+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: "Skadelig" treningsprogram?

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29

"Skadelig" treningsprogram?

hei. jeg blir 20år nå.Har trent vekter siden jeg var 16 år.
    jeg har brukt å trene HELE kroppen på ei trening. trener 3 ganger uka(man,ons og fre), hvile resten av uka. jeg har lest at det IKKE er bra å trene hele kroppen på en gang, men jeg er fortsatt frisk og førig . Jeg varmer alltid opp ca10-15min med løp,sykling,step. Jeg tøyer også ut etter hver trening ca10-15min. Jeg bruker wheyprotein og kreatin fra "Fitness pharma". Nedenfor ser dere mitt treningsprogram for ei trening med antall sett. man. og fre. er det tunge vekter(6-8rep),mens ons. er det lette vekter(10rep).
    Bryst: 4-flatbenk,3-skråbenk m/man.,3-"brystapparat" =10sett
    Triceps: 3-nedtrekk foran m/stang, 3-nedtrekk foran m/tau =6sett
    mage: 3-nedre del, 3-øvre del, 3-skrå, 2-side =11sett
    Føtter: 3-knebøy, 2-markløft =5sett
    Rygg: 3-nedtrekk foran m/smalt grep, 2-nedtrekk bak
    m/smalt grep, 1-kabelroing =6sett
    Biceps: 4-scottish armcurl m/stang, 2-"vanlig" m/man. =6sett
    mage: samme serie som første økt minus side =9sett
    Skuldre: 2-sidehev m/man., 2-fronthev m/man.,
    2-militærpress m/man. =6sett
    TILSAMMEN 59 sett
    Dette er da mitt "ROCKY-program" og jeg lurer på om jeg "ødelegger" meg selv ved å trene etter dette programmet? ...håper på seriøse svar.
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Vic
    Vic er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem Vic is on a distinguished road
    Ble medlem
    03-2002
    Vel, du overlever helt sikkert, men du gir de enkelte muskelgruppene lite sjanse til restitusjon. I tillegg kan jeg tenke meg at treningene tar uhorvelig lang tid, noe som nødvendigvis går ut over både hormonnivåer etter trening og fysisk/psykisk yteevne underveis, samt restitusjonen. Om du ikke skader deg, så får du ihvertfall en redusert mulighet for å oppnå bra fremgang. Totalt 180 sett på en uke (hvis jeg leser programet riktig) er mildt sagt kraftig kost. Om du har trent på denne måten over lang tid vil jeg ihvertfall anbefale en forandring. At du er frisk og førlig er vel forsåvidt ingen bra mål på din fremgang, er det vel? Ser forøvrig at magen får 11 sett (+9 ????) mens ryggen får kun 6, og beina får totalt bare 5. Når/hvis du endrer splitten bør også øvelsene, antall sett o.l. skiftes.

Tøying bør forøvrig være lett og kortvarig, og helst ikke utføres i stort omfang etter kraftig belastning.
    See me hustle, Feel my muscle,
    Pumping Iron.
    Stretching my bullworker,
    I'm heaving on my weights.
    See me flex my delts and pecs
    - I'm Pumping Iron.

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    hei. takker for svar vic. hmmm, du har rett i at ei treningsøkt tar lang tid :-? ...jeg synes at det liksom blir for "kjedlig" å følge et program som tar f.eks sepatrat tricepstrening kun en gang i uka osv. ...men. hvis jeg skal skifte program(som jeg kanskje bør ops: ), er det da noen forslag på et program som er hardt( ikke "skadelig") , men mildere enn mitt? hehe, programmet må selvfølgelig funke jævlig bra ...takker for alle svar.
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Superior newbie Liquid er et navn kjent av alle Liquid er et navn kjent av alle Liquid er et navn kjent av alle Liquid er et navn kjent av alle Liquid er et navn kjent av alle Liquid er et navn kjent av alle Liquid sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Er jo allerede postet flere splitter og programmer i forumet allerede, så les gjennom dem først. Hvor hardt programmet blir, er jo opptil deg selv m.h.t intensitet og belastning

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Nytt treningsprogram!
    By supaboy in forum Trening
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: 13-01-05, 10:00
  2. Treningsprogram for "newbie"!! (hjelp)
    By dronnen in forum Trening
    Svar: 9
    Nyeste innlegg: 11-12-04, 13:20
  3. treningsprogram for overkropp
    By Hard Økt in forum Trening
    Svar: 11
    Nyeste innlegg: 04-05-04, 21:41
  4. MÅ Ha Treningsprogram!
    By supaboy in forum Trening
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: 27-04-04, 14:00
  5. Kosthold og treningsprogram