Noen som har noen bra rygg-programmer?
Vil gjerne ha med chins..
Noen som har noen bra rygg-programmer?
Vil gjerne ha med chins..
den ryggøvelsen jeg digger mest, er framhev..
får en sinnsyk pump..
mitt rygg program ser slik ut :
Nedtrekk m/smalt grep 2x8
Nedtrekk m/bredt grep 2x8
Framhev 3xMAX
hva er framhev?
han mener rygghev..
foroverbøyd roing er og en kanon øvelse..
http://www.iform.no/ovelser/rygg.shtml
øvelsene er illustrert her![]()
Bruker dette om dagen:
Nedtrekk foran, bredt grep (evt. chins)
Markløft
Stangroing
Shrugs
Trener etter HIT-filosofien, så jeg har bare ett arbeidssett per øvelse, og ligger på 4-8 reps.
leste en gammel tråd i går(forøvrig veldig lærerikt å lese gamle tråder) og der kom "de" fram til at roing var bedre for både tykkelse og bredde, enn f.eks nedtrekk...
Jeg synes markløft er den desiderte beste øvelsen for rygg, så rygghev og chins
Av de jeg bruker nå liker jeg markløft desidert best, med stangroing på andreplass. Liker også sittende kabelroing.
Markløft:Konge øvelse for korsrygg og trapz
Chins og foroverbøyd roing:Kongeøvelser for lats
-=Thunder=-
"Time flows like a river.In Tolaria we practice the art of building dams"
-Barrin,master wizard
markløft og foroverbøyd roing og chins m/bg er de beste er de beste.
Etter markløft er jeg stiv i hele ryggen, foroverbøyd øverst i ryggem og etter chins i latsene - DA kjenner man at de virker akkurat der de skal!
Ok
chinning,sittende roing og foroverbøyd roing da..
Hva med hantelroing, den liker jeg..
Men 4 øvelser blir vel litt mye?
Nei egentlig ikke, så lenge du kjører få arbeidsett
Chins, Chins, Chins......
Er korteste vien til store vinger. Legg på vekter hvis du klarer fler enn 8 reps over 3 set.
Også hantelroing og en øvelse jeg kaller Smurf fordi den personen jeg så først gjøre denne lignet en smurf. Blir noe a la pullover men man står foroverbøyd og drar i et tau festet i en trinse i cablecross'en. :-?
Online PT er ditt naturlige valg for diett- og treningsråd når du skal delta i Athletic Fitness.
Liker og kjøre slik, og har fått fine\OK resultater av det.
Chins 3xmax
Omvendt nedtrekk 3x8-12rep
Roing med stang 4x8-12rep
Markløft 5x4-15rep
It's only one option, glory!
jeg bruker å kjøre nedtrekk med et smalt grep. Bruker et håndtak med to parallele stenger. hendene er ikke mer enn 20 cm fra hverandre, og håndflatene er mot hverandre om jeg åpner dem.Noen som skjønte noe som helst. har ikke noe navn på dette, men det er en øvelse jeg syntes tar veldig bra i lats og øvre del av ryggen.
Mitt ryggprogram:
Chins
øvelsen bekrevet ovenfor
foroverbøyd roing med stang
Hantelroing
Tre arbeidssett på alle øvelsene.
Ligger på 10-5 rep.
No progress?
You don`t train too hard.
You just don`t eat enough.
maxgain, hva med korsryggen din?
Kjører stright leg deadlift for bakside lår på beindagen. Denne tar vel og på korsryggen?
No progress?
Jeg anntar at du mener markløft med strakke ben? Jo, denne tar på korsryggen din, men den er vel ikke beregnet på bakside lår?
Kjør heller markløft på ryggdagen, blir kanskje litt problematisk dersom du har beindagen din 1-2dager etter.
Det var den jeg mente ja. Har sett den sammen med bein på en del programmer. Blir og veldig støl på baksiden av lårene etter å ha tatt den.
No progress?
Strake markløft er glimrende for bakside lår. Gjør du det riktig skal det ikke ta så mye på korsryggen. Mest på rumpe og bakside lår. Den gjør det samme for bakside lår som flyes gjør for brystet. Strekker og skaper volum.
Online PT er ditt naturlige valg for diett- og treningsråd når du skal delta i Athletic Fitness.
Strake markløft er som good mornings både en rumpe/hamstring øvelse og en korsrygg øvelse. Bevegelsen som utføres kan ikke utføres uten å bruke musklene i korsryggen.
Jeg sa ikke at den ikke tar på korsryggen. Man skal være mer sliten i rumpe og hamstrings enn i ryggen. Hvis ikke så får man trene teknikk. Nå hadde jeg kanskje taggene ute og tok det som kritikk MrMuscle, men det er i hvertfall min erfaring med denne øvelsen. Skal man trene korsrygg bør man velge en annen øvelse, f.eks. rygghev eller vanlig markløft.
Soje