Kordan trener deke ryggen?
Eg føle det er på tide eg gjer endringer på rygg treninga mi. Har liksom gått i nedtrekk veeeeeeldig lenge...
-Bra ryggprogramm!?!
Kordan trener deke ryggen?
Eg føle det er på tide eg gjer endringer på rygg treninga mi. Har liksom gått i nedtrekk veeeeeeldig lenge...
-Bra ryggprogramm!?!
"Går det så går det. Går det ikke, så går det over."
Jeg bruker sittende kabelroing, nedtrekk foran med smalt grep, shrugs, fremoverbøyd roing, rygghev og omvendt pec-dec maskin (tar nemlig bakside skuldre sammen med rygg).
Sittende kabelroing: 3x8-10
Nedtrekk foran med smalt grep: 2x8-10
Fremoverbøyd roing: 3x8-10
Shrygs: 3x8-10
Bakside skuldre: 3x8-10
Rygghev: 3x8-10
Pullower i maskin
Bred stang roing
Chinz
totalt 6-8 arbeidssett repsantall en plass rundt 6-10 gjerne stigende vekt og redusert reps i 2-3 arbeidssett pr øvelse.
Thats it du trenger ikke mer.
bred stang roing? kva e da?
Chinz, vil ikkje det ta mykje på biceps? trener biceps på mandag og rygg på onsdag... Hmm...
Pullover i maskin? hmm
Trur ikkje eg skjønte meg på nokon av desse øvelsene*flaut*
Har tenkt å kjøre 8rep på heile kroppen, utenom magen og legger
"Går det så går det. Går det ikke, så går det over."
jeg varier øvelsene hver gang, noen ganger 2 ro øvelse og to nedtrekk, noen 3 nedtrekk 1 ro, noen ganger 3 ro i nedtrekk osv.
alltid 4 øvelser, 3 sett per øvelse. På dette programmet. men det er og forskjellig fra program til program.
Foroverbøyd roing
Nedtrekk foran
Hantel roing eller Coleman/Arnold roing
sittende roing
chinz/nedtrekk foran
rygghev
Jeg bruker markløft, nedtrekk forran, sittende roing, shrugs og en gang i blant chins.
Bred stangroing er noe ala dette: http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/BBBentOverRow.html Vet ikke helt hvor korrekt den beskrivelsen er eller hvordan det er best å gjøre øvelsen. Sikkert noen andre som kan si mer om det.Opprinnelig skrevet av tobb
Synes ikke chins tar mye på biceps. Viktig at du tar overhånds grep (håndflatene peker fremover).
Kjører du bare halve pullovers da? Altså fra armene peker fremover til de peker mot gulvet. Jeg bruker ihvertfall pullover som en bryst øvelse men stopper når jeg har kommet halvveis (armene fremover/parallellt med gulvet). Mulig vi bruker forskjellige maskiner?Opprinnelig skrevet av Byggern
No brain, no gain.
Trener ryggen slik:
Markløftx3
Shrugsx3
Chinsx3
nedtrekk smal m/v-håndtakx3
foroverbøyd roingx2/nedtrekk bredtx1-2
-=Thunder=-