Hvordan utfører dere rygghev?
Bruker dere en slags "rulle" bevegelse , eller stright opp og ned.....
Har sett mange bruke en rullende bevegelse men er det noen vits?
Hvordan utfører dere rygghev?
Bruker dere en slags "rulle" bevegelse , eller stright opp og ned.....
Har sett mange bruke en rullende bevegelse men er det noen vits?
chins du mener ? http://www.exrx.net/WeightExercises/.../AsChinup.htmlOpprinnelig skrevet av SparcoT
Det er mangen jukker og hopper og kaster på seg for å komme seg opp, syntes dette er forsåvidt greit nok hvis du først tar så mangen du klarer med korrekt utførelse, og så jukser deg til å klare ett par til for å slite ut muskelen mer.
Men å basere hele øvelsen på dette for å klare mest mulig sier det seg selv at man taper på
It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!
nix, rygghev.Opprinnelig skrevet av darp
Ligge på en benk med halve kroppen utfor en benk, gå ned med hode til bakken og opp igjen. Korsrygg øvelse.
Jeg kjører alltid "rull opp rygg" dvs med rulle.
Opprinnelig skrevet av SparcoT
ahvet jo hva rygghev er. ikke helt med her på kvisten
![]()
It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!
men hvorfor?Opprinnelig skrevet av MrMuscle
Kan vell ikke være skadelig å ta det vanlig opp og ned?
Min mening er at ved å rulle så lærer folk seg å bruke erectus spinae bedre en når de har strak rygg. Da mange har en tendens til å bruke hamstring og hoftene mer da.
Men selvfølgelig, du ser aldri Cutler eller Yates rulle opp. Og de har jo et tonn med vekter i armene i tillegg.

ikke skadelig om du gjør det riktig. har ikke skadet meg på den jeg...Opprinnelig skrevet av SparcoT
Disse karene er vel kansje så svære at de ikke har helt den store bevegeligheten hellerOpprinnelig skrevet av MrMuscle
![]()
En fysioterapeut jeg pratet med sa at ved å utføre den med rett rygg trenet man mer rumpa, eller gluteus maximus om du vilOpprinnelig skrevet av SparcoT
*takk, "anatomi-kart tråden"*, og at man da i tilleg kunne trene med vekter, noe som hadde vært skadelig meg "rulle".
riktig, spesiellt visst man "hyperekstenderer" altså går over det vannrette planet med overkroppen. Vet at mange Personlige Trenere gir akkurat den topp bevegelsen til klienter som føler de må stramme rumpen.Opprinnelig skrevet av S-Snapp
Tar begge variantene omtrent like godt på Hamstring-ene?
You ran a marathon? That's cute …