Viser resultatene 1 til 28 av 28

Tråd: Reps i knebøy

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005

Reps i knebøy

I programmet mitt skal jeg ta 15 x 3 reps i knebøy. I de fleste andre øvelser tar jeg f.eks. 5 x 5. Hva er grunnen til at jeg bør ta flere reps i akkurat knebøy?

Spør fordi jeg hater å ta mange reps, og håper noen sier det er bedre med få...

Superior newbie Hard_gainer sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Hva med å spørre han som har konstruert programmet? Bein kan ofte respondere bedre mtp. vekst på høyere reps. Men høyrep i knebøy er et helvete.
    This is war, take no prisoners (D.Yates)

Medlem Reset sin avatar
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    34
    Synes det høres rart ut..

har du trent lenge? jeg synes mange ganger det er bedre å kjøre mange rep på nye øvelser til de sitter som de skal, er knebøy noe du har kjørt en stund?

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hard_gainer
    Hva med å spørre han som har konstruert programmet? Bein kan ofte respondere bedre mtp. vekst på høyere reps. Men høyrep i knebøy er et helvete.
    Jeg fikk det av vio, så han kan jo svare om han føler for det.

Okay. Ja, det er skikkelig hat.

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Reset
    Synes det høres rart ut..

har du trent lenge? jeg synes mange ganger det er bedre å kjøre mange rep på nye øvelser til de sitter som de skal, er knebøy noe du har kjørt en stund?
    Nei, ikke særlig lenge, men jeg bruker smith, så teknikken er vel ikke mulig å gjøre særlig feil.

Medlem Reset sin avatar
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    34
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sadie
    Nei, ikke særlig lenge, men jeg bruker smith, så teknikken er vel ikke mulig å gjøre særlig feil.
    nei det er jo begrenset hvor mye feil man kan gjøre i en smith maskin.

Hvis man holder blikket, har svai i ryggen og ikke presser knærne mot hverandre så skulle det vel gå bra.

hehe er bare glad det ikke er meg som skal kjøre 15x3, jeg hater å trene beina i utgangspunktet, og det der hadde ikke skjedd om det smalt i helv** :P

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    hehe er bare glad det ikke er meg som skal kjøre 15x3, jeg hater å trene beina i utgangspunktet, og det der hadde ikke skjedd om det smalt i helv** :P
    Jeg sliter noe innst inni helsike med å gjennomføre det selv, det er utrolig demotiverende.

Silver Member
    Ble medlem
    01-2005
    -

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av snupp
    Jeg kan ikke si at jeg vet dette her, men det jeg TROR er at det er bedre med flere reps på såpass store muskelgrupper, for å få kjørt dem skikkelig.. Merker iallefall selv at jeg får mer ut av treningen av bein med flere reps enn få..
    Men hvorfor gjelder det kun knebøy, i tilfelle?

Medlem Reset sin avatar
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    34
    Jeg sliter noe innst inni helsike med å gjennomføre det selv, det er utrolig demotiverende.
    Jeg kommanderer deg herved til å kjøre 8 rep fremover. Skulle noen mene at det er en dårlig ide så får du legge skylda på meg hehe :P

(jeg synes i hvertfall det fungerer veldig bra for meg.)

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Jeg kommanderer deg herved til å kjøre 8 rep fremover. Skulle noen mene at det er en dårlig ide så får du legge skylda på meg hehe :P

(jeg synes i hvertfall det fungerer veldig bra for meg.)
    Hehe. Vel, jeg skal klare å kjøre 15 hvis det er det klart beste, men som sagt så håper jeg ikke det.

Får se det an litt, se om flere svarer her også.

Medlem Reset sin avatar
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    34
    Hehe. Vel, jeg skal klare å kjøre 15 hvis det er det klart beste, men som sagt så håper jeg ikke det.

Får se det an litt, se om flere svarer her også.

helve**.. jeg angrer på at jeg begynte på denne tråden........... håper ingen kommer med gode nok argumenter (for jeg kjenner meg selv godt nok til at da blir det 15 rep på meg også fremover.....................)

Platinum Member Freshh sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Du kan fint kjøre ti til tolv reps. Det går helt bra det. I førsten da jeg starta å trene begynte jeg med 15 reps. Men de siste åra har jeg kjørt fra 6-12 kommer an på hvor mange serier og hvor mye vekt osv. Kjør 4 x 10-12 i stedet om det føles bedre. Skal du prøve å øke gjør det slettes ikke noe om du bare greier 8 feks.
    -Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Noen liker få reps og noen liker mange. Hadde vi visst hva som var det absolutt beste ville alle gjort det

Come back king Platon73 sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Hvorfor kjøre dem i smith maskin isteden for frivekt?
    Vet at vio gjør dette selv også....

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Platon73
    Hvorfor kjøre dem i smith maskin isteden for frivekt?
    Vet at vio gjør dette selv også....
    Det gjør jeg rett og slett fordi jeg ikke føler meg trygg på teknikken. I stedet for å droppe det fordi jeg ikke føler jeg får det til, kjører jeg derfor heller i smith - men jeg har litt lyst til å prøve fri nå etterhvert...

Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Det gjør jeg rett og slett fordi jeg ikke føler meg trygg på teknikken. I stedet for å droppe det fordi jeg ikke føler jeg får det til, kjører jeg derfor heller i smith - men jeg har litt lyst til å prøve fri nå etterhvert...
    Ok, kan skjønne det, men da ville jeg heller gått ned på vektene og trent inn teknikken med frivekter med en gang. Det blir ikke helt det samme i smith, man får en mer tvungen bevegelsesbane.

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Platon73
    Ok, kan skjønne det, men da ville jeg heller gått ned på vektene og trent inn teknikken med frivekter med en gang. Det blir ikke helt det samme i smith, man får en mer tvungen bevegelsesbane.
    Ja, jeg vet du har rett. Vet bare ikke helt hvordan jeg skal få lært det inn, siden instruktørene der jeg trener er litt så som så.

Mulig jeg får en kompis til å vise meg i helga. Det hadde vært kult.

Men du driver med styrkeløft, gjør du ikke? Er det annerledes teknikk enn ellers; dypere og mer bredbent, eller er det ikke?

Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Men du driver med styrkeløft, gjør du ikke? Er det annerledes teknikk enn ellers; dypere og mer bredbent, eller er det ikke?
    Drev med styrkeløft før, ikke nå lenger.
    Still deg ca skulderbredt og ha fotbladene littegrann pekende ut mot siden for balansen sin del. Gå ned til du har ca 90 graders vinkel mellom legg og lår. Dette er ikke så viktig, bare det kjennes noenlunde komfortabelt ut og du kan jo gå dypere når du blir mer sikker på øvelsen. Jo dypere du går jo mer belaster du rompemusklene.
    Selv liker jeg og se på et punkt som er ca i hodehøyde under hele løftet. Føler jeg får bedre balanse og stilling i ryggen da.
    Begynn lett og få noen som har løftet en del knebøy selv til å se på teknikken når du løfter.
    Sist endret av Platon73; 09-03-06 kl 11:29

Platinum Member Freshh sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    det er også mindre skadelig for knær om du har knær forran tær når du bøyer
    -Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Freshh
    det er også mindre skadelig for knær om du har knær forran tær når du bøyer
    Hva mener du? Som i en rett linje?

Hører mange snakke om kneproblemer mtp knebøy, men er det egentlig noen risiko hvis man ikke har noe særlig problemer med knærne fra før? Hvis man bruker riktig teknikk, selvfølgelig. Jeg sliter med knærne hvis jeg hopper etc., men aldri ellers.

Takk for det forrige svaret ditt også, forresten.

Medlem Avsluttet konto sin avatar
    Ble medlem
    11-2005
    Alder
    25
    Hva mener du? Som i en rett linje?

Hører mange snakke om kneproblemer mtp knebøy, men er det egentlig noen risiko hvis man ikke har noe særlig problemer med knærne fra før? Hvis man bruker riktig teknikk, selvfølgelig. Jeg sliter med knærne hvis jeg hopper etc., men aldri ellers.

Takk for det forrige svaret ditt også, forresten.
    Det hun mener er at den beste utførte teknikken på knebøy er viss knærne din alltid er fremfor tærne din når du løfter.. Slik at når du utfører øvelsen å ser ned på tærne dine så skal du ikke kunne se dem.. skjønner?

knebøy er en øvelse som kan virke utruli belastende på knærne.. Stor slitasje på kne og ledd under øvelsen.. Teknikken trenger det nødvendigvis ikke være noe å si på, men faktaen er vel kanskje heller den at mennesket ikke er konstruert for å løfte på flere hundre kg.. Noen får problemer, andre ikke.. Urettferdig, men that's lifeblæææ
    Jay Cutler as president

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av jhustv
    Det hun mener er at den beste utførte teknikken på knebøy er viss knærne din alltid er fremfor tærne din når du løfter.. Slik at når du utfører øvelsen å ser ned på tærne dine så skal du ikke kunne se dem.. skjønner?
    Jepp

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    jeg bare haaaaaaaater knebøy...er det værste som er...hadde død tvers om jeg måtte kjørt mange reps på den øvelse...burde gjort det ettersom beina mine er som to krykker men...
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Fitnessfrosk
    jeg bare haaaaaaaater knebøy...er det værste som er...hadde død tvers om jeg måtte kjørt mange reps på den øvelse...burde gjort det ettersom beina mine er som to krykker men...
    Hehe, betyr det at jeg bør fortsette å kjøre mange reps hvis du gjør det motsatte og har fyrstikk-bein?

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    tjaaaaa kanskje...hehe

nei seriøst jeg fikser akkurat det svært dårlig men du må jo bruke det som funker for deg...mange som kjører mange reps og mange som kjører relativt få...
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Fitnessfrosk
    tjaaaaa kanskje...hehe

nei seriøst jeg fikser akkurat det svært dårlig men du må jo bruke det som funker for deg...mange som kjører mange reps og mange som kjører relativt få...
    Jeg tror rett og slett løsningen blir å finne ut hva morni gjør.

Petra Pan
    Gjest
    Der tror jeg du fant en god løsning

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.