Viser resultatene 1 til 3 av 3

Tråd: Riktig trening av jentemage..

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    09-2004

Riktig trening av jentemage..

Heisann godt folk.
    Jeg har et irriterende problem når det gjelder situps, jeg får det bare ikke til. Dette kan høres rart ut, men jeg tror jeg ble vranglært på ungdomsskulen. Uansett hva jeg gjør bruker jeg nakken. Går nå på siste året på vgs og jeg har spurt fire ulike gymlærere om hva jeg skal gjøre. Se på en prikk i taket, ta tungen opp mot ganen, slapp av, luft tærne. Ingenting hjelper, nakken er der uansett og jeg vet at jeg ikke utfører øvelsen riktig. Tror faktisk det er et godt stykke før jeg får det til.

Målet mitt er at jeg skal trene opp magen og armene. Jeg har tre styrkeøkter i uken og en økt med jogging. Har noen tips til hva jeg kan gjøre?

Jeg omtaler mage musklene som de rette og skrå bukmusklene, men mange snakker om at de trener nedre og øvre delen av magen. Hvilke hensyn må jeg ta til dette?

Med vennlig hilsen
    Lana

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Trener du på studio eller hjemme?

På studio er det mulig å bruke crunch maskiner eller core baller.

Hjemme, så er det som er viktigst at du krummer ryggen når du tar øvelsen. Bevegelsen er rimelig kort, da du er ute etter å stramme magen, ikke bruke hofteleddsbøyerne eller ryggen. Grunnen til at du får vondt i nakken er nok at du anstrenger musklene der når du utfører øvelsen. Enkleste måten å fjerne dette. Er å ligge begge henda bak nakken. og støtte hodet på henda. Ikke dra, men bare støtte henda der.

Når det gjelder magens forskjellige områder så vil jeg anbefale at du kanskje bruker 3 forskjellige øvelser. Og gjør en øvelse hver gang du trener.

Crunch

Hengende beinhev

Side crunch

3 serier med 10-20 reps på en av de øvelsene på hver av de tre styrkeøktene er mer en nok.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle
    Trener du på studio eller hjemme?
    Jeg trener i skolen sitt styrkerom og litt hjemme. Her har jeg ikke tilgang på crunch maskin eller core ball.

Den der nakken er litt rart fordi jeg prøver å konsentrere meg om å ikke bruke nakken, men den er der liksom med en gang. Setter pris på forslaget og skal prøve det ut litt i morgen.

Lignende tråder

1. Slankemetoden PLUSS
    By Wannabe in forum Kosthold
    Svar: 27
    Nyeste innlegg: 29-08-05, 19:29
  2. Doggcrapps treningsprinsipper oversatt til norsk
    By ambiguous in forum Trening
    Svar: 13
    Nyeste innlegg: 15-02-05, 09:49

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder