Viser resultatene 1 til 2 av 2

Tråd: Seneskader

Medlem
    Ble medlem
    05-2004

Seneskader

God dag

Skal begynne å trene igjen etter et langt opphold, men jeg har senebetennelse og trenger noen råd.

Har vel kanskje ikke utviklet senebetennelse, men må være utrolig forsiktig med øvelser som går på skuldrene. Har kun vondt når jeg utsetter skuldrene for belastning, noe som går over etter en dag eller to..

Lurer på om dette kan trenes bort dersom jeg starter veldig forsiktig...om på en måte senene blir sterkere slik at de etterhvert tåler belastningen av trening ?

Finnes d noe på markedet som kan knekke disse symtomene ?

MVH Knut

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Kom nylig over en «nyhetssak» på forskning.no, om forbedret behandling med laser.

«Denne forma for laserbehandling er slett ikkje ny, understrekar Jan Magnus Bjordal.

- Den har vore brukt i over 25 år, men det er først no nyleg at ein har byrja forstå dei doseavhengige mekanismane ved laserbehandlinga, seier den prisbelønna forskaren.

Tidlegare har forsking ikkje klart å få fram positive resultat ved bruk av laser på denne typen skade, fortset han. Det kan forklarast med feil dosering og at ein samstundes har behandla med kortison.

- Kortison delvis hindrar lasereffektane, og mykje av vår forsking har vore retta mot å finne dei dosane som er effektive. Slik sett kan det sjå ut som vi har lukkast, forklarer Bjordal.»
    You ran a marathon? That's cute …

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.