Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Ser dette greit ut?

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27

Ser dette greit ut?

Skal sette opp nytt program, og har kommet fram til noe slikt:

Litt om hovedprinsippene:

*2 splitt

*Trene annenhver dag: mandag/onsdag/fredag/søndag/tirsdag/torsdag/osv. Evnt mandag/onsdag/fredag/mandag/onsdag/osv

*Få øvelser og sett

*Bruke droppsett og RP flittig. Failure!

*Ha god mukslekontakt og relativt tunge vekter. Ligge rundt 6 rep.

*Stort sett bare baseøvelser

*Bytte på øvelser annenhver trening

SPLITT
    Dag 1-Rygg / Skuldre / Bein
    Dag 2-Bryst / Biceps / Triceps

Antall sett:
    Rygg:4-5
    Skuldre:2-3
    Bein:2-3

Bryst:4-5
    Biceps:2-3
    Triceps:2-3

ØVELSER
    Rygg : Hangups / nedtrekk m.smalt grep / sittende roing / stående roing / markløft

Skuldre: Sittende militærpress / hantelpress / sidehev

Bein: Beinpress / Knebøy / Hacksquat

Bryst: Skrå benkpress / flat benkpress / skrå hantelpress / flat hantelpress / kabelflyes / kabelcross

Biceps: Stengcurl / hantelcurl / Kabelcurl / Preachercurl

Triceps: Extension m.hantel / extension i kabel / pushdown m.stang / pushdown m.tau

Exempel på oppsett
    DAG 1:
    Hangups
    Stående roing x2. Dropp og RP på siste sett
    Marløft

Sittende militærpress x2. Dropp og RP på siste sett
    Sidehev

Beinpress
    Knebøy. Dropp og RP

DAG 2:
    Skrå benkpress x2. RP på siste sett
    Flat hantelpress
    Kabelcross. Dropp og RP

Stangcurl
    Kabelcurl
    Preachercurl. Dropp og RP

Tricepsextension m.hantel x2
    Pushdown m.stang. Dropp og RP

Alle reps med rimelig trege negativer(2-3sek).

Noen som har innspill på dette? Det er bare et førsteutkast, så regner med det er en del å rette på her.

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    hmm, kanskje litt mye pain på armene,biceps/triceps blir trent ganske hardt 3-4 ganger uken, med tanke på at de blir brukt sekundert i ryggøvelsene og militæpressen. Ville kanskje kjørt push/pull istedenfor...

Dag1: rygg,bein,biceps
    Dag2: bryst,skuldre,triceps

Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av wannabeROCKY
    hmm, kanskje litt mye pain på armene,biceps/triceps blir trent ganske hardt 3-4 ganger uken, med tanke på at de blir brukt sekundert i ryggøvelsene og militæpressen. Ville kanskje kjørt push/pull istedenfor...

Dag1: rygg,bein,biceps
    Dag2: bryst,skuldre,triceps

Du sier noe der, men er jo samtidig veldig få sett pr dag. Hadde kjempeframgang på triceps og god framgang på biceps under RYP, og da trenes de med 2 sett hver, 3 ganger i uka. Belastningen blir jo ikke så mye større her.

Grunnen til at jeg har satt opp som jeg har gjort er fordi jeg har lyst til å trene bizeps-trizeps samme dag. Har også erfart at jeg er ganske sliten i skuldrene etter å ha trena bryst, så ønsket å skille de to dagene. Nå blir jeg jo ganske sliten i skuldrene av ryggtreninga også, så det er ikke sååå nøye med det. Skuldrene blir kjørt uansett.

Dersom grunnprinnsippet ser bra ut har man jo flere muligheter å legge opp selve programmet:

Bryst / skuldre / triceps
    Rygg / biceps / Bein

Rygg / biceps / triceps
    Bryst / skuldre / bein

Skuldre / biceps / triceps
    Rygg / bryst / bein

etc.

Kliss nytt medlem larshalleraker sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    22
    hva mener du med hang ups? hang ups bruker du mest biceps og korsrygg, bytt den ut med chins det er den beste\tyngste øvelsen for lats`en
    running is life

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Hang-ups og chins er vel det samme?

Hvorfor kjører du til failure?

Hvis du fikk OK / gode resultater med RYP tror jeg CNS/treningstoleransen din er såpass bra, at den tåler dette oppsettet uten problemer.

Uansett;
    - Ville fokusert mer på bakside og midtre del av deltoid. Framside får ofte nok juling på brystøkta!

- Synes du bør legge chins først i rygg-økta, og stående roing / en arms roing som øvelse2. Dette er øvelser som både bygger kanonbra biceps og en kanonbra rygg!

- Tren knebøy før beinpress, om ikke du har problemer med noe som gjør at du ikke kan trene tung knebøy, og derfor prioriterer beinpress som baseøvelsen.

Splitten i seg selv kan diskuteres til det uendelige.

Mine erfaringer er iallefall at du bør droppe høy reps+failure på de største muskelgruppene, da de sekundære vil lide kraftig av dette. Ligg 1-2rep bak failure hele veien. Om du har hatt litt pause kan du starte litt lettere og dermed skape en mye bedre progresjon

Sist men ikke minst - Ikke glem hvor viktig det er å sove nok å spise ofte nok/og i rikelige mengder,

Lykke til!
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hardway
    Hang-ups og chins er vel det samme?

Joda, i mitt hode er hang-ups og chins det samme

Hvorfor kjører du til failure?

For å tømme muskelen helt. Har lyst på den digge pumpen og følelsen av å være utmattet. Dette går det selvfølgelig ann å forandre litt på, slik at det bare blir failure noen økter. Er nok mer fornuftig det ja.

Hvis du fikk OK / gode resultater med RYP tror jeg CNS/treningstoleransen din er såpass bra, at den tåler dette oppsettet uten problemer.

Fikk greie resultater med RYP, så treningstoleransen tror jeg er grei. Har hele tiden i min "treningskarriere" trent opp mot failure med mange sett. Tror ikke kroppen vil ha problemer med å hente seg inn med et slikt program. Og merker jeg det er det jo bare å kutte ned på sett/gi seg før failure.

Uansett;
    - Ville fokusert mer på bakside og midtre del av deltoid. Framside får ofte nok juling på brystøkta!

God poeng. Kanskje 1 sett militærpress og noen sett for bakre og midtre del av deltiod...?

- Synes du bør legge chins først i rygg-økta, og stående roing / en arms roing som øvelse2. Dette er øvelser som både bygger kanonbra biceps og en kanonbra rygg!

Chinsen blir nok først i ryggøkta. Tar en del energi den, så liker å ha litt å gi der. Kommer sikkert til å runne av rygg med litt mark. Har ikke trent det siden før jul, og er litt keen på å få i gang den igjen.

- Tren knebøy før beinpress, om ikke du har problemer med noe som gjør at du ikke kan trene tung knebøy, og derfor prioriterer beinpress som baseøvelsen.

Har litt problemer med kneet i knebøy, men tror dette gjelder for beinpressen også. Skal bare ha et par sett på beina, for da jeg hadde dette i RYP økte jeg kraftig i styrke, mens låra ikke ble særlig større, noe som er ypperlig for meg nå. Har litt lyst på dropp og RP på knebøy, derfor jeg har lagt dette sist, men dette kan man jo veksle på.

Splitten i seg selv kan diskuteres til det uendelige.

Mine erfaringer er iallefall at du bør droppe høy reps+failure på de største muskelgruppene, da de sekundære vil lide kraftig av dette. Ligg 1-2rep bak failure hele veien. Om du har hatt litt pause kan du starte litt lettere og dermed skape en mye bedre progresjon

Høy reps blir det nok ikke noe av. Er sikkert ikke så dumt å droppe failure på de største musklene heller. Skal ta dette til etteretning, og kommer sikkert til å gi meg litt før failure.

Sist men ikke minst - Ikke glem hvor viktig det er å sove nok å spise ofte nok/og i rikelige mengder,

Sover bra! Er på deff nå, men spiser bra med kcal og ikke minst myyye protein. Kjenner jeg at kroppen ikke innhenter seg skal jeg kutte ned på treningen med en gang.

Lykke til!

Takker. Følg gjerne med i treningsdagboka og kom med tilbakemeldinger.
    Dette er først og fremt et program for å få den gode følelsen. Skal gå såpass lavt på vektene at jeg kan kjøre strikt (uten å stå der i 15-20 reps), og få skikkelig kontakt. Er som sagt på diett nå, så den store styrke/masse økningen regner jeg ikke med.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Programmet blir nok:
    Dag1-Rygg, Biceps, triceps

Dag2-Bryst, skuldre, bein

På denne måten slipper jeg å ødelegge biceps 2 ganger i uka(med å trene rygg-biceps samme dag).
    Jeg slipper å ødelegge skuldrene (ved å trene bryst og skuldre samme dag)

Jeg får trent arma på en dag.

Så får det bare være at det tar på triceps på skulder- og brysttreninga.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av larshalleraker
    hva mener du med hang ups? hang ups bruker du mest biceps og korsrygg, bytt den ut med chins det er den beste\tyngste øvelsen for lats`en
    Hangups, chins og kroppshevninger er det samme!
    "Think big, act big, to get big."

Lignende tråder

1. Hvordan ser deres brysttreningsprogram ut?
    By novice_man in forum Trening
    Svar: 4
    Nyeste innlegg: 28-05-02, 11:34

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.