. Teknikken etter blir mye dårligere og du løfter kanksje ikke optimalt.
    4. skaderisikoen øker betraktelig da du trener en muskel over teskelen av hva den orker.

Men når jeg ser hvor mange store karer der ute som får forced reps, sier jeg ikke at det ikke fungerer, men jeg har ikke trua.

Jeg ville heller tatt dropp sett på siste settet, rest pause eller lignende hvis du vill ha mer reps etter settet ditt.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.