Viser resultatene 1 til 31 av 31

Tråd: Restitusjonstid

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31

Red face Restitusjonstid

hei godtfolk.
    jeg føler at kroppen bruker veldig lang tid på å restituere seg etter trening, kan være støl i 3 dager etter en økt faktisk. finnes det noen gode kjerringråd der ute (som ikke innebærer sprøyter i skinka), som kan gjøre at jeg bruker litt mindre tid på å hente meg inn etter trening? jeg tar vitaminer, omega-3, zma og kreatin om dagen, og føler jeg spiser alt jeg kommer over.

help pliiz
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Trene mindre? Lettere? Spise mer?
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    justeringer i kosten gjør ofte mirakler på hvile og innhentings tiden for min del.
    merker jeg at jeg blir stølere i en periode spiser jeg ofte mer banan eller tilsvarende og kjører på med enda mer l-glutamin utenom den 70 grams karbo shaken jeg allerede har hatt etter trening.
    kan også hjelpe på med litt karbs underveis i selve treningsøkta, knaske litt rosiner feks.

så er jo selvsagt måltidene utover dagen og dagen etterpå avgjørende. spise litt mer som Cristal sier feks.

så må man ikke glemme, trener man hyppigt og bra uke etter uke og klarer å oppnå gangsperr og lignende igjen så er det bare posetivt for musklene for da gjør du noe nytt som kroppen ikke har vent seg til.
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post
    Trene mindre? Lettere? Spise mer?
    har egentlig vært slik uansett hvordan jeg har trent, og nå føler jeg at jeg ikke trener mye egentlig. spise mer er jo et alternativ, men vil jo gjerne unngå å bli bælfeit da...da er jeg heller støl for å si det slik...hehe

Sitat Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS Vis post
    justeringer i kosten gjør ofte mirakler på hvile og innhentings tiden for min del.
    merker jeg at jeg blir stølere i en periode spiser jeg ofte mer banan eller tilsvarende og kjører på med enda mer l-glutamin utenom den 70 grams karbo shaken jeg allerede har hatt etter trening.
    kan også hjelpe på med litt karbs underveis i selve treningsøkta, knaske litt rosiner feks.

så er jo selvsagt måltidene utover dagen og dagen etterpå avgjørende. spise litt mer som Cristal sier feks.

så må man ikke glemme, trener man hyppigt og bra uke etter uke og klarer å oppnå gangsperr og lignende igjen så er det bare posetivt for musklene for da gjør du noe nytt som kroppen ikke har vent seg til.

karbo rundt treningene har jeg ikke vært så nøye på egentlig, så det kan være lurt med andre ord? har jo en bøtte waxymaze stående faktisk, kan jo bruke den til noe fornuftig

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av veggiss Vis post
    karbo rundt treningene har jeg ikke vært så nøye på egentlig, så det kan være lurt med andre ord? har jo en bøtte waxymaze stående faktisk, kan jo bruke den til noe fornuftig
    kjør i deg en god dose av den rett etter økta ihvertfall ( 50-80gram ) sammen med en 40-60 gram prottiser og kanskje en banan eller noen riskaker.
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Kontrastdusjing virker om ikke annet ganske smertelindrende
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av moreheavygravy Vis post
    Kontrastdusjing virker om ikke annet ganske smertelindrende
    aldri testet det der over tid jeg... har det virkelig effekt også?

kald dusj rett etterpå? merker man stor forskjell med en gang eller må man gjøre det en stund? hehe...

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    hmm...kontrastdusj kunne faktisk være verdt å prøve. jeg dusjer jo like lenge som en kjærring uansett, så kan jo bruke tiden til noe fornuftig

-WESTSIDE- burny_ sin avatar
    Ble medlem
    02-2008
    Alder
    21
    Mere søvn/hvile er også viktigt.
    "Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men. Do not pray for tasks equal to your powers. Pray for powers equal to your tasks. Then the doing of your work shall be no miracle, but you shall be the miracle."

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    hmm...kontrastdusj kunne faktisk være verdt å prøve. jeg dusjer jo like lenge som en kjærring uansett, så kan jo bruke tiden til noe fornuftig
    Kontrastdusjing er absolutt symptomlindrende i hvertfall. Lite evidens på at det hjelper noe særlig ut over det.
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Er da normalt å være støl 3 dager etter trening. DOMS slår jo ikke inn skikkelig før 2 dager etter treningen. Men kanskje du rett og slett trenger en uke med deloading?

