Viser resultatene 1 til 25 av 25

Tråd: ryp vs dc

HK
    HK er ikke aktiv
    Medlem HK sin avatar
    Ble medlem
    04-2002

ryp vs dc

hei

har tenkt litt på å kjøre dc i 5-6 uker.

Men det jeg la merke til ved dc....var at skaderisikoen kunne være stor?

Det kan jo umulig være av for tunge vekter. Siden man må gå betraktelig ned på belastning for å klare 12 repper med 4 gode sek negativer.

Jeg liker å trene med tunge vekter og hadde god fremgang i sommer da jeg kjørte ryp. Jeg hadde bra kosthold men ikke altformye kcal.(sommer). Jeg gjorde en stor tabbe og forlenget 5rep perioden med 2-3 uker...Gikk på en smell.. ble overtrent.

noen som har erfaring med begge progammene og kan favorisere ett av de?

1 ting til har 1rm økt betraktelig etter 1 runde med dc?

HK
    HK er ikke aktiv
    Medlem HK sin avatar
    Ble medlem
    04-2002
    bump

any1?

Bronse Member Pensjonert bruker.. sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    RYP!

Silver Member Pr0nDog sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Om du ikke er 100% sikker på at du vil trene DC, og vil gi det 100% innsats og har 100% tro på det så bør du bare droppe det.
    Det er ett fåtall av de som trener "DC" eller sier de har gjort det som faktisk HAR trent DC på riktig måte...

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    har ingen nye 1rm, men de gamle er blitt til vekttilpassning på DC

TEAM BODYTECH

Gold Member Yngwie sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    24
    Jeg har trent GP RYP. Veldig bra for masse (HST er kanskje til dags dato det beste alternativet for muskelvekst?), men dessverre ikke særlig bra hvis du fokuserer på styrke (Her mener jeg 1rm).

Hvorfor det er slik, vet jeg ikke, men jeg kan tenke meg at den dårlige styrkefremgangen kommer av at man ikke presser seg så mye, og trener med relativt lette vekter over halvparten av programmet.

NB: Dette er bare påstander basert på mine egne erfaringer, og har ikke kjørt Muskelvekst delen av programmet, bare GP. Mulig jeg hadde hatt et annet synspunkt hvis jeg hadde gått gjennom Muskelvekst-programmet.

Flame ivei! Jeg skal forsøke å forsvare meg.

...Og for å svare på topic:

Tror neppe det er noen stor skaderisiko i noen av programmene. Hverken DC eller RYP burde gjøre at du blir overtrent, med mindre du gjør noe feil. Det du må passe på er å gjøre øvelsene riktig og strekke ut. DC fokuserer på stretching. Prøv DC-stretching en treningsdag. DEILIG følelse etterpå.
    Sist endret av Yngwie; 01-02-05 kl 15:55

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Poenget med DC er at du skal trene mot overtrening... Finnes det er hardcore prog som ikke gjøre deg overtrent en eller annen gang?

TEAM BODYTECH

Gold Member Yngwie sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    24
    Big Boy: Regner med at overstående innlegg er rettet mot meg. Var litt knotete formulert av meg. Du vil selvfølgelig bli overtrent en eller annen gang, Vanligvis mellom 1-3 måneder. Kommer an på intensiteten i programmet og kosthold.
    Det jeg mente var at ingen av programmene vil gjøre deg overtrent i løpet av noen få uker, med mindre du gjør noe helt galt, eller rett og slett ikke tåler noe særlig med trening (da er "tilpasse" et fint ord).

Ble medlem
    03-2003
    Jævlig mange, meg inkludert i begynnelsen, som ikke kjører de lette "cruise" periodene på DC treninga.
    Skyldes nok at i Cycles on Pennies så er det med blast/cruise opprinnelig fremstilt som noe som gjøres for gå på og av(nesten av...) AAS o.l.

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Pr0nDog
    Om du ikke er 100% sikker på at du vil trene DC, og vil gi det 100% innsats og har 100% tro på det så bør du bare droppe det.
    Det er ett fåtall av de som trener "DC" eller sier de har gjort det som faktisk HAR trent DC på riktig måte...

Jeg følger alt det DC har skrevet, men føler alikevel ikke at jeg følger doggcrap hundre prosent, selv om jeg passer godt inn i 100% beskrivelsen din. Kanskje det er fordi jeg er så liten i forhold til de gutta eller kanksje det er noe annet. Har du lyst til å utdype hva du mener?
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Ble medlem
    03-2003
    En ting er at mange gjør egne vrier på øvelsesrekkefølger, sammensetning pr dag, reps område, for lite fokus på teknikk og for mye på ego.

En annen ting er at mange dropper stretchingen.

Det med Cruise/blast er nevnt over, folk har en tendens til å være vel lenge på blast og de tar ikke treningsfri på dager de føler seg smådårlige o.l. '

Sinnsykt matinntak, spes sinnsykt høyt på protein. Kombinert med carb-cutoff, og riktig karb mengde for akkurat deg selv. Fettlagring unngås ved kardio. Mange kutter da matinntaket med en gang de legger på seg litt fett i steden for å endre carb-cutoffen og inkorporere kardio.

