Hva faen vil du se dama mi naken for?
Når du nå er inne på tråden, kan du kanskje ta en titt over treningsprogrammet jeg laga i badekarret i kveld? Var jeg slått ut av varmen, eller er jeg inne på noe?
3 splitt
DAG 1:
Rygg og Bein
2 x Markløft
Forklaring: 5-10 reps. Starter med 10 reps og jobber meg nedover etterhvert som vektene økter.
2 x Nedtrekk, bredt.
Forklaring: 10-15 reps.
1 x Nedtrekk, smalt
Forklaring: 10-15 reps
1 x Sittende roing
Forklaring: 10-20 reps. Starter høyt og jobber meg nedover etterhvert som vektene blir tyngre.
2 x Knebøy
Forklaring: 5-10 reps.
1 x Hacksquat
Forklaring: 10-15 reps. Kjører kun 3 sett på lår, pga at jeg trener fotball 3 ganger i uken og får veldig lett krampe i beina om jeg trener mange sett og/eller reps.
DAG 2:
Bryst og Biceps
2 x Benkpress
Forklaring: 1 sett 4-6 reps. 1 sett 10-15 reps
2 x Incline press
1 x Incline Hantelpress
1 x Kabelflyes
Forklaring: 15-20 reps.
2 x Stangcurl
Forklaring: 10-15 reps
2 x Incline curl
Forklaring: 10-15 reps. Aldri kjørt noe særlig "høy"reps på biceps, kanskje det er veien å gå.
DAG 3:
Skuldre og Triceps
1 x Stående militærpress
Forklaring: 8-12 reps
2 x Hantelpress
Forklaring: 6-10 reps. Blir veldig fort "tom" i skuldrene, så derfor har jeg bare 3 pressøvelser, og få reps i forhold til resten. Bytter kanskje litt mellom hva jeg tar 2 og 1 sett av.
1 x Sidehev
Forklaring: 10-15 reps. Få ut det siste som er igjen etter at melkesyren ødelegger for mer pressing.
2 x Smal benkpress
Forklaring: 10-20 reps. Stor reprange her. Triceps reagerer bra på høyrep, men blir fort sliten (som med skuldrene), så for å slippe å gå veldig mye ned på vektene gir jeg meg lov å gå ned til 10 rep
2 x Pushdown
Forklaring: 15-20 reps. Klarer alltid å presse meg godt på denne, derfor litt mer optimistisk på repsantallet.
Noen generelle forklaringer:
* Skal prøve å ikke pushe meg til failure på hvert eneste sett, noe jeg har en lei tendens til å gjøre.
* Rolige negativer, og full kontroll gjennom hele løftet. Kjenne at det tar der det skal ta.
* Ikke tenke kvantitet, men kvalitet. Legge bort egoet.
Blir dette dumt? Blir det en mellomting, verken volum eller styrke? Ikke nok belastning til å bare trene hver muskel 1 gang i uka? Har jeg blitt en lat satan som bare har puslet sammen et program som er skreddersydd for mitt eget velbehag og komfort? Hvor blir det av bildene av dama?
Hvis du gadd å lese alt dette, så orker du å skrive et svar også. I det minste et "lykke til", eller "glad i deg".

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat

haha, neida, men Beinpress funker fett som faen det az! foe real!