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    har egentlig vært slik uansett hvordan jeg har trent, og nå føler jeg at jeg ikke trener mye egentlig. spise mer er jo et alternativ, men vil jo gjerne unngå å bli bælfeit da...da er jeg heller støl for å si det slik...hehe

Lærte faktisk på kurs i helgen at karbohydrat spising etter treningsøkter ikke alltid er optimalt for mange.....

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    I hvilke tilfeller sier B.F. at det er optimalt / ikke optimalt?

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stripie Vis post
    I hvilke tilfeller sier B.F. at det er optimalt / ikke optimalt?
    Avhengig av hvilken "type" du er... Tror det kommer artikler om dette snart..

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Er da normalt å være støl 3 dager etter trening. DOMS slår jo ikke inn skikkelig før 2 dager etter treningen. Men kanskje du rett og slett trenger en uke med deloading?
    ok...for jeg er alltid mer støl enn treningskameratene mine, de kan gjerne trene samme muskler to dager på rad. trenger neppe noen deload akkurat nå, har akkurat begynt å trene skikkelig igjen. (det er grunnen til at jeg er så støl akkurat nå, men har vært slik tidligere også)

rompis illmatic sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITFrank Vis post
    Avhengig av hvilken "type" du er... Tror det kommer artikler om dette snart..
    Jeg tror akkurat dette gjaldt uansett type..

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av illmatic Vis post
    Jeg tror akkurat dette gjaldt uansett type..
    Ikke "old school".. Jeg ville ikke være for bastant, ellers begynner hetsen igjen..

rompis illmatic sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    25
    Hehe, det kan nok stemme

Medlem manbearpig sin avatar
    Ble medlem
    05-2008
    Stresser du mye? Isåfall, prioriter å gjør noe med det.
    En "growth-nap" etter trening er heller ikke dumt. Legge deg ned å sove rundt 20minutter. Ikke over 30-40minutter, da dette ødelegger heller døgnrytmen. Og ja, fast døgnrytme er også en fin ting som kan bidra til bedre hormonbalanse. Det er mye genetisk i dette gemet, så hack så mye som mulig på livsstilen din.

BOB
    BOB er ikke aktiv
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Jeg trodde ikke det var noen korrelasjon mellom stølhet og restitusjon?

Er det?

Om man løfter de samme vektene hver trening gir det grunn til bekymring. Stølhet skal du derimot ikke bekymre deg for.

Men om du er konstant støl med det samme treningsprogrammet uke etter uke så er det kanskje litt snodig. Hmmm...

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    hvis det ikke har noen sammenheng så blir jeg litt roligere. jeg trente knebøy på søndag, og er fremdeles så støl i forside lår at jeg sliter med å gå normalt. (i går var det helt forferdelig) nå vet jeg at jeg ble ekstra støl denne gangen siden det var en stund siden sist jeg trente, men uansett.

jeg er fint lite stresset egentlig, og har en ganske så rolig hverdag, så jeg tror ikke at det ligger der. søvn blir det 7 timer av hver natt ca, skal gjøre en innsats på å få inn enda en time der da jeg kjenner at jeg kunne hatt godt av det uansett.

BOB
    BOB er ikke aktiv
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Veggis,

Jeg har sitert Børge tidligere om akkurat dette:

"Sårheten går over, og er ingen indikasjon på verken muskelvekst, effektiv trening, eller om muskelen er restituert. Vi vet faktisk ikke helt klart hva årsaken til stølhet er, men det er ikke snakk om at muskelen er skadet i den forstand, heller at diverse kjemiske stoffer utløst etter trening påvirker smertereseptorene, og at disse lammes ved regelmessig stimulans. Så det kan være akkurat like stor ”skade” på musklene etter en dag som etter en måned trening, men smertesignalet oppfattes ikke lenger når du trener regelmessig."
    Selv har jeg problemer med å gå 2 dager etter knebøy, 5X10 knebøy og 3X10 glute-ham raise. Tror særlig GHR gjorde meg sår.

