Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Sett og reps?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    26

Sett og reps?

Jeg har nettopp fått nytt treningsprogram der jeg har en hoved øvelse, og en variasjons øvelse (som skal byttes ut hver fjerde treningsøkt).
    Okay, tilbake til poenget..
    Variasjons øvelsene er forsovet greit da jeg skal ta 3sett a 11-15 reps.
    men på hoved øvelsene skal jeg ifølge han som har gitt meg programmet ta 8sett a 3 reps??
    For meg blir det dumt og holde på sånn, vil ikke det bare "blåse" opp musklene. Har ikke no interesse av og bli en "plugg".
    Er jeg helt på villspor eller er det noe i det jeg skriver?
    Hva er effekten av de forskjellige sett og reps, 3sett a 8-12 reps osv osv...

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    vel innrømm at du vil bli klumpete.. alle vil vel det!?

seff med mindre du driver med løping eller noe da vil det kanskje være en ulempe og veie over 100kg!?

Bronse Member Royb sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    26
    Jeg ville kjørt 5x5 eller 3x3 på hoved øvelsen, 8x3 blir for mange sett, du må ha såpass lav Vekt for å greie 3reps alle 8 setta at du får ikke nokk belastning.

Når det gjelder reps:
    Få reps gir styrke
    mange reps gir utholdenhet
    En variasjon mellom 6-12 vil nokk være det beste mtp. muskelvekst.

For øvrig er det ikke noe som heter å "blåse opp" musklene.
    For å bli sterkere må en muskel vokse og vise versa... vil du ikke bli større så drit i å tren.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    27

Hey.

Heisann!!

Det første jeg må si deg er å ALDRI begynn å trene et program der du ikke vet hvilke ting du oppnår ved å kjøre det.
    Det første du bør gjøre er å fastsette hvor du vil med treninga. Valg av treningsprogram skal komme på basis av målet ditt.

Er målet å gå ned i fett?, maximal styrke? store muskler? utholdenhet? å bli markert??

Hvis du ønsker å gå opp i maksimal styrke er det mange sett og få reps som er løsningen. jeg kan se for meg at han som har satt opp progammet ditt har tenkt at du skal oppnå max styrke ved å trene 8 sett og 3 reps(det blir trening av nervesystemet), og ved å kjøre færre sett og flere reps på variasjonsøvelsen skal du legge på deg masse. For å legge på masse bør du ligge på 6-15 reps.
    Når du sier at du ikke vil bli en "plugg" tror jeg imidlertid du er inne på rett spor når du kjører som du gjør.. hvis du øker antall reps og senker antall sett vil du legge på deg mer muskler- som kan gi deg den "plugg-effekten" du refererer til.Jeg vet ikke hvordan du ser ut, eller hva din erfaring er, men du skal trene MYE og spise MYE hvis du skal bli en plugg!

Dette blir ei veldig snever forklaring og anbefaler deg derfor å "forske" litt rund på forumet eller andre steder...

Jeg personlig kjører 5 x 5 powerbuilding, noe jeg kan anbefale på det sterkeste! Her får du både pose og sekk. her ligger du akkurat i grenseland for hva som er "styrke-trening" og massetrening". prinsippene og programmet for dette programmet finner du på www.iform.no

Lykke til:-)

FV
    FV er ikke aktiv
    Rusbrus-prinsen FV sin avatar
    Ble medlem
    11-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av marijus Vis post
    Jeg har nettopp fått nytt treningsprogram der jeg har en hoved øvelse, og en variasjons øvelse (som skal byttes ut hver fjerde treningsøkt).
    Okay, tilbake til poenget..
    Variasjons øvelsene er forsovet greit da jeg skal ta 3sett a 11-15 reps.
    men på hoved øvelsene skal jeg ifølge han som har gitt meg programmet ta 8sett a 3 reps??
    For meg blir det dumt og holde på sånn, vil ikke det bare "blåse" opp musklene. Har ikke no interesse av og bli en "plugg".
    Er jeg helt på villspor eller er det noe i det jeg skriver?
    Hva er effekten av de forskjellige sett og reps, 3sett a 8-12 reps osv osv...
    Det skal nok mer til enn å trene litt hardt for å bli en plugg, det vet alle som har trent i ett år halvannet. Tren så hardt du bare vil, noen plugg vil du ikke bli med det første likevel. Kjør få reps i perioder, gå over til flere reps periodevis. Prøv deg litt frem, se hva som passer for deg og din kropp.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Kunne aldri falt meg inn å betale penger for å sende en bekreftelse på åååhh du er så fiin azzzz håper du blir rik og drukner i kølle. come the fuck on, de greiene der er så idiotisk at jeg blir kvalm.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.