Ser ut til å kunne bli bra på det nye treningssenteret som åpner i august på Universitetet i Stavanger. Treningssenteret er åpent for alle -trenger ikke være student.
http://www.sissportssenter.no
Ser ut til å kunne bli bra på det nye treningssenteret som åpner i august på Universitetet i Stavanger. Treningssenteret er åpent for alle -trenger ikke være student.
http://www.sissportssenter.no
Snakket med ei som er instruktør der igår, og mnd avgift vil ligge på 385,- Da jeg spurte om hvor langt de var villige til å strekke seg i størrelse på manualene, var svaret at hvis medlemmene hadde behov for og etterspurte større og mer vekter, kom de til å anskaffe disse. Syntes det hørte litt for godt ut til å være sant jeg daMen får vel ta en tur oppom og sjekke ut hva de har å by på
![]()
JA, det skal gjøre vondt...!!!
Får håpe dette ikke blir et nytt "pakkis" senter som de fleste sentrene i stavanger er blitt.......var å trente på et senter jeg vanligvis ikke trener på, oppimot 30 pakkiser var der, tror dette begynner å bli et problem for "familie sentrene" ...det skremmer bort hvermansen , og nesten meg....
ser spennende ut..![]()
Begynn med å gjøre det som er nødvendig, deretter det som er mulig. Og plutselig greier du det umuligeMin Treningslogg
Min Profil
http://s1.gladiatus.no/game/c.php?uid=56766
skal innom en tur der til høsten ja. hehe.
hmm.. Klarer ikke helt å finne noen adresse på det. Noen som vet hvor det ligger?
Vekt:103,3 kg (10.04.08)
Høyde: 1.90
Beste løft:
Benkpress: 150kg, 5*125kg
Markløft: 5x150kg
bjørns? dette studioet ligger jo i ett av strøkene hvor det bor veldig mye utlendinger også. grenser jo faktisk til båssfyllinga også der, heheOpprinnelig skrevet av SparcoT
It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

Nå har jeg aldri trent på Bjørns, men trodde ikke dette var så fargerikt. Har forstått det slik at dette er ett styrkeløftergym og ikke ett typisk sted hvor våre nye landsmenn benyttet seg av. Trodde faktisk at Davids/Lifestyle hadde en mye større andel av mørkhudede.
Jeg har kun trent der en gang, og utenom at jeg oppfattet det som ett skittent fantagym (ikke pga utlendinger), så fikk jeg intrykk av at det var en større andel med pakistanere, indere, araberer og andre fra den verdensdelen. Synd å si det, men følte at hele bygget stinket av gårsdagens kebab
For all del, jeg liker krydret mat og kebab like mye som den neste, men her var det litt overveldende.
Dette er en stund siden jeg var her sist, men hvordan er det her nå?
Har og hørt at Sportsclub i St. Olav har en stor andel med mørkhudede mennesker, men hvorfor er dette ett problem?
SportsClub i på St.Olav er ikke så gale syns jeg..
Vekt:103,3 kg (10.04.08)
Høyde: 1.90
Beste løft:
Benkpress: 150kg, 5*125kg
Markløft: 5x150kg
De har en del. På gamle Sportsclub var det litt verreOpprinnelig skrevet av BigDaddy

Men hvorfor er dette et problem?
Syns det så ganske så flott ut.
Hvis det bildet viser hvor mye utstyr de har tenkt til å dytte inn så ser det ganske lite ut. Kommer til å bli fullt med en gang.. Håper bildet viser en skisse ikke realitet.
Er ikke så mangen utlendinger på lifestyle nå, og det har vel ikke pleid å være så mangen de 5-6 årene jeg har trent der heller. Det er rett før sommeren det strømmer på en del så ser du dem ikke resten av året.Opprinnelig skrevet av Tivoli-kroppen
Har gjestetrent litt på bjørns og de gangene var det verre der hvertfall.
Skittent fantegym er verken bjørns eller lifestyle og det har de aldri værdt heller
It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!
Gode priser for studentene i alle fall:
http://www.sissportssenter.no/Unders...Medlemskap.htm
Peter; bor du/skal du flytte til Stavanger, siden du sier du skal innom?
studioet som ligger på uis er kjempe med masse bra utstyr! men ledelsen der oppe gjør at jeg ikke vurderer det en gang.
et par kolleager av meg var oppe og spurte om pris osv!
tilbakemld de fikk var " dere er ikke velkomne her oppe, dere skaper feil miljøer,gjennmentalitet, dere er kriminelle lager uro for andre på stuioet osv..."
dette er snakk om helt anstendige folk! han ene er 1.85 høy og 84 kg og de andre ikke så veldig mye større... 2 av de går faktiskt på uis og trener på det "studioet" som har vært der til nå.
rolf gustavsen var også med de opp og han var heller ikke velkommen og heller ikke de som var med...
dama gikk rett og slett til person angrep uten og vite hvem hun egentlig snakket med
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså
gremlings. om de ikke er velkommene så kan de vel bare holde seg vekk? det høres uansett ut som personer som ikke ville holdt ut to dager på et sånt sted.
goldfish. kræshe en uke eller to på sofaen hos noen kammerater til høsten. (-:
edit:Nettsiden
Hei, vi har satset på Life Fitness, der har vi rikelig med Hammer, Signature og noe Pro 2. Har Eleiko frivekter og Hele serierekkene fra Life på kondisjon. Bedre finnes ikke. Mvh Anne Tomasgaard
Sist endret av PeterSQRM; 01-08-05 kl 18:16
det er jo det beste studioet i stavanger...Opprinnelig skrevet av PeterSQRM
du vet hvem rolf er? greit han er stor... men trenger ikke nekte de andre pga han... trenger heller ikke og dømme folk slik som dette... seffølgeli trenger de ikke trene her men vi vill jo trene på det beste studioet med de beste apparatene... og per dags dato er uis det beste
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså
aner ikke hvem det er. så skal heller ikke si noe. men husk. det usagte sagt. det som ikke sies men sies alikevel. det burde de tenke litt på neste gang de kommer for å trene der.

Kunne dette vært en historie for avisene?Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS
En ting er Mr. Gustavsen, som tross alt er en berømthet i denne byen blir nektet, da han tross alt er en renommert bygger, og folk/idioter flest ikke ville få sympati hvis han klaget. Men hvis vanlig dødelige mosjonister skulle bli nektet sånn uten videre. Personer som folk flest kanskje kunne assosiert seg med, så hadde det kanskje verdt å printe en artikkel om dette. Dette gymmet har jo fått litt presse i lokaltabloidene hvor de annonserer med både det ene og det andre, men hvis terkselen for å bli nektet er så lav, så burde det kanskje kommet frem.
rolf vurderer jo det neste steg av livet og alt nå så han trener som en "mosjonist" lixom..Opprinnelig skrevet av Tivoli-kroppen
han og de andre skal gå til avisen ja!
med tanke på hvor mange som er "på noe" der oppe på uis så tror jeg ikke det studioet varer lenge om man skal drive det slik...

Skal bli spennende å følge med. Kan ikke forstå noe annet enn at det også er ulovlig/diskriminerende. Hva med å slenge inn en anmeldelse i tillegg, mon tro? Tviler på at det fører frem til noe, men det sender iallefall ett signal.
Hadde jeg ikke vært den slappfisken som jeg er, så hadde jeg vurdert å ta turen oppom selv. Om ikke for noe annet enn for å (la meg) provosere.
Men sånn som du beskriver det, så hadde jeg vel heller blitt skuffet for at jeg fikk trene
For å sitere Travelling Dingleberries: "It's hard to be a pinglemann"
Snille dere er som skaffer senteret gratis PR![]()
Når dette kommer i avisene, så kommer hobbymosjonistene, som sikkert er 90% av totalt antall mosjonister, til å juble; "Hurra, her kan vi komme med bilringene våre og slippe disse bolerene i singletene sine". Og mtp på prisen er det jo perfekt for senteret at det er 40 åringer med god råd som blir kunder..
Jeg tipper SIS Sportssenter ville være tjent med en avisartikkel om dette.
Sist endret av Sørlendingen; 02-08-05 kl 15:12
Satan så jo skambra ut!! Visste ikke at de hadde planer om det der![]()
Det nytter ikke slå en uviten mann i en diskusjon!
Daglig leder, Anne Tomasgård, var daglig leder på Sports Club Madla tidligere og nektet Rolf der også. Så det var ikke noen bombe at hun nektet ham denne gang og... Hun var vel ikke akkurat den mest populære personen på Sports Club, så det skal bli spennende å se hvordan hun kommer til å drive dette senteret![]()
Vel, et alternativ er jo å sette hardt mot hardt. Nekter de deg å trene der, ta med deg media (lokalavis, tv osv) og kom tilbake dagen etterpå.
Lag mest mulig bråk rundt det. Eneste måten å la få folk se diskrimineringen som foregår.
HALLOIS. skal vel litt til for at en ikke får lov til å trene der da? syntes det er sterkt av hu tullfitta her til å ha eggstokker til å nekte ROLF adgang. rolf har sikkert ikke rent melis i pungen, for å si det sånn!

Spørsmålet om hun har lov til å nekte noen, uansett hva de har i pungen. Hva hvermansen bedriver på fritida har jo ikke hun noe med. Skulle ikke sagt noe hvis disse menneskene oppførte seg uanstendig og usømmelig. Men hvis eneste kriteriet er at du har mer muskler enn Ola Dunk, eller at du har ett tryne som daglig leder ikke liker, så er det ikke godt nok grunnlag.Opprinnelig skrevet av PeterSQRM
Det var derfor jeg kommenterte i en tidligere post at hvis du som "berømt" lokal bygger blir nektet adgang, så er det noe som hvermansen ikke fester seg spesielt med, men vil sikkert heller bli oppfattet som positivt. Men hvis de to andre personene som visstnok har et utseende som ikke gjør at dem skiller seg spesielt ut blir nektet, så mener jeg at en artikkel i lokalpressen vil bli oppfattet som mer negativt. Derfor burde ikke Mr. Gustavsen være den som gikk til pressen.Opprinnelig skrevet av Gullfisken
Kommer helt an på vinklingen , om man vinkler det dit hen at de nekter personer på grunn av utseende og dermed diskriminerer så er det absolutt en spennende sak for avisene.
det var det som her skjedde... de andre jeg kjenner ble også nektet..Opprinnelig skrevet av NK
og det blir nok jeg også siden jeg bare kjenner rolf!det er jo latterlig
nå pisser han reint for å si det sånn!!!Opprinnelig skrevet av Liquid
så hu kan si hva hun vill... rolf og de andre ble innkalt til møte med ledelsen så det er ting som ruller og "fitta" har fått mange klager for og si det sånn
Det der er jo helt sykt! Nekte noen adgang fordi hun ikke liker trynet ditt, sprøtt
diskriminering...
Hun burde ikke fått lov til å drive senteret!
Zenox
What doesn't kill you makes you stronger
Begrunnelsen hun hadde da det skjedde på Sports Club Madla var at han tiltrakk seg "feil type folk" som ikke var kundegruppen Sports Club ville ha på treningssentrene sine. Så beskyllte hun også Rolf for å selge div vitaminer![]()

Hva som er feil type folk er jo ikke noe som de selv kan direkte bestemme. Driver de et offentlig sted, så er regulering av hvem som får lov til å trene her, en luksus de ikke kan tillate seg. Om noen av disse kundene selger vitaminer eller ikke, kan de heller ikke legge seg opp i, så sant vedkommende ikke gjør det på selve treningstudioet eller på eiendommen.
Skal jeg være helt ærlig, så skjønner jeg godt at de ikke vil ha digre byggere med "tvilsomt" rykte som kunder. Da dette kan gi en uheldig assosiasjon, og jage vekk kunder. Jeg har også valgt å ikke trene på byens "bolegym" nr 1 da jeg helst vil unngå å bli assosiert med moderne kjemi. Riktignok så vil all tvil om dette forsvinne som dugg for solen, da en tivoli-kropp ikke akkurat blir forbundet med kjemiske hjelpemidler
Men når du tross alt driver ett helsestudio eller uansett hva det måtte være, så skal man ikke kunne ta loven i egne hender og sette regler som det passer deg selv. Så det så
Lurer litt på om jeg gjentar meg selv her litt vel mye i denne tråden![]()
Noen spørsmål?
Ja, er du lærer?![]()

He he nei. Jeg jobber som montør for syltetøy for skeivhendte, samt helgejobb som "fantasivenn"Opprinnelig skrevet av Arralou
Noen andre?
helt enig med deg.. men de andre som var der ble også nektet og det er litt latterlig...Opprinnelig skrevet av Tivoli-kroppen
en 190 høy tynn skrue på 84 kg blandt annet som aldri noen gang kommer til å røre "vitaminer"... det blir for dumt.. men men... gleder meg til top form på sola er ferdig
bygger ut for 5 mill der nå!!!![]()

Oh. Er det Racket senteret du snakker om her, eller er det noe helt nytt?Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS
Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS
oi det hørtes ikke feil utfår vel litt for 5mill tenker jeg
![]()
Zenox
GrEmLiNgS:
Toppform på sola sine åpningstider:
Mandag: 15.00-20.00
Tirsdag: 10.00-20.00
Onsdag: 15.00-20.00
Torsdag: 15.00-20.00
Fredag: 10.00-20.00
Lørdag: 12.00-16.00
Søndag: STENGT!
Helt elendig!!!!!
Zenox
alt blir jo nytt daåpnings tider også så vitt jeg har forstått! blir ikke dyrt å trene der heller... 2500 eller 3000 får et år...
størrelsen på gymmet er den gamle inne fotball banen som er der.. den skal bygges om til gym

Hvis de skal bygge ut for 5 mill, så er det vel naturlig å anta at de øker prisene en smule? Trente litt der før, og syntes det var en god atmosfære. Trente folk i alle aldre, og stemningen var god.
Kanskje jeg skal vurdere å begynne igjen etter oppussingen![]()
ok. fikk bare sjokk når jeg så dagens åpningstider, hehe.
kikket på hjemmesiden deres, men det sto ikke noe om oppussing eller nye tider der... hvor har du sett det?
Zenox
det er den prisen jeg har fåttOpprinnelig skrevet av Tivoli-kroppen
![]()
men det blir jo extra velger du å spille squash, men du får rabbater er du medlem, likt system som på lifestyle...
ser frem til over nytt år når de er ferdig! blir spennende å se om det blir bra!!!!
vet du når de skulle vær ferdig?
Zenox
i slutten av desember men derfor jeg sier over nytt år![]()
hehe, pleier å være slik ja...
men det passer fint... kontrakten på SC går ut da... kommer til å skifte gym. må nok ta meg en tur og se når det er ferdig det der på sola![]()
Zenox
UIS bøter på 30 år uten et treningstilbud for studenter med et sportssenter på 5000 kvadratmeter. Rogalands største.
I dag skal ordfører Leif Johan Sevland åpne det flunkede nye SiS sportssenteret. Åpningsarrangementer starter fra klokka 12. Don Daddies skal spille både i dag og på onsdag i studentenes eget arrangement.
Det har kostet 64 millioner kroner å bygge treningsanlegget. Sportssenteret er på 5000 kvadratmeter og har kapasitet til å ta imot 8000 medlemmer.
Bygget inneholder to aerobicsaler, to squashsaler, en spinningsal med 60 sykler, fire solariumrom, en klatrevegg og en buldrevegg, dusjer i herre- og damegarderober, et stretchingrom, en basketballsal og et velutstyrt stryketrenings- og firvekttsrom, et flerbruksrom og eget kontor til studentidrett.
I tillegg har vi en foreløpig tom treningssal på 500 kvadratmeter som kan håndtere julerushet dersom det er behov, forteller SiS kultur- og informasjonskonsulent Morten Moss.
Senteret tilbyr timer i yoga, pilates, aerobic, danseaerobic, step, body pump, spinning, håndball, squash og core, som er kondisjons- og styrketrening.
Senterets blikkfang er en ragende klatrevegg som er 14 meter høy. Den må man ha kunnskapsbeviset Bratt kort for å bruke. Klatreveggen har 16 topptaufester fordelt på 455 kvadratmeter, hvorav halvparten tredimensjonale paneler.
Alle, ikke bare studenter, kan bruke senteret. Årsprisen varierer imidlertid kraftig alt etter om man er student eller ikke.
(Stavanger Aftenblad, 15.08.2005)
Omtrent hvor i Stavanger ligger denne plassen? Det er en viss mulighet for at jeg flytter sørover, og dette høres jo flott ut.![]()
You ran a marathon? That's cute …