Men jeg forventer å bli mindre sår neste gang ettersom det er en stund siden jeg har kjørt disse øvelsene.

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    hvis det ikke har noen sammenheng så blir jeg litt roligere. jeg trente knebøy på søndag, og er fremdeles så støl i forside lår at jeg sliter med å gå normalt. (i går var det helt forferdelig) nå vet jeg at jeg ble ekstra støl denne gangen siden det var en stund siden sist jeg trente, men uansett.

jeg er fint lite stresset egentlig, og har en ganske så rolig hverdag, så jeg tror ikke at det ligger der. søvn blir det 7 timer av hver natt ca, skal gjøre en innsats på å få inn enda en time der da jeg kjenner at jeg kunne hatt godt av det uansett.
    er man støl lenger en en uke ( 7 dager ) så kan man begynne å bekymre seg ellers er det ikke noe å tenke på annet enn at du hadde en helsikkes hardcore treningsøkt

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    er gangsperr ensidig med å ha tatt "nok" i ?!
    jeg får så vidt antydninger til gangsperr, selv etter knebøy med 65 kg (ja der er mye for meg!!), eller etter sykkelturer på 12 mil..
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

BOB
    BOB er ikke aktiv
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av jenta_a Vis post
    er gangsperr ensidig med å ha tatt "nok" i ?!
    jeg får så vidt antydninger til gangsperr, selv etter knebøy med 65 kg (ja der er mye for meg!!), eller etter sykkelturer på 12 mil..
    Du er nok litt for godt trent skal du se

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av BOB Vis post
    Du er nok litt for godt trent skal du se
    hehe! kan jo drømme. ellers er d kanskje bare for ensidig trening.
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Ja, kroppen er blitt vandt med øvelsen. Det er derfor Westside-folket rullerer øvelsene så ofte. Tre uker med hver variant av bøy. Men om de har mer treningsverk enn andre, skal jeg ikke påstå. Intensiteten er jo også en faktor blant mange andre.

Medlem manbearpig sin avatar
    Ble medlem
    05-2008
    Sitat Opprinnelig skrevet av tombody Vis post
    Ja, kroppen er blitt vandt med øvelsen. Det er derfor Westside-folket rullerer øvelsene så ofte. Tre uker med hver variant av bøy. Men om de har mer treningsverk enn andre, skal jeg ikke påstå. Intensiteten er jo også en faktor blant mange andre.
    Ja, og hvor god man er til å eksplodere på hvert eneste løft. Hadde god fremgang før, men enda bedre nå, og MYE mer støl. Prøver å få inn et mindset om å gjøre hver rep så perfekt som mulig. Strammer alltid, og eksploderer alt jeg kan på løftet. Stølhet er ikke til å unngå.

Medlem
    Ble medlem
    10-2009
    Alder
    27
    hei godtfolk.
    jeg føler at kroppen bruker veldig lang tid på å restituere seg etter trening, kan være støl i 3 dager etter en økt faktisk. finnes det noen gode kjerringråd der ute (som ikke innebærer sprøyter i skinka), som kan gjøre at jeg bruker litt mindre tid på å hente meg inn etter trening? jeg tar vitaminer, omega-3, zma og kreatin om dagen, og føler jeg spiser alt jeg kommer over.

help pliiz
    hvis du trener mer og hardere enn kroppen takler, vil du selvfølgelig bli støl. kutt ned litt på mengden og intensiteten. ellers er det bare å trene gjennom stølhet.. blir kvitt den raskere da også

Medlem
    Ble medlem
    10-2009
    Alder
    27
    ok...for jeg er alltid mer støl enn treningskameratene mine, de kan gjerne trene samme muskler to dager på rad. trenger neppe noen deload akkurat nå, har akkurat begynt å trene skikkelig igjen. (det er grunnen til at jeg er så støl akkurat nå, men har vært slik tidligere også)
    kutt ned litt på mengde og intensitet. tren oftere.

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    tror det var en litt tøff knebøyøkt kombinert med litt lang tid siden forrige gang jeg dro til like hardt som gjorde utslaget her. nå som jeg er godt inne i 5/3/1 og spiser som en hest så går det faktisk bra

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.