Viser resultatene 1 til 7 av 7

Tråd: Reps i DC

Superior newbie Hard Økt sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    24

Reps i DC

Har vært endel i tvil på hvor mange reps man skal ha når man trener bryst, med restpausene. Har alltid tatt 12 reps + 4rp + 4rp. Også har jeg hatt 5 dype pust imellom. Men hørte av en at man skulle ta 8 reps + 6RP + 3RP.. tilsammen 17 stk i en brystøvelse som f.eks benkpress. Noen som kan gi meg et raskt svar på dette?

Superior newbie Sorin sin avatar
    Ble medlem
    05-2005
    Klipp&Lim fra hovedposten:

HOVED REST-PAUSE SET - 187,5kg*8 (total failure) -> sett vekta i stativet -> ta 15 dype pust -> kjør samme vekta 2 til 4 reps til total failure -> 15 nye dype pust -> kjør til slutt samme vekta 1 til 2 ganger til total failure.

Antall reps på første sett bør vel være 6-12. Så 15 dype pust mellom de to neste.

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hard Økt
    Har vært endel i tvil på hvor mange reps man skal ha når man trener bryst, med restpausene. Har alltid tatt 12 reps + 4rp + 4rp. Også har jeg hatt 5 dype pust imellom. Men hørte av en at man skulle ta 8 reps + 6RP + 3RP.. tilsammen 17 stk i en brystøvelse som f.eks benkpress. Noen som kan gi meg et raskt svar på dette?
    Hvis du RP'er 6reps på første RP i en frivekt øvelse lurer jeg litt på pausen din...

TEAM BODYTECH

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    24
    takk takk! Har leitet litt på "les først" delen, men slurvet nok litt i leiting. Må nok lese igjennom postene en gang til, har ikke gjort det på 2 måneder. Kan godt stenge denne posten nå...

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Big Boy
    Hvis du RP'er 6reps på første RP i en frivekt øvelse lurer jeg litt på pausen din...
    Ja.. det gikk ikke helt bra det.. Kjørte 8 reps på 80kg i benkpress (vet det ikke er godkjent DC øvelse, men hadde bare lyst til å gjøre det likevel idag ). Tok nok 15 pust, og utførte 5 dårlige reps etterpå, med hjelp på den 5. . Nei.. greit det er noen her som klarer å sette meg på plass, så jeg ikke fortsetter å gjøre sånne teite ting.. siste restpausen klarte jeg bare 2, med hjelp på den siste... Burde kanskje kjørt med lettere vekter i tilegg.. jaja.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Selv kjører jeg 12-20 reps på alle øvelser, og det er innkludert RP.

F.eks 8 reps, 12 pust, 2 reps, 12 pust, 2 reps.

Og ja, jeg klarer SJELDENT mer en 3 reps på første RP.

Silver Member HITman. sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hard Økt
    Ja.. det gikk ikke helt bra det.. Kjørte 8 reps på 80kg i benkpress (vet det ikke er godkjent DC øvelse, men hadde bare lyst til å gjøre det likevel idag ). Tok nok 15 pust, og utførte 5 dårlige reps etterpå, med hjelp på den 5. . Nei.. greit det er noen her som klarer å sette meg på plass, så jeg ikke fortsetter å gjøre sånne teite ting.. siste restpausen klarte jeg bare 2, med hjelp på den siste... Burde kanskje kjørt med lettere vekter i tilegg.. jaja.
    8+5+2 er MEGET bra og indikerer god muskulær utholdenhet! Jeg greier typisk "bare" 8+3+2 eller 8+2+2...

H
    Erfaring er den talentløses trøst.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.