Skrå hantel press for "øvre bryst". Skal vektene løftes rett opp og ned, eller dunkes sammen på toppen?
Takker
T
Skrå hantel press for "øvre bryst". Skal vektene løftes rett opp og ned, eller dunkes sammen på toppen?
Takker
T
er vel individuelt? selv løfter jeg dem rett opp og ned, uten å dunke
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
.......................................R.I.P..........................................
..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
.....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Det jamrer i veggene her..
Trener vel litt skuldre i den øvelsen der da? Siden du tar bare rett opp?Opprinnelig skrevet av Coleman
Eg vil tro at visst du begynner i litt vidde at den tar mer på bryst, eller er eg totalt ute på villspor nå?
Syng, RakeMagic, Syng!
Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?
Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!
Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)
Kliner aldri hantler i sammen i toppen , stopper gjerne før jeg har fullt utstrekk på albueleddet , går jeg helt opp så mister jeg spennet i muskelen og det er ikke ønskelig for meg ihvertfall.
Hver sin smak
Kjører en liten bue , men aldri sammen oppe.
Lønner seg å konse på å få kontakt me muskelen.
Prøver å finne formen igjen!

Det går da ann å klinke med bøyde albuer ogsåOpprinnelig skrevet av Byggern
![]()
Får gå litt mot strømmen her: skrå hantel (eller andre skråøvelser) tar ikke noe mer på øvre bryst, den bare involverer skuldrene mer og tar dermed mindre på brystet totalt sett. Det er min mening ihvertfall.Opprinnelig skrevet av Terje
Uansett, vil du aktivere brystet maks, må armene føres innover mot motstand, som i en flyes-bevegelse, og det får du ikke til med hantler. Det finnes noen maskiner som er bra på det, fra bla.a Hammer og Panatta, men har man ikke tilgang til dem, ville jeg heller kjørt flatbenk, decline, dips og flyes, og gitt F i skrå hantelpress. Min mening, andre er sikkert uenige.
-Gunnar
http://www.kalibergym.no
<--- er uenig
Man kan ikke fokusere bare på en viss del av brystet. Men man rekruttere flere muskelfibre i øvre/nedre del. Dette gjør man ved å bruke forskjellige vinkler på press og flyes bevegelsene. Vi har hatt ørten sider med diskusjon på dette allerede. Ingen vits å rive opp i det.
Man skal ALDRI klinke med manualene, aldri ALDRI A-L-D-R-I. Dette har ingen effekt. Press øvelser putter stress på den midterste delen av bevegelses banen. Derfor fokuserer man på dette. Skal man fokusere på den indre eller ytre delen av bevegelsesbanen, så bruker man øvelser for dette. Ikke prøv å få en øvelse til å gjøre alt.
I en av Doggcraps poster i "Cycles on pennies" tråden henviser han til forskning som er gjort som støtter det første av det Gunnar sier. Flat benk er det som gir mest trening/isolering på brystet, mens skråbenk involverer skuldrene i stor grad også. Imidlertid (om jeg ikke husker helt feil) rekruterer skråbenk mer av de øvre fibrene enn flatbenk, selv om flat benk gir mest total rekrutering på brystet.
For ordens skyld kan jeg ta med at flat benk også er mer effektivt enn decline benk.
Husker ikke vilken side det ligger på så bla gjennom de 90 sidene selv...