Hva skal jeg gjøre for å få sixpack fortest mulig? Jeg tar 200situps hver dag unntatt søndag og onsdag for da tar jeg 400 per dag. Hva må jeg spise?Hvilke øvelser er best?Mvh øssa
Hva skal jeg gjøre for å få sixpack fortest mulig? Jeg tar 200situps hver dag unntatt søndag og onsdag for da tar jeg 400 per dag. Hva må jeg spise?Hvilke øvelser er best?Mvh øssa
Er ikke antallet situps som teller men teknikk og utførelsen din. vil du ha sixpack må du prøve å få vekk fett fra magen.
Jeg vill kjørt to dager i uka med mage og kjørt kardio ett par ganger i uka.
http://www.iform.no/ovelser/mage.shtml
Jeg bruker trene crunches og benhev, har eget apparat for benhev som støtter ryggen (er lettere og kan løfte beina mens man holder dem strake).
It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!
200 situps? haha, da jokker du deg og stresser verre kan jeg tenke meg?
Hvis du utfører crunches skikkelig og du kan ta 15stk lett, bør du legge på ekstra belastning evnt kanskje prøve en annen vinkel?
Decline vinkel er tyngre.
Ellers må du nok få vekk litt spekk fra magen hvis du vil at sixpacken skal vise.
Alt av mageøvelser vil "bare" gjøre buk området ditt sterkere. Noe som er beldig bra selvfølgelig. Men visst man skal ha synlige mageruter, så må fettprosenten være lav. Man kan ikke punktforbrenne, dvs si at "jeg vil ha vekk fett på magen" og ta situps for at det skal skje. Da må man spise riktig, et kostprogram er ikke å fornekte, og man må drive med nok kardiovaskulær trening (løping/sykling osv) til at man forbruker mer energi en man tar inn.
Hvis du ikke har så mye fett på magen, men at du har dårlige magemuskler, så legg heller f.eks en vektskive, 5 eller 10 kg på brystet. Er mange som tror at magemusklene er annerledes enn andre muskler, men det er de jo ikke. :] Mer belastning = mer volum.
På boksinga blir vi pressa ut no grandi på magen..
Kjører først 25 situps med god vri,så 25 sakte,så 25 liggenes på siden, så 25 med strake ben og strake armer.. ofte vi blir liggenes rundt 100 ++ får omtrent ikke pause..rekker så vidt å få vridd oss i neste stilling..
Hvorfor ikke kjøre noen mageøvelser som er så tunge at du ikke klarer mer enn 10-12 reps. Samme prinsipp for å bygge mage muskler som alle andre muskler!
Dernest er kostholdet viktig, du skal være i negativ kalori balanse. Dvs at du spiser mindre mat (energi) enn det du bruker.
Better living through chemistry
Det er vanskeligere for endel, derfor. Så tar folk heller volum, men om man klarer å kjøre de riktig, ikke sånn "om-å-gjøre-å-bli-fortest-ferdig" trening så funker sit-ups helt fint.
Som acer sier, så kan det være lurt å la beina være i en 90 graders vinkel, og "hold" henda bak RETT bak øret, i utgangsposisjon er albuene helt ute også trekker du de med deg når du skal opp, og lar BEGGE berøre rett under kneskålen din.
Så har du andre muligheter som f.ex: 1 albue på motsatt kne, ha beina i bakken og gå lenger opp en bare med å "bøye" hodet osv osv.
Så lenge du kjenner at magen strammer seg, og man kjenner seg gåen etter at man har tatt 20+, at man da får litt "ondt" at den trekker seg sammen og når man da tar beina ned fra utgangsposisjonen kjenner at mageregionen på en måte "strekker" seg med beina, DA har man gjort en god jobb.
Sist endret av QuizMaster; 13-02-04 kl 21:33
Syng, RakeMagic, Syng!
Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?
Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!
Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)
som ble sagt, kom deg på en diett. få i deg nok fiber, hvertfall..
AND DO CRUNCHES.![]()
Jeg tror på diet. Jeg merker stor forskjell de dagene jeg har mye underhudsfett og ikke, og det avhenger jo selvfølgelig av hva man spiser dagen før. Unngå for mye karbo for seint på kvelden. Kjør heller kaseinproteiner...

Opprinnelig skrevet av TestosteJon
"Jeg tror på diet. Jeg merker stor forskjell de dagene jeg har mye underhudsfett og ikke, og det avhenger jo selvfølgelig av hva man spiser dagen før."
- Hvor mye varierer du i fettprosent fra dag til dag da![]()
. "Kjør heller kaseinproteiner"
-Hvorfor det? Istedenfor hva? Få høre begrunnelsen.
Sist endret av Smite; 23-02-04 kl 12:18
De dagene du har mye underhudsfett og ikke? Underhudsfettet er ikke noe som kommer og går!Opprinnelig skrevet av TestosteJon
Jeg tror på diet. Jeg merker stor forskjell de dagene jeg har mye underhudsfett og ikke, og det avhenger jo selvfølgelig av hva man spiser dagen før. Unngå for mye karbo for seint på kvelden. Kjør heller kaseinproteiner...
Mener du at underhuds fettet ditt varier fra dag til dag avhengig av hva du spiste dagen før? Seriøst, tenk over hva du sier nå.Opprinnelig skrevet av TestosteJon
Better living through chemistry
er vel heller hvor mye veske du har i deg og andre utløsende faktorer som jeg ikke kommer på
Bedre med en god trekant, enn en ond sirkel
Noen dager er man hardere og andre dager ikke, og dette er helt normalt. Man går ikke merkbart opp eller ned i underhudsfett på en dage eller to så det er ikke fettet.
Det er helt enkelt vann og magevolum som kan forandre seg på kort tid.. Prøv å spise masse saltholdig mat og full opp magen din tregfordøyelig junk, da er det ikke mye magemuskler å se lengre..![]()
ja trener du nok mage og tar av deg litt fett på magen så kommer det..
keep on the good work
dårlig gjort at det er noen folk som ikke trenger å jobbe for det i det hele tattvet ikke om det er faktisk tilfellet, men det virker hvertfall sånn
![]()
gonna-be fighting machine:)
Tilfelle. Jeg har alltid hatt veldig lav fettprosent og synlige mageruter, om enn små, selv uten å tenke trening eller kosthold. MEN så har jeg alltid spist sunt: Lite eller ingen raske karbohydrater og ingenting junk. Fordi jeg liker det. Når jeg starta med trening ble vaskebrettet fort tydeligere.Opprinnelig skrevet av Kuntao