Ja et visst antall proffbyggere røyker, men det er nok et mye større antall ikke-røykere blant proffbyggere som klarer deffen og treffe formen på lik linje med røykerne.
Om en røyker har en høyere forbrenning enn en ikke-røyker , aner jeg ikke,men tror forbrenningen er høyere kun i den første tiden man har begynt å røyke.( jeg bare gjetter her nå).
Jeg leste et sted at hvis man slutter å røyke vil forbrenningen normalisere seg, og ikke som mange tror, få lavere forbrenning.
Ang dårlig kondis, så kan den trenes opp til å bedre seg like mye for en røyker som en ikke røyker. Dette har vel noe med oksygenopptaket blir bedre og bedre for hver økt man utfører, men jeg vil tro at en røyker må bruke lenger tid på å komme på samme nivå som ikke -røykern.
Røyking kan ikke forsvares overhodet....det finnes ingen positive sider ved røyking egentlig.
Det lukter vondt
Gulere tenner
dårligere ånde ( ha extra tyggissen klar alltid)
Tidskrevende( du må alltid sette av tid til denne hersens faanskapen)
Stressende( Mååå rekke en røyk osv...)
Helsenedbrytende
Koster masse penger
Er mange gode grunner for å slutte med røyking....jeg har ikke klart det da. Jeg føler angsten kommer krypende bare tanken på det,men en dag skal jeg klare det ass. Kanskje i morgen?