Det var det jeg kom på i forbi farten, men nå er det LFC mot Charlton på TV

Ble medlem
    05-2003
    Joda alt dette gjør jeg riktig, men hender det blir en uke helt treningsfri istedet for blasten pga sykdom eller reising. Eneste problemet mitt er tricpes stretchingen, den sitter kun hver 3dje-andre økt

Artig å ha en på forumet med "DC-knowledge"

Ble medlem
    03-2003
    Det jeg skrev i den første posten min var ikke myntet på deg, bare så det er presisert S&S
    Du har jo bra fremgang og skikkelig pågangsmot! Matinntaket ditt VAR jo ikke noe særlig, men det sa du jo at du har endret på i den siste tiden.

HK
    HK er ikke aktiv
    Medlem HK sin avatar
    Ble medlem
    04-2002

mine tanker

da har jeg nettop fullført dag 2 med dc (håper jeg)

føler meg ikke akkurat veldig sliten. Det ene settet er jo et helvete, men stretchinga slår jo alt. Deilig etterpå da.

Jeg kjørte oppvarming på biceps, tok 1 sett med preacher curl (ez stang) inkl. 2 rp havnet da på 15 reps. Fikk ikke så mye pump, men stretchinga hjalp på.
    Skjønner godt at den er alfa omega. Utvidelse av muskel facia er en god ting.

Det er vel dette som skjer til en viss grad når du får ekstrem pump. Eller er jeg på viddene?

Hvis jeg hadde gåttover til ryp og stretchet bra i tillegg,, hadde d vært noe?

Føler at d mainntaket jeg har godt over på nå ville ha blitt mye mer rettferdiggjort på ryp.

Ble medlem
    05-2003
    Pr0n: skjuønte det

HK: hva mener du med at matinntaket ville blitt mer rettferdigjort på ryp? Spiser du for lite?

Ble medlem
    03-2003
    Er du i tvil så kommer ikke DC til å funke...Man må ha nesten en religiøs innstilling til å skulle ta ut absolutt ALT på det ene settet man får pr muskelgruppe (fremside lår og rygg er en egen greie).
    DC er ikke noe man tester, det er noe man venner seg til å tåle og venner seg til at man får kun den ene sjansen til å knuse forrige trenings kg/reps antall.

Hopp over på RYP, stretchingen kan du gjøre likevel.

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Hva er RYP ? er den noe HST lignende greier ? ikke gi meg en TN link pulease , forklar det med 5 ord for jeg orker ikke bruke tid på å lese om nok en treningsfilosofi

Ble medlem
    05-2003
    trondheim, børge fagerli, HST etterfølger!

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Takk det var det jeg trengte å vite

HK
    HK er ikke aktiv
    Medlem HK sin avatar
    Ble medlem
    04-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av stor og sterk
    Pr0n: skjuønte det

HK: hva mener du med at matinntaket ville blitt mer rettferdigjort på ryp? Spiser du for lite?
    for detørste trener du gjennom hele kroppen 3 ganger i uka. (basis øvelser) Flere sett. Tyngre vekter. Mye høyere puls.

Vel, føler at jeg har gjort en god innsats når jeg trener ryp. Men jeg klager ikke hvis jeg kan bli sterkere og større på dc.

Ble medlem
    03-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av HK
    for detørste trener du gjennom hele kroppen 3 ganger i uka. (basis øvelser) Flere sett. Tyngre vekter. Mye høyere puls.
    Vilken sammenheng har dette med matinntaket ditt? Mener du at matinntaket er bra eller for dårlig?

Ble medlem
    05-2003
    Intet mat inntak er FOR bra for DC-trening. Derfor må det jo være for dårlig

HK
    HK er ikke aktiv
    Medlem HK sin avatar
    Ble medlem
    04-2002
    hvis dere har fått for dere at jeg ikke har fått noe ut av treninga Dc treninga enda så har dere helt rett. Dette er min 1 uke og hadde dag 2 igår.

Matinntaket mitt er optimalt.

Dette var mer en tanke, ikke noe annet.

"Når du trener Ryp så trener du mer og med tyngre vekter. Dermed mener jeg at det kreves mer mat for å restituere seg."

Ble medlem
    05-2003
    Nå hr jeg aldri prøvd RYP men smeller du på 2RP,static holds og kjører 4 økter i uken så tror jeg dette fint måler seg med RYP. Artig hvis du har så god restutisjon at du klarer å holde på sånn.

Ble medlem
    03-2003
    DC trening fordrer virkelig optimalt matinntak, uten det blir nok antall uker på blast veldig lite i forhold til antall uker man må på cruise.

Lignende tråder

1. Min DC trening - Trenger feedback!
    By diste in forum Trening
    Svar: 13
    Nyeste innlegg: 22-03-05, 13:27
  2. "slanke" seg med ryp.
    By Exolic in forum Trening
    Svar: 16
    Nyeste innlegg: 17-08-04, 20:06

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder