Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: Sidehev

Supermod
    Ble medlem
    07-2002

Sidehev

Under skuldertreningen i dag kom jeg plutselig på å tenke på de forskjelige måter å trene sidehev på.
    Noen bruker helt strake armer, andre har en liten knekk i albueleddet, mens noen har optil 90 graders bøy i albueleddet når de utfører denne øvelsen.

Hvilken variant bruker dere, og hvilke grunner har dere til å bruke akkurat denne varianten. Stopper dere hevingen ved skulderhøyde, eller går dere høyere. Litt forskjellige innspil her hadde vært av interesse.

Fortsatt God Jul.

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Når jeg kjører sidehev med kabler så har jeg rette armer, mens med manualer har jeg en liten knekk i albuen. Og når jeg stopper hveingen ved skulderhøyde...

Nå vet ikke jeg hva som er 100% riktig men jeg føler jeg får best kontakt da.
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Helt rette armer, og opp til skulderhøyde når jeg bruker manualer, litt bøy når jeg bruker kabel.

Silver Member Pr0nDog sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Tipper jeg har ca 45graders knekk i aløbuen. Viler ett ca 1 sekund på topp-posisjon som er litt over skulderhøyde.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Husk at det er vektarm prinsippet som kommer i spill her.
    Jo mer bøy, jo lettere. Pluss at du bruker mer av det fremre hodet på skuldrene når vekten kommer foran kroppen.

Medlem Geir sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Veldig bra øvelse for skuldra.

Jeg tar den med rette armer, annet er nå vel ikke nødvenig. Det er bevegelsen i skulder leddet som er viktig, ikke hvordan armen er bøyd i albuleddet. Unngå vridning av armen- ta den rett ut og opp - så unngår du skader.
    Jeg hadde skade i skuldra en lang periode så måtte sette meg inn i det.
    Mindre er mer!! "got it"

Old man Tarzan sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Sjekk pm, Geir.

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Har ca 30 graders knekk i albuen, drar i tillegg armene bakover hele tiden for å sørge for at det er riktige muskler som arbeider, bruker også moment i begynnelsen av øvelsen, altså på bunnen.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2003
    Jeg prøver å ha 30-45grader knekk i albuen, tar det veldig rolig slik at jeg ikke "slår/sparker" manualene i lufta slik som jeg gjorde de første gangene jeg ble kjent med øvelsen.. har ganske god muskelkontakt med denne øvelsen.
    Det finnes ingen snarveier til steder det er verdt å reise til.

Tøffing Unit sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Jeg kjører sidehev statisk med manualer, har aldri hatt så bra fremgang i skuldra som siden jeg begynte med det. Utføres med lette manualer, starter nede og løfter opp hantlene til man begynner å kjenne at det tar i midtre delt. NB! Vri armen i en slik vinkel at du isolerer midtre delt og ikke bruker front delt. Holder hantlene 8 sek i denne posisjonen før jeg løfter dem opp til paralellt med gulvet. Senker kontrollert ned igjen til grunnstilling. Kjører minimum 8 reps slik. Den bygger som faen..

Supermod
    Ble medlem
    07-2002
    Hørtes veldig facinerende ut den siste der, får teste det ut når jeg starter på nytt program på nyåret.
    Ellers takk for gode tilbakemeldinger

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.