Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Ryggprogram

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    26

Ryggprogram

Hei. Ønsker kommentarer på mitt ryggprogram og forslag til forbedringer. Vil spesielt bytte ut nedtrekk bak med nedtrekk foran pga skulderslitasje, men vet ikke om det passer helt med hverandre da...

har 3-splitt.

Splitt:
    Dag 1: Bryst/triceps
    Dag 3: Rygg/Biceps
    Dag 5: Skuldre/Ben

Dag 3 har følgende øvelser:
    Nedtrekk bak, bredt grep. 8x3
    Nedtrekk foran, smalt, supinert grep (håndflata mot deg) 8x3
    Bent Over Row (norsk navn?) 8x3
    Markløft 8x3

Det blir også JÆVLIG tungt på slutten med så mye markløft. Har sett flere folk ta færre sett, er dette bedre? Takk for råd!

Consigliere - X diste sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Kjør markløft før alle de andre øvelsene.

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    hvilken øvelse er det du syntes er viktigst? den du syntes er viktigst, den tar du først. den er du mest gira på! (-;

egentlig trenger du ikke mer enn dødløft og chins. men bøyd-over-roing er også en fin øvelse du godt kan ha med i programmet (-;

jeg ville tatt nedtrekka (chins) først. så ville jeg tatt bøydoverroen, så markløfta! men da skal det sises jeg bare ville hatt 1 max-sett på nedtrekka og bøydover øvelsene. så jeg hadde litt trøkk til markløften også (-;

Consigliere - X diste sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Det er jo også en god mulighet. Poenget mitt var bare at det kan være greit å prioritere markløften litt før alle de andre i allefall om du har tenkt å ha med 3 ekstra øvelser med 8x3 på hver. I allefall om du føler deg utmatta på markløft økta.

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    yepp. marken er viktigst. så om du ikke er i full-futt til marken på slutten, så skyv den fremover! (-;

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Enig med de over om at markløft bør kjøres først. Er ikke selv så glad i nedtrekk lenger. Synes jeg har fått større effekt av andre øvelser - og nedtrekk bak (nakke?) dreper mine skulderledd. Fremoverbøyd roing (bent over ro) er en fin øvelse. Ellers liker jeg også enarms hantelroing med ryggen omtrent vannrett. Sittende roing (kabel eller maskin) fungerer også godt.

Jeg pleier å kjøre 2-3 øvelser på rygg. Begynner bestandig (hvertfall oftest) med markløft og varierer de 1-2 andre øvelsene. Det virker hvertfall å fungere for meg, dessuten er det mer moro å bytte litt på øvelser.

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    hvorfor er du ikke så glad i nedtrekk lenger?

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Synes jeg har fått bedre fremgang (masse, definisjon og styrke) etter å ha fokusert mer på ro-øvelser. Men det er muligens individuelt hvilke øvelser som virker best for ulike person. Ser at Jostein Ødegården http://www.josteinodegaarden.com/ bruker mye nedtrekk i sitt program, og han er unektelig litt større enn meg .

Lignende tråder

1. nytt ryggprogram
    By manta400r in forum Trening
    Svar: 3
    Nyeste innlegg: 03-12-03, 14:01
  2. Hvordan få "vinger"?
    By Delta in forum Trening
    Svar: 15
    Nyeste innlegg: 01-11-02, 15:10

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder