Viser resultatene 1 til 16 av 16

Tråd: Resultater av trening..?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    10-2004

Resultater av trening..?

Jeg trener 3 ganger i uka, mandager, onsdager og fredager. Veier rundt 85kg, mye av det er desverre nok fett, vil bygge alt om til muskler + mer: kjører ganske tungt og hardt kjør hver gang på gymmet - rygg, mage, bryst, skuldre, triceps og biceps (ikke begynn å mas om bentrening, løping og jogging er nok for meg) - 12-15X3 på hver øvelse. Har ikke tid til å skrive ned program nå, men dere får en liten ide av det som er skrevet til nå. Begynte å trene igjen for en måned siden, har hatt en pause i 9 mnd pga muskelstrekk og slikt (trent i 1 1/2 år før muskelstrekken), så har nettopp begynt igjen - spørsmålet er da; hvor lang tid tar det før jeg ser mer resultater av treningen?

dr. fatkins tjeh sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Tror du vil merke styrkeøkning temmelig kjapt. Og hvis kostholdet er bra (med nok trege karbs, proteiner og sunnt fett), vil den fortsette. Hvis målet er å bli kvitt fett, er det lurt å sørge for å spise ofte og nok. Når kroppen er blitt vant til sunnt og kontinuerlig kosthold, kan du kvitte deg med fett ved å justere ned karbohydratene.

Det er lurt å trene styrke i beina. Mas Mas!

Hvis du kan si noe om kosthold, fettprosent (ev. bilder) og mål for treninga, er det mye lettere å svare bra.
    --tjeh
    Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Gold Member worbid sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Når du snakker om å se resultater, mener du da at du ser at du har fått mer muskler?
    wat

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Er jo umulig å gjøre om fett til muskler uansett... Fettet må forbrennes, vekk altså.

Bronse Member Fiat sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av MBT_Fjell
    Er jo umulig å gjøre om fett til muskler uansett... Fettet må forbrennes, vekk altså.
    Hvilken fettprosent er optimal med tanke på bygging?
    husker ikke hvor jeg så det skrevet

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    10-2004
    Worbid, jeg tenker på hvordan man ser ut + styrkeøkning. Begge deler. Kostholdet mitt er ikke særlig bra, i og med at jeg bare er en fattig student, så blir det en del nudler, brød og pizza. Noen som har noe tips om mat også?

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    resultat og fremgang kan du si er delt opp noe ala dette:
    60% kosthold
    20% trening
    20% hvile

Som du ser så er kostholdet det viktigste for hvor rask og god fremgang du vil få. Samtidig er det viktig at man får nok hvile og nok trening.

Les denne artikkelen her fra A-Å, så får du mer innsikt i prosessen.

http://www.fitnessprat.no/forum/showthread.php?t=6703

Er student selv og vet at mat koster. Men her er noen eksempel på studentprisvennlig mat som jævl* bra til muskelbygging:

karbohydrater:
    havregryn
    ris (basmati ris i 2kg sekk, holder en stund)

sundt fett:
    olivenolje/rapsolje
    mandler/nøtter

proteiner:
    tunfisk på boks
    egg
    makrell i tomat
    400g kyllingkjøttdeig/karbonadedeig (kan tynes ut til 3 middager )
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    10-2004
    Nydelig! Takk for tips wannabeROCKY Men, det er vel en ganske stor sjanse for at man legger på seg veldig mye fett når man spiser så mye (og ikke bare muskler)? Eller?

dr. fatkins tjeh sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Sitat Opprinnelig skrevet av kulest
    Nydelig! Takk for tips wannabeROCKY Men, det er vel en ganske stor sjanse for at man legger på seg veldig mye fett når man spiser så mye (og ikke bare muskler)? Eller?
    Trikset er å spise ofte og fornuftig (masse fornuftige kalorier). På den måten går kroppen over i bygge-modus, og bruker ledig energi til få bygge opp muskler. En forutsetning er såklart at du løfter tungt, slik at kroppen skjønner at bygging er nødvendig.

Hvis du spiser for sjelden, og feil, bygger du ned muskler (og litt fett) mellom måltidene, og så bygger du (mest fett) rett etter hvert måltid. Grandis eller bigmac til kvelds er fyfy!

Jeg for min del begynte å spise rundt 800 kcal/dag mer i vår, i forhold til tidligere. Og resultatet ble at fettet gikk i retur, samtidig som styrken økte for hver uke som gikk. God frokost med mye karbs/protein fører til at forbrenningen går i max flere timer tidligere enn den ville gjort uten. Jamne måltider utover dagen sørger for at den holder seg der, samtidig som kroppen hele tiden har nok protein til å bygge muskler. Hvis du kutter karbs og usunnt fett på kveldstid, unngår du at natta blir brukt til å bygge bilring.

Mine $0.2
    --tjeh
    Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    les disse også du når du først er igang, da har du basis kunnskapen som trengs

http://www.fitnessprat.no/forum/showthread.php?t=2441

http://www.fitnessprat.no/forum/showthread.php?t=2183
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    Worbid, jeg tenker på hvordan man ser ut + styrkeøkning. Begge deler. Kostholdet mitt er ikke særlig bra, i og med at jeg bare er en fattig student, så blir det en del nudler, brød og pizza. Noen som har noe tips om mat også?

Den "billige" studentmaten er ofte dyrere enn skikkelig bygger mat.
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Medlem
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    30
    Variere jo slikt, men med de rette forholdene, 3-4 måneder med jevn trening og godt kosthold gir synlige utslag.
    Mvh,

Choctaw :cool:

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    10-2004
    Tusen takk for mange bra svar! Et bonusspørsmål; hvordan finner jeg ut fettprosenten min? Hehe. New in the game.

Medlem
    Ble medlem
    05-2003
    nei nei bb er 33 prosent omat , 33 prosent trening og 33 prosent hvile og 100 mental power

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Tusen takk for mange bra svar! Et bonusspørsmål; hvordan finner jeg ut fettprosenten min? Hehe. New in the game.
    fettklype, gjør et søk

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av saXXon
    Hvilken fettprosent er optimal med tanke på bygging?
    husker ikke hvor jeg så det skrevet
    Ingen aning.

Lignende tråder

1. Rett mat før trening
    By admin in forum Artikler
    Svar: 27
    Nyeste innlegg: 28-04-10, 11:12
  2. Anabole Steorider, Lovlig/Ulovlig?
    By MrBJ in forum Kosttilskudd
    Svar: 22
    Nyeste innlegg: 06-10-04, 14:28
  3. Blir det noe resultater av dette opplegget?
    By worbid in forum Trening
    Svar: 18
    Nyeste innlegg: 05-10-04, 14:46
  4. Nytt fra Proteinfabrikken
    By NK in forum Trening
    Svar: 59
    Nyeste innlegg: 13-08-03, 19:18

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine