Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: Ryp

Bronse Member Wannabe sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Alder
    33

Ryp

I dag skal jeg kjøre ei forberedelsesøkt til Ryp-programmet som jeg starter med på mandag. Skal teste ut 10rm på øvelsene. Jeg har valgt meg følgende øvelser som jeg skal bruke:

1. Benkpress
    2. Nedtrekk bredt grep foran
    3. Markløft
    4. Knebøy
    5. Militærpress
    6. Smalbenk
    7. Sittende tåhev
    8. Crunches
    9. Biceps konsentrasjonscurl med ez-stang

Øvelsene er valgt ut på bakgrunn av hva jeg liker, og på hva jeg føler er de beste øvelsene på meg. Tenkte å kjøre akkurat denne rekkefølgen... Spent på hvordan det blir å trene hele kroppen på en gang. Ser slitsomt ut, men det skal bli artig å se om jeg får noe fremgang.

Innvendinger mot opplegget tas gjerne imot

Shakespeare
    Ble medlem
    06-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Wannabe
    I dag skal jeg kjøre ei forberedelsesøkt til Ryp-programmet som jeg starter med på mandag. Skal teste ut 10rm på øvelsene. Jeg har valgt meg følgende øvelser som jeg skal bruke:

1. Benkpress
    2. Nedtrekk bredt grep foran
    3. Markløft
    4. Knebøy
    5. Militærpress
    6. Smalbenk
    7. Sittende tåhev
    8. Crunches
    9. Biceps konsentrasjonscurl med ez-stang

Øvelsene er valgt ut på bakgrunn av hva jeg liker, og på hva jeg føler er de beste øvelsene på meg. Tenkte å kjøre akkurat denne rekkefølgen... Spent på hvordan det blir å trene hele kroppen på en gang. Ser slitsomt ut, men det skal bli artig å se om jeg får noe fremgang.

Innvendinger mot opplegget tas gjerne imot

Ser jo ut som et greit treningsprogram, men det er jo ikke RYP. Det er ikke tilfeldig hvilke øvelser som er valgt til programmet. Dessuten skal du ha 9 dager hvile ETTER at du har målt din 10rm. Det er en del av poenget for å kunne starte syklusen med lette vekter og mange rep. Jeg hadde fulgt programmet til punkt og prikke (gjør det selv), kan vel være greit med noen nye øvelser (andre enn de du vet du liker).

Ink
    Ink er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem Ink sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Programmet ser greit ut, det - det eneste er at jeg enten ville kjørt strake markløft istedet for vanlig markløft, eller kjørt vanlige markløft og kuttet ut knebøy. I min erfaring blir det for heftig med begge deler i en økt. Du kan jo evt alternere markløft og knebøy annenhver gang, men da blir progresjonen litt kinkig å holde styr på.

Ellers har Erik--- rett i at du skal ha 9 dagers nedtrening etter testing av 10RM, med mindre du ikke har trent på en stund og allerede er nedtrent.

Bronse Member Wannabe sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Alder
    33
    Takk for feedback!

Har trent lite styrke de to siste ukene. Og har slått av litt på 10rm-utgangspunktene mine.

Kjørte både knebøy og mark i dag. Synes det gikk helt fint, men jeg får se det an litt. Synes jeg må ha med begge øvelsene. Skal bli spennende å trene hele kroppen tre ganger i uka ihvertfall. Men jeg må nesten prøve det synes jeg, når det er så mange som skryter av det.. Tar det nok litt rolig til å begynne med, så jeg unngår overtrening.

Lignende tråder

1. Vanlig 3splitt mot 3x samme i RYP program
    By ole123456789 in forum Trening
    Svar: 16
    Nyeste innlegg: 21-04-04, 18:52

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.