Viser resultatene 1 til 31 av 31

Tråd: Rygg

Judge, Jury & Executioner darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31

Rygg

Noen andre som opplever smerter i korsryggen ved knebøy\markløft og øvelser som belaster korsryggen spesielt?

Blir plaget av noe som kan virke som en ekstrem pump som gjør vondt, sitter jeg ned 10 minutter så går det vekk. Ødelegger for hele knebøyen og markløften min
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

ørretboms Gulliksen sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Det kan ikke ha noe med feil teknikk da? Er jo veldig lett å ta knekken på korsryggen hvis en har en veldig feil teknikk i disse øvelsene.

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    jeg har fått akkurat samme symptomer som deg i det siste darp!
    sist bøy økt klarte ikke gjøre en dritt etter 2 tunge sett..
    men det føles ut som pump! også bruker jeg være støl neste dag

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Gulliksen Vis post
    Det kan ikke ha noe med feil teknikk da? Er jo veldig lett å ta knekken på korsryggen hvis en har en veldig feil teknikk i disse øvelsene.
    Trodde også det selv om jeg trodde jeg hadde god teknikk, så jeg fikk en med bra peiling til å se når jeg tok bøyen og det var ikke noe gale med teknikken.
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Polarman Vis post
    jeg har fått akkurat samme symptomer som deg i det siste darp!
    sist bøy økt klarte ikke gjøre en dritt etter 2 tunge sett..
    men det føles ut som pump! også bruker jeg være støl neste dag
    Er også støl der men ikke vondt\pump der etterpå. Får prøve med noe smertestillende neste trening, mind over matter =)

Bronse Member Kryor sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av darp Vis post
    Noen andre som opplever smerter i korsryggen ved knebøy\markløft og øvelser som belaster korsryggen spesielt?

Blir plaget av noe som kan virke som en ekstrem pump som gjør vondt, sitter jeg ned 10 minutter så går det vekk. Ødelegger for hele knebøyen og markløften min
    Opplever det samme som deg. Må sitte i noen minutter når det er på sitt verste, så er det bare å bite tennene sammen på de neste settene, så gir det seg etterhvert.
    Er du på beachen, så soler du deg i orntli' sol assa.

Platinum Member Freshh sin avatar
    Ble medlem
    07-2005

Exclamation Hey Gutter!!

Det er ekstremt viktig å tøye, da tenker jeg på korsrygg, baksiden av lårene og faktis også gluteus (ikke glemme minimus og medius) Jeg vil garantere at ryggen blir bedre da
    -Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-

AKA Gullfisken Sørlendingen sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    29
    Vet dere hva gutter? Jeg tror dere trener endel hardere enn meg.

coffee

Bronse Member Kryor sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Freshh Vis post
    Det er ekstremt viktig å tøye, da tenker jeg på korsrygg, baksiden av lårene og faktis også gluteus (ikke glemme minimus og medius) Jeg vil garantere at ryggen blir bedre da
    Ikke så dumt det der, jeg er skremmende stiv.
    Skal starte å prøve den tøyinga som alle snakker om.
    Er du på beachen, så soler du deg i orntli' sol assa.

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    dette har jeg faktisk hatt som mistanke, at jeg rett og slett er stiv.
    men glemmer å tøye på fridagene mine

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Brukte faktiskt 20 min på å tøye den treninga, noen spes måter som er bra å tøye på for ryggen?

Silver Member Yvonne sin avatar
    Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33

JeZZZ! det gjør jeg..
    Du må tøye ut rumpa.. helt seriøst.. sitt på gulvet og legg benet over det andre og vri kroppen i motsatt retning.. Litt femi.. men det tåler du
    Det hjelper på meg hvertfall
    Har også begynt å trene med belte og det hjelper også veldig... Men det har du kanskje prøvd allerede..........

Bronse Member Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Kan det være lønnsomt og trene bevegelighetstrening (uttøyning) de dagene en ikke trener styrke. Dvs bare varme opp og trene bevegelighet.
    Mange meninger om det er sunt/bra for kroppen å tøye på allerede tungt belastede muskler og senefester.

Hva slags erfaringer har du/dere med det?
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Brukte faktiskt 20 min på å tøye den treninga, noen spes måter som er bra å tøye på for ryggen?
    Igjen.. å tøye stumpen hjelper på smerter i korsrygg.. Dette er forøvrig fordi du er støl.. så fremt det ikke foreligger en skade da.. Men prøv å tøye først
    Har flere alternativer hvis dette ikke hjelper..
    Men det er jo så vanskelig å foklare stillingene med ord.. Kan sende deg en illustrasjon hvis du vil

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sliter med det samme som deg darp, spess i knebøyen. Har prøvd tøying og det meste, må bare finne meg i at jeg får syk pump i korsryggen. Derfor kjører jeg lavrep på bøy nå for å unngå problemet så godt som mulig
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stoneman Vis post
    Kan det være lønnsomt og trene bevegelighetstrening (uttøyning) de dagene en ikke trener styrke. Dvs bare varme opp og trene bevegelighet.
    Mange meninger om det er sunt/bra for kroppen å tøye på allerede tungt belastede muskler og senefester.

Jeg tøyer de dagene jeg har kjørt cardio... Da er du varm og mer "tøyelig"..

Astronaut curly sin avatar
    Ble medlem
    08-2003
    Alder
    32
    Jeg kjører strak mark på maks 60kg for å tøye ut baksidelår og assen.... Det er en av de få tingene som hjelper mot mine ryggsmerter....

Ble medlem
    07-2005

Jeg tøyer helst på dager jeg ikke trener den spesielle muskelgruppen.. slik som i dag skal jeg tøye ryggen som jeg trente i går.. Også på kardio dager tøyer jeg hele kroppen. Var også stiv med vondter overalt, fikk beskjed om å starte tøying og er bedre nå

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Yvonne Vis post
    Igjen.. å tøye stumpen hjelper på smerter i korsrygg.. Dette er forøvrig fordi du er støl.. så fremt det ikke foreligger en skade da.. Men prøv å tøye først
    Har flere alternativer hvis dette ikke hjelper..
    Men det er jo så vanskelig å foklare stillingene med ord.. Kan sende deg en illustrasjon hvis du vil
    Takk for tips, skal prøve dette, alt som hjelper skal prøves =)

hadde vært fint om du hadde en illustrasjon

Ble medlem
    07-2005
    Takk for tips, skal prøve dette, alt som hjelper skal prøves =)

hadde vært fint om du hadde en illustrasjon
    Skal høre med fysioen i morra om han har noen bra nettsider på gang så skal jeg finne de tingene du må gjøre.. Send meg mail i morgen så jeg ikke glemmer av det i løpet av dagen.. *tåka*

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Skal høre med fysioen i morra om han har noen bra nettsider på gang så skal jeg finne de tingene du må gjøre.. Send meg mail i morgen så jeg ikke glemmer av det i løpet av dagen.. *tåka*
    Takker, du er en reddende engel

TPK
    TPK er ikke aktiv
    Superior newbie TPK sin avatar
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    27
    Prøv tyngre vekter og mindre reps, bruk belte hvis du ikke gjør. Tøy og sørg for å bruge riktig teknikk. Prøv evt. å kjøre knebøy i smithsmaskin...

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27

Tror det er meget smart egentlig. Gjor det 1 års tid med en til to(som oftest 1) bevegelighetstreninger i uken hvor jeg varmet bra opp, så tøyde jeg igjennom hele kroppen med 3 sett a 20-45 sekunder i maks strekk på hver muskel jeg tøyde. Bevegeligheten ble utrolig mye bedre det året, har forsåvidt holdt seg rimelig bra selv om jeg bare kjører dc strekk no.
    Lurer på om jeg kanskje skal begynne med litt sånne økter igjen og se om jeg når spagat før sommeren

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Det kommer belastning på korsrygg på de øvelsene du nevner.

Du kan prøve å legge stangen litt annerledes, bruke belte, smith osv. for å se om det kan endre den belastningen litt.

For "stølhet" i rygg er den beste "massasjen" å gå seg en tur i skog og mark (ulendt terreng).
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Registered User
    Ble medlem
    07-2006
    Hoftemobilitet er essensielt- tøy rompa godt ( som nevnt ovenfor). For øvrig: styrketrening kan gi noe ensidig belastning i lengden. Kan være lurt å legge inn litt alternative øvelser innimellom (sjekk link til Schrødingers katt-reportasje: ryggtreningsprinsipper som kan brukes av alle ( her representert ved elitelangrennsuttøvere). ALL ryggtrening SKAL være smerteFRI.

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/135669

Ble medlem
    07-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Höckert Vis post
    Hoftemobilitet er essensielt- tøy rompa godt ( som nevnt ovenfor). For øvrig: styrketrening kan gi noe ensidig belastning i lengden. Kan være lurt å legge inn litt alternative øvelser innimellom (sjekk link til Schrødingers katt-reportasje: ryggtreningsprinsipper som kan brukes av alle ( her representert ved elitelangrennsuttøvere). ALL ryggtrening SKAL være smerteFRI.

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/135669

Er det ikek litt viktig å få tøyet piriformis og? Mener å huske det.. Jeg gjør det i allefall.

Registered User
    Ble medlem
    07-2006
    Er det ikek litt viktig å få tøyet piriformis og? Mener å huske det.. Jeg gjør det i allefall.
    Piriformis er vel beryktet for å skape en del trøbbel ( google "piriformis syndrome" så ser du hvorfor). Men tøy alt som er på baksiden så er du sikret.

Ble medlem
    07-2005
    jeg gjør det allerede

HK
    HK er ikke aktiv
    Medlem HK sin avatar
    Ble medlem
    04-2002
    Sliter også med denne pumpen/krampe.....fikk det i dag etter markløften i høyre side i korsryggen og den er veldig utrivelig........store doser magnesium skal visst hjelpe på dette. Noe annet som kan hjelpe er å senke antall repetisjoner/sett.

Bronse Member Zenox sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    27
    Noen som har og kan legge ut nettside/bilder eller noe som illustrer disse tøye-øvelsene? tror ikke jeg har vondt av å tøye litt av og til
    Zenox

What doesn't kill you makes you stronger

Udefinert Goliat sin avatar
    Ble medlem
    11-2005
    Gluteus & abductors strekk (den Yvonne snakket om):

184 cm
    91 kg
    20 år

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder