Viser resultatene 1 til 10 av 10

Tråd: Six-pack? Hvordan da?

Trener for Idretten! Matto%whey sin avatar
    Ble medlem
    09-2008
    Alder
    18

Six-pack? Hvordan da?

Mulig at det er en tråd om dette, men jeg spør allikevell....

1.Hvordan får folk så synsykt tydelig six-pack?
    2.Hvilke øvelser kan gjøres for en tydelig six-pack? Helst øvelser som går uten aperater.... vis en trenger en fitnessball, så kan det gå. (fitnessballene er jo ikke så dyre)

Registered User
    Ble medlem
    02-2007
    Det er ikke øvelsene som er viktig.
    Det er fettprosenten.

Altså, du må slanke deg

Ble medlem
    09-2008
    Alder
    18
    Vis seg slanker meg tar mamma meg med til legen! :O

Jeg har ikke noe serlig å slanke vekk....

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

ikke slank deg :;)

du er en 14 år gammal gutt, og skal ikke bry det lille hodet ditt med slanking!
    14 år vil jeg også våge å påstå er litt for tidlig for å gå hardt ut for sixpack.. du er jo så ung!! kos deg og nyt livet.

du skal ihvertfall ikke slanke deg. dumå spise godt slik at kroppen din får utviklet seg. du skal nok bli ganske mye høyere enn du er nå, og vekten din bør jo også øke etterhvert.

om du absolutt skal ha sixpack må du nok trene en god del styrke for hele kroppen, ikke bare magen. litt snålt med sixpack og fiskebolle armer eller hva ? <:P
    en gunsitg kombinasjon av utholdnehetstrening og styrketrening legger godt grunnlag for din fysiske form, slik at du med årene vil tåle større belastninger.

anngående six-packså er det noe ALLE har. den er bare ikke synlig på de fleste av oss fordi vi har fett påkroppen. for å få en synlig sixpack må du redusere andelen fett på kroppen sin ganske mye. det er letter for noen en andre å få dette til. gutter har naturligvis litt mindre fett på kroppen enn de fleste jenter f.eks. det er også viktig at du har en litt fett på kroppen av mange grunner (prosseser i kroppen er avhengig av noe fett, fett beskytter også indre organer, og er medpåå gjøre at du ikke fryser ihjel)

siden du er såpass ung vil jeg råde deg til å vente noen årfør du begynner å skulle jobbe fran en sixpack...
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Ble medlem
    09-2008
    Alder
    18
    Okei da...

Men det er vell noen &#248;velser for magen som fungerer bedre enn andre?

Now with added cuteness Stoffer sin avatar
    Ble medlem
    05-2008
    Alder
    26
    tror du fint kan vente 3-4 &#229;r f&#248;r du skal bekymre deg for six-packen gitt... For all del tren mage, men tren resten av kroppen og!
    Har blitt faen så positiv at det er kvalmt

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

mageøvelse

det viktigste for å stimulere muskulaturen skikkelig er i min meining, VARIASJON
    ikke kjør de samme øvelsene hver gang, men varier mest mulig slik at du stadig utvikler musklene på ulikemåter.

kroppen har en fantastisk evne tilå tilpasse seg. så om du trener de samme 3 øvelsene hver gang vil du etterhvert få mindre framgang fordi kroppen "blir vandt" med denne belastningen. det er også pga detteat en bør forandre littpå styrkeprogrammet med jevne mellomrom (ofte 6 uke..)

du må¨også huske å få med hele omfanget av magemusklene. De rette + de skrå bukmusklene. i tilleg skal dui kunne kjenne det helt ned i hoftepartiet om du tar skikkelig i i enklete av øvelsene.

teknikken har også MYE å si! det hjelper ikke stort med 50 situps til dagen dersom teknikken ikke er riktig. Du må fokusere på det du gjør, og tenke at det er magemuskelne som skal utføre arbeidet. ikke ta ekstra fart, eller bruke beina eller armene som hjelp.. det er magen som skal jobbe!

noen eks på øvelser:
    I) vanlig situps
    (bøy i knerne, situps med armene bak hodet. husk å holde navelen inne, og å la msukelne jobbe gjennom hele bevegelsen. De skal jobbe hele veien opp, hold i 1-2sec, og så ned i gjen, men la musklene jobbe gjennom hele bevegelsen!!)

II) beinhev
    ligg på ryggen med begge beina strake, og opp i luften. senk ett og ett ben ned mot bakken mens du passer på å holdekorsryggen i bakken. etterhvertsom du blir sterke kan du begynne å sneke begge bena samtidig

III) PLANKEN
    ligg med magen mot gulvet. løft deg opp på albuene og tærene. Ligg strakt slik at kjenner du må jobbe for å holde deg oppe. Her kan du også øke vansklighetsgraden når du blir sterkere vedå f.eks løfte opp venstre for og høyre arme, og motsatt. du kan også gå fraå stå på albuene til å gå opp til strake armer. tærene skal hele tiden stå i bakken, og så løfter du deg opp en posisjon hvor armene er strake, ta en og en arm, og så ned igjen. da jobber du med hele magen.

IV) sitt på baken med bøy i knærne. Strekk ut beina samtidig som du faller bakover med overkroppen. Du går altså fra en sammenbøy posisjon til nesten utstrekt og så sammen igjen. Kun rumpa skal være i bakken hele tiden

V) sammesom sist øvelse, men du setter deg på skrått..
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Lavere fettprosent og st&#248;rre magemuskler. L&#248;sning: bedre kosthold og trening av magemuskler.

prz
    prz er aktiv nå
    Gold Member prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Men ikke bli skuffet n&#229;r du ikke f&#229;r sixpack.. For den f&#229;r du ikke uten lavere fettprosent.. Men, hvem bryr seg om sixpack? Er uansett bare 2 m&#229;neder i l&#248;pet av &#229;ret du f&#229;r flashet magen anyway. Tren, spis mye og bli b&#248;s

Registered User
    Ble medlem
    02-2007
    Men bilder kan man vise frem &#229;ret rundt

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.