Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Ryggøvelser uten noen form for utstyr

Medlem LaFleur sin avatar
    Ble medlem
    04-2004

Ryggøvelser uten noen form for utstyr

Fatter'n ringte meg i dag og fortalte at han hadde litt problemer med ryggen som gjorde at han våkner om nettene. Han lurte derfor på om jeg hadde noen øvelser han kunne gjøre på stuegulvet kunne bidra til å styrke ryggen hans.

Første øvelsen jeg tenkte på er den hvor man ligger på magen, for å så "kromme" seg opp med korsryggen.

Noen som kan hjelpe meg med noen flere? Møter han i kveld så det hadde vært fint hvis noen av dere kan være kjappe med noen tips

Snusmumrikken kira sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    En annen metode er å stå på alle fire, og vekselsvis skyte rygg og krumme rygg.

Den du snakker om er veldig fin.

Andre øvelser

* stå på alle fire og strekke ut motsatt ben og arm samtidig. Strekke ut og inn, kjøre flere rep.
    * Ligge på magen og løfte opp hender og armer. Enten som du sier eller motsatt.

Det er også viktig å trene magemuskler, bekkenmuskler og andre "stabilitets"-muskler når man har dårlig rygg.
    Team Valhall

Pro Gym Grenland

--------------------------------------
    ***Semper Fi***
    --------------------------------------

Registered User Lee Priest sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    denne her er fin da.. og tung..

Stabiliseringsøvelse for mage/rygg
    Dette er en av øvelsene som brukes i såkalt "core trening" eller "kjernetrening". Stå på tær og albuer uten å lage "fjelltopp" med baken – hold kroppen så rett som mulig. Det skal være slitsomt, men det er lov å begynne med light-varianten der også knærne hviler i gulvet. Her gjelder det å ikke holde pusten! Kroppen kommer til å dirre som bare det, men det er ikke farlig! Bestem deg for å holde f.eks 12 sekunder i starten, å øker du etter hvert!

genial øvelse etter min mening.. ellers kan du jo søke litt rundt på rygg øvelser.. finnest veldig mange ulike varianter vet du, noen bedre en andre.. denne øvelsen ovenfor er sikkert veldig fin for faren din.. husk han kan begynne lett.. lykke til

Superior newbie mlaache sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Warmachine
    denne her er fin da.. og tung..

Stabiliseringsøvelse for mage/rygg
    Dette er en av øvelsene som brukes i såkalt "core trening" eller "kjernetrening". Stå på tær og albuer uten å lage "fjelltopp" med baken – hold kroppen så rett som mulig. Det skal være slitsomt, men det er lov å begynne med light-varianten der også knærne hviler i gulvet. Her gjelder det å ikke holde pusten! Kroppen kommer til å dirre som bare det, men det er ikke farlig! Bestem deg for å holde f.eks 12 sekunder i starten, å øker du etter hvert!

genial øvelse etter min mening.. ellers kan du jo søke litt rundt på rygg øvelser.. finnest veldig mange ulike varianter vet du, noen bedre en andre.. denne øvelsen ovenfor er sikkert veldig fin for faren din.. husk han kan begynne lett.. lykke til
    Core trening er veldig bra! Alle burde drive med det, både de som driver med vekttrening, og annen idrett. Det er også ypperlig for å forebygge ryggskader... Flere øvelser finner du på www.basistrening.no
    "It's as satisfying to me as cumming is."

-Arnold Schwarzenegger om pump.

Gold Member Cera sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Si at han skal kjøpe treningsball, medfølger som regel oversikt over øvelser, ballen koster rundt kr 300,- og fås gjerne i vanlige sportsbutikker.

Lignende tråder

1. Svar: 56
    Nyeste innlegg: 23-02-06, 16:37
  2. Doggcrapps treningsprinsipper oversatt til norsk
    By ambiguous in forum Trening
    Svar: 13
    Nyeste innlegg: 15-02-05, 09:49
  3. Noen spørsmål
    By Einherjer in forum Kosthold
    Svar: 6
    Nyeste innlegg: 14-01-04, 06:24
  4. Fem uker til bedre form!