Hvor lang tid lar dere musklene restituere seg før dere trener samme muskelgruppe igjen? Selv må jeg minst ha 4 døgn. Er dette unormalt?
Jeg trener for tiden veldig tungt 4-7 repetisjoner og x antall sett, har veldig god framgang.
Hvor lang tid lar dere musklene restituere seg før dere trener samme muskelgruppe igjen? Selv må jeg minst ha 4 døgn. Er dette unormalt?
Jeg trener for tiden veldig tungt 4-7 repetisjoner og x antall sett, har veldig god framgang.
Jeg har tung overkropp på mandag og litt lettere overkropp på fredag. Benøktene kjører jeg 1x pr uke, hehe.
Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.
Selv kjører jeg dag 1: Bryst, triceps, sluldre, mage. dag 2:Biceps, rygg, mage dag 3: Ben, mage. ANdre dager går jeg ofte tur på morgenen med hundene, rask gange 30min til 1 time
Det varierer litt men jeg har siste tiden hatt noe trening på alle muskelgrupper 2-3 ganger i uken med gode resultater, men da ikke veldig tungt hver gang, men opptil en veldig tung i uka på hver.
Spørs helt hvilket program jeg følger. Har trent hele kroppen 4 ganger i uka med bra resultater, og 1 gang i uka (4-splitt) med greie resultater. Foretrekker å la kroppen få ca 2-3 døgn eller minst 48 timer hvile, altså å trene gjennom hele kroppen 2-3 ganger pr uke.
kjører som regel gjennom kroppen på en uke, rygg, bryst+age, armer, bein, skuldre+mage. Pleier å være restiturert før neste økt, etter harde beinøkter kan stølheten ofte sitte helt til neste uke.
It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!
Er vel dessverre ikke så enkelt å finne ut av det uten prøving og feiling.
Men et sted mellom 48-96 timers hvile vil vel funke for gjennomsnittet.
Jeg personlig bør ha rundt 3-4 dager mellom hver økt hvis jeg trener tungt, uavhengig om jeg har split program eller ikke.
Er jo ikke bare den lokale nedbrytningen i den/de aktuelle muskelen(e) som trenger restitusjon, sentral linja trenger også sin restitusjon for å være så godt som 100% klar til neste økt.
It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
- Mike Mentzer
http://www.mikementzer.com
http://www.i-a-r-t.com
det sies 34 til 72 timer så 3 dager kan være normal.. oppimot en uke kan også være normalt!
går det over 10 dager bør du oppsøke en lege.
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså
Tenkt på dette selv. Iallefall nå som jeg faktisk blir støl etter treningene igjen.. Har vært digg å sluppet dette en stund nå.. Men hatt litt treningsfri og div. i det siste, og nå verker det nokså heftig etter trening:P
<3Fitnessfrøken<3
sier meg mest enig i dette som blir skrevet.
jeg leste en artikkel engang hvor de hadde gjort forsøk på akkurat dette. eneste jeg husker fra artikkelen som er verdt å bite seg i er at en trent muskel har faktisk kortere restutisjonstid enn en utrent muskel. en annen ting er at proteinsyntesen faktisk er "dårligere" i en godt trent muskel enn en helt utrent.
Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool: