Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: Skrå hantel press

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2003

Skrå hantel press

Skrå hantel press for "øvre bryst". Skal vektene løftes rett opp og ned, eller dunkes sammen på toppen?
    Takker
    T

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    er vel individuelt? selv løfter jeg dem rett opp og ned, uten å dunke
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Det jamrer i veggene her..

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Sitat Opprinnelig skrevet av Coleman
    er vel individuelt? selv løfter jeg dem rett opp og ned, uten å dunke
    Trener vel litt skuldre i den øvelsen der da? Siden du tar bare rett opp?
    Eg vil tro at visst du begynner i litt vidde at den tar mer på bryst, eller er eg totalt ute på villspor nå?
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Kliner aldri hantler i sammen i toppen , stopper gjerne før jeg har fullt utstrekk på albueleddet , går jeg helt opp så mister jeg spennet i muskelen og det er ikke ønskelig for meg ihvertfall.
    Hver sin smak

Medlem cris sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    33
    Kjører en liten bue , men aldri sammen oppe.
    Lønner seg å konse på å få kontakt me muskelen.
    Prøver å finne formen igjen!

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Byggern
    Kliner aldri hantler i sammen i toppen , stopper gjerne før jeg har fullt utstrekk på albueleddet , går jeg helt opp så mister jeg spennet i muskelen og det er ikke ønskelig for meg ihvertfall.
    Hver sin smak
    Det går da ann å klinke med bøyde albuer også

www.kalibergym.no
    Ble medlem
    06-2003

Re: Skrå hantel press

Sitat Opprinnelig skrevet av Terje
    Skrå hantel press for "øvre bryst". Skal vektene løftes rett opp og ned, eller dunkes sammen på toppen?
    Takker
    T
    Får gå litt mot strømmen her: skrå hantel (eller andre skråøvelser) tar ikke noe mer på øvre bryst, den bare involverer skuldrene mer og tar dermed mindre på brystet totalt sett. Det er min mening ihvertfall.

Uansett, vil du aktivere brystet maks, må armene føres innover mot motstand, som i en flyes-bevegelse, og det får du ikke til med hantler. Det finnes noen maskiner som er bra på det, fra bla.a Hammer og Panatta, men har man ikke tilgang til dem, ville jeg heller kjørt flatbenk, decline, dips og flyes, og gitt F i skrå hantelpress. Min mening, andre er sikkert uenige.

-Gunnar
    http://www.kalibergym.no

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    &lt;--- er uenig

Man kan ikke fokusere bare på en viss del av brystet. Men man rekruttere flere muskelfibre i øvre/nedre del. Dette gjør man ved å bruke forskjellige vinkler på press og flyes bevegelsene. Vi har hatt ørten sider med diskusjon på dette allerede. Ingen vits å rive opp i det.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Man skal ALDRI klinke med manualene, aldri ALDRI A-L-D-R-I. Dette har ingen effekt. Press øvelser putter stress på den midterste delen av bevegelses banen. Derfor fokuserer man på dette. Skal man fokusere på den indre eller ytre delen av bevegelsesbanen, så bruker man øvelser for dette. Ikke prøv å få en øvelse til å gjøre alt.

Silver Member Pr0nDog sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    I en av Doggcraps poster i "Cycles on pennies" tråden henviser han til forskning som er gjort som støtter det første av det Gunnar sier. Flat benk er det som gir mest trening/isolering på brystet, mens skråbenk involverer skuldrene i stor grad også. Imidlertid (om jeg ikke husker helt feil) rekruterer skråbenk mer av de øvre fibrene enn flatbenk, selv om flat benk gir mest total rekrutering på brystet.
    For ordens skyld kan jeg ta med at flat benk også er mer effektivt enn decline benk.
    Husker ikke vilken side det ligger på så bla gjennom de 90 sidene selv...